International Watch Company-tråden

Noen som vet hvor en kan få tak i skinnrem til IWC ingy 3239?

Slik jeg har forstått, så lager kun IWC i gummi, og jacobstrap har sluttet å lage :(

20180228_150659.jpg
 

En sjelden perle få kjenner til. En modifikasjon av den vanligere 3719; klassisk chrono med dag/dato bygget på 7750.
3524 også bygget på 7750 men dag tatt bort, dato flyttet til subdial kl 18 og ekstra minuttviser lagt til for spilt minute funksjon. Så jævli tøft. For en som er svoren monogamist og sitter på en OP er det utrolig hardt å sitte og se på de gode, gamle racerene til det merket som i såfall historisk sett ligger mitt hjerte nærmest.

IWC; Bla i Aquatimer kolleksjonene fra 97-07 og lær av dere selv på spesielt grunnlag. Og slutt å bla i Hublot Big Cash Bang/R Mille/R Dubuis kataloger på generelt grunnlag
 
97A354C7-C940-4147-8B2B-11FD8F2392FD.jpeg

Jeg har eid en IWC, og jeg savner den. Meget. Bedre ur har jeg ikke hatt på armen.
Den var høy, men et mer lettbåret dypdykkerur finnes ikke. Om folk mener Rolex har gode lenker, så bør de sjekke disse.
Om jeg angrer på at denne forsvant? Ååå ja..hadde denne vært intakt, så hadde jeg slettet denne kontoen, og aldri sett meg tilbake.
For en idiot.
 
Vis vedlegg 127901
Jeg har eid en IWC, og jeg savner den. Meget. Bedre ur har jeg ikke hatt på armen.
Den var høy, men et mer lettbåret dypdykkerur finnes ikke. Om folk mener Rolex har gode lenker, så bør de sjekke disse.
Om jeg angrer på at denne forsvant? Ååå ja..hadde denne vært intakt, så hadde jeg slettet denne kontoen, og aldri sett meg tilbake.
For en idiot.
Husker selv eg snuste på den der både en og to ganger..... lenka hadde jo legendestatus... angre på at ikkje ev gikk for min første IWC dengang.... men eg var da på Seiko Grand Seiko kjøret (angre forsåvidt ikkje det...)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Akkurat fått tak i en skinnrem til min Ingy 3239, men sliter litt i "huet" med at barettene ikke er festet eller får motstand noen plass. Barettene kan jo bare "gli ut"
20190110_132159.jpg


Noen tips? Locktite kanskje?
 
På orginallenken sitter jo "låsen" i lenka. Så med originalstiftene så låses stifterne ingen plass når en bruker skinnrem, @JørgenO
 
Om det hadde eksistert, så hadde jeg naturligvis gått for det, @Preacher.
Problemet er at IWC aldri har har laget remmer til 3239 i skinn. Kun gummi

Jacobstrap laget til disse en stund, men har sluttet.

Fant en kar "Andy" i USA som hadde gjort dette en del ganger, så gav ham en sjanse.
Noe usikker på om det var så lurt.
 
Om det hadde eksistert, så hadde jeg naturligvis gått for det, @Preacher.
Problemet er at IWC aldri har har laget remmer til 3239 i skinn. Kun gummi

Jacobstrap laget til disse en stund, men har sluttet.

Fant en kar "Andy" i USA som hadde gjort dette en del ganger, så gav ham en sjanse.
Noe usikker på om det var så lurt.
Aha..nei, da blir det såklart straks verre.
Vet ikke om Locktite er veien å gå her heller altså. Høres ut som mye gris for lite.