Bare ha én klokke?

Kun en klokke?

• Speedmaster

Stemmer: 26 26,8%
  • Planet Ocean 8500

Stemmer: 31 32,0%
  • Seiko Skx007/009

Stemmer: 0 0,0%
  • Seiko Bullhead

Stemmer: 0 0,0%
  • Noe helt annet

Stemmer: 40 41,2%

• Antall stemmer
    97
  • Avstemningen stengte .
I motsetning til vintagefolket tenker jeg mye på moderne materiale/urverksløsninger. Så jeg ville gått for nyere ur. Om taket ditt er ca 35 er du godt innenfor boksny Tudor eller strøken, tilnærmet ubrukt Omega feks nye 300. Du har masse bra å velge mellom innenfor rammene dine. Jeg ville og sett på IWC dykkere og da gjerne fra utlandet.

• Liker
Reaksjoner: Kenneth R
Min stemme gikk til PO.

Men skulle jeg valgt mellom mine egne: Speedmaster og Seamaster 2255.80 så er det Speedmasteren som er «mest keeper», om man kan bruke et slikt uttrykk.. Kanskje ikke som eneste klokke.
Likevell, PO som eneste av de du nevner.
Hvorfor er jeg usikker på, kanskje dato og vanntetthet.

Eller en heller gå for en IWC Aquatimer.

Hvis jeg skulle hatt en eneste klokke måtte jeg likevell supplert med en jobbe- og turklokke som ikke skulle regnes med...

• Liker
Reaksjoner: Kenneth R
Av de du nevner vill jeg beholdt Speedy.
Jeg har en selv, og kunne lett ha levd lykkelig resten av mitt liv med den som eneste klokke.
Hvorfor:
  • Den er fin med både rem og lenke
  • Kan brukes til dress.
  • Passer under skjortemansjetten.
  • En klassiker.
  • Lesbarhet og funksjonalitet. Hvem trenger 300m WR og stygg heliumvorte? Stoppeklokke til matlagingen derimot...

Beste argumentet mot kun en klokke er den latterlig lange tiden service tar. Bjerke forespeilet 2-3 måneder service uten polering for en Sub.. Må jo ha et ur å bruke i mellomtiden.

Null tvil. Jeg hadde klart meg fint med en Speedy, men måtte hatt en Seiko i tillegg. Skx’en er en rimelig klokke du burde beholde til vannaktiviteter og slikt.

• Liker
Reaksjoner: Kenneth R og netrom71
Har vært i samme situasjon som deg - ønsket å bare ha en klokke, mest av alt fordi det føles i overkant ekstravagant å ha flere klokker i til over ti tusen eller mer. Dessuten er det noe sjarmerende ved å ha samme klokka på armen til alle tider. Solgte unna alt unntatt en Panerai 111. Det er jo ikke den netteste klokka men fungerer bra for meg som svært sjeldent bruker dress eller lignende, og den har blitt brukt hver dag i over ett halvt år. Forresten er det ikke helt sant at alt er borte, en G-shock har blitt igjen hos meg også.
Vet ikke helt hvordan det kommer til å gå, men tenkte det var vært et forsøk, og det er jo som kjent ingen skam å snu. Så sant ingen av klokkene dine har stor affeksjonsverdi kan du jo kjøpe tilbake samme modell senere hvis du skulle angre deg. Jeg kan lett ramse opp et titalls klokker jeg kunne tenke meg, og hvem vet om jeg klarer å holde meg. Det er forresten ikke noen grunn til å melde seg ut av TS fordi man bare har en klokke @Preacher. Men det er jo fint å se Baselworld komme og gå uten å se noen klokker jeg "må ha".
Har ingen gode råd angående PO og Speedmaster siden jeg aldri har eid noen av dem. Men slutter meg til dem som synes at vanntetthet er suverent.

Beste argumentet mot kun en klokke er den latterlig lange tiden service tar. Bjerke forespeilet 2-3 måneder service uten polering for en Sub.. Må jo ha et ur å bruke i mellomtiden.

Jeg er usikker på hvordan ulike butikker praktiserer det, men en gammel studiekamerat bor i Tyskland. Hans (eneste klokke) Rolex Explorer2 skulle på service. Han fikk da en midlertidig klokke av AD'n. Det var nå bare et av disse "1-2000 kroners quartz-klokkene", men det var en helt grei klokke å ha i denne tiden. God service og en grei måte å løse problemet på.

8