Seiko-tråden – løst og fast om Seiko

Synes denne var litt besnærende :)
Ref. SNE498P1

Seiko-Prospex-1978-S23626J1.009.jpg

Redigert:
SNE498P1 ser utrolig bra ut, gleder meg til å prøve den:) Blir spennende å se hva den norske prisen blir.

• Liker
Reaksjoner: Kohe321 og sydvester
Synes denne var litt besnærende :)
Ref. SNE498P1

Vis vedlegg 85777
Solar-teknologien er jo også ganske stilig. Som Citizens eco-drive gir den jo en veldig bekymringsfri "klokkehverdag", og om Seikos versjon er like holdbar som eco-drive - noe jeg tror den er - så skal den holde minst 15 år før den må på service for å bytte batteri og noe annet småtteri, og er klar for 15 nye år. Den viktigste faktoren å huske på for å skåne batteriet er å ikke la det gå helt ut.

Redigert:
Har hatt en del mer trøbbel med Solarvariantene til Seiko enn Citizens Eco Drive, uvisst av hvilken årsak. Priser de denne rett skal jeg uansett prøve den.

Solar-teknologien er jo også ganske stilig. Som Citizens eco-drive gir den jo en veldig bekymringsfri "klokkehverdag", og om Seikos versjon er like holdbar som eco-drive - noe jeg tror den er - så skal den holde minst 15 år før den må på service for å bytte batteri og noe annet småtteri, og er klar for 15 nye år. Den viktigste faktoren å huske på for å skåne batteriet er å ikke la det gå helt ut.

• Liker
Reaksjoner: Kohe321
Er det noen andre enn Sutterud på Bjølsen som kan anbefales for bytting av visere?

Har liggande eit sett med mil spec-aktige visarar heime, men denne gongen trur eg jaggu ein urmakar skal få sette dei på for meg. Sekundvisaren er nok knepent utanfor mitt nivå av fingerspitzengefühl, sjølv om det gjekk på eit vis i siste omgang. :)
Mil_Silver_1024x1024.jpeg