Moore's samling

Ikke bare er klokkene av ypperste kvalitet, du har også en særdeles god penn.
Må jo bare spørre om du er skribent av noe slag? (journalist, tekstforfatter osv.)

Thanks, - det var meget hyggelige ord, @moses!
Setter stor pris på at også tekst faller i smak.

Siden du spør, så var det pussig nok - i en fase på utdanningsveien - at både lyst og ambisjon i retning "skrivekunsten" pirret meg.
Det ble med tanken.

Istedet ville tilfeldighetene (finnes de?) at jeg havnet på det som noe mer akademisk defineres som de "hardere fag", der økonomi/tallknusing og strategi utgjorde kjernen.
Jeg har trivdes godt med det valget.
Også.
:)
 
Redigert av en moderator:
Litt artig dette her @Moore, havnet ved siden av han som hadde eid den Paneraien før deg på Patek arrangementet til Bjerke i går og han hadde mye varmt å si om klokken :). Gratulerer!
 
Redigert av en moderator:
Litt artig dette her @Moore, havnet ved siden av han som hadde eid den Paneraien før deg på Patek arrangementet til Bjerke i går og han hadde mye varmt å si om klokken :). Gratulerer!

Kult! @ChristianN
Jeg måtte dessverre melde pass på uforskammet kort varsel i går pga oppdukkende case.
Hadde vært moro å møtt dere øvrige. Forstår det var en viss "Tidssonen-faktor" på arrangementet, ut fra hva jeg leser.

Takk, mht PAM'en!
Vi trives.
:eek:
 
Redigert av en moderator:
Satan for en samling! Lurte først på hvordan i all verden man klarte å få over 200 sider med kommentarer på en galleritråd, men forstår jo hvorfor. Jeg må nesten sette av en hel dag og lese denne. Dette var rått.
 
Altfor lenge siden siste oppdatering her nå, @Moore. Noe nytt å melde? :)

Ja, ser man det.....
Denne tråden virker å sove godt. Har svært lite å melde av oppdateringer - i betydningen nye ur inn. Samlingen er konsolidert og har satt seg rundt de som nå inngår i den.

Det eneste å nevne er at jeg har min A. Lange & Söhne på spa, og forventer "nytt" ur tilbake om forhåpentligvis ikke altfor lenge.
Høyst motvillig forårsaket "service" på denne, da uret i et uoppmerksomt øyeblikk møtte gulvet.
Et lite hint til alle pin buckle-fanatics out there; - skaff dere folding clasp..... :(
 
Redigert av en moderator:
Satan for en samling! Lurte først på hvordan i all verden man klarte å få over 200 sider med kommentarer på en galleritråd, men forstår jo hvorfor. Jeg må nesten sette av en hel dag og lese denne. Dette var rått.

Takker så mye, @MrMstone!
Hyggelig den faller i smak. :)

Har roet kjøp veldig det siste året. Interessen er rett og slett litt dalende.
Samtidig er samlingen greit konsolidert rundt disse urene, som nå favner mine behov og bruksområder mer enn greit nok. Kanskje til og med noe selges.....
:rolleyes:
 
Redigert av en moderator:
Takker så mye, @MrMstone!
Hyggelig den faller i smak. :)

Har roet kjøp veldig det siste året. Interessen er rett og slett litt dalende.
Samtidig er samlingen greit konsolidert rundt disse urene, som nå favner mine behov og bruksområder mer enn greit nok. Kanskje til og med noe selges.....
:rolleyes:
Dette var stusselig lesning, Moore. Dalende interesse ...?
Regner dog med at klokkeinteressen er erstattet av andre interesser. Bil, for eksempel. Og kvinnfolk og annet fanteri, kanskje? (Ref IG)

Anyway, som vi sier her i grenda, så håper jeg at du holder av 15300 OR inntil jeg blir dollarmillionær. Det er en av mine absolutte favoritter i din samling. (Jeg er bare enkel gutt fra landet, vet du)
 
Redigert av en moderator:
Høyst motvillig forårsaket "service" på denne, da uret i et uoppmerksomt øyeblikk møtte gulvet.

Ouch...
Kjente jeg fikk vondt i magen av dette.
Sympatismerter med en klokke. Som jeg ikke eier selv. Ja, da har jeg opplevd det også...:p:rolleyes:
 
Dette var stusselig lesning, Moore. Dalende interesse ...?
Regner dog med at klokkeinteressen er erstattet av andre interesser. Bil, for eksempel. Og kvinnfolk og annet fanteri, kanskje? (Ref IG)

Anyway, som vi sier her i grenda, så håper jeg at du holder av 15300 OR inntil jeg blir dollarmillionær. Det er en av mine absolutte favoritter i din samling. (Jeg er bare enkel gutt fra landet, vet du)

Joda, klokkene spiller en fin rolle i tilværelsen fortsatt, ingen tvil om det, @Minuteman. Det er nok mer at behovet for fornyelse har nedjustert seg kraftig, og følgelig har kjøpsfrekvensen gått tilsvarende ned.
Og kanskje du har rett i det også,.... at interessen for andre områder har tatt seg opp proposjonalt.:rolleyes:

15300OR er det lenge siden jeg hadde på hånden.
Men, nå går det mot vår og sommer, og da er det en fortreffelig tid å bære denne klokken på. ;)
 
Redigert av en moderator:
Ouch...
Kjente jeg fikk vondt i magen av dette.
Sympatismerter med en klokke. Som jeg ikke eier selv. Ja, da har jeg opplevd det også...:p:rolleyes:

Thanks, @UJU!
Når urene får så sentral plass i tilværelsen, er det kanskje ikke rart det skapes emosjoner på et høyere nivå enn "normalen" skulle tilsi...:cool:

I mitt tilfelle var det utslag av uoppmerksomhet en tidlig morgen. Men, uret er nå i de beste hender hos A. Lange & Söhne i Glashutte, og underlegges full overhaling. Og det fortjener den uansett. All mekanikk må jo ha en pit-stop i depotet innimellom.:)
 
Redigert av en moderator:
Nå har jeg kun lest første side av denne tråden, men hvilken samling.. Og fantastisk presentasjon! Det bøyes i støvet!
 
Jeg takker, @Ph34r!
Liten bevegelse i samlingen siste tiden, men det vil nok komme etterhvert. Andre interesser tar fokus, og siden samlingen er "komplett nok" for mitt bruk slik den er pt., får den bero slik en stund til. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Timekeeper
@Moore

upload_2018-10-2_10-5-5.png