Breguet-tråden

Edzilla

Community Manager
Støttemedlem
Medlem
5. sep. 2011
Innlegg
13.288
Sted
Oslo
Synes Breguet fortjener en egen tråd.
Hvor mange Breguet finnes her inne?
Her er min som jeg nylig har kjøpt fra Urmaker Bjerke. Breguet 5277
D328A95D-7112-414D-B3DF-BAA1F03D4C1F.jpeg
 
F7B2E97F-ED5C-40C0-80E9-30526F5DDDE5.jpeg
EA6443EE-5070-4C1C-9F4C-4F0856DC2336.jpeg
Så mye vakkert og komplisert fra Breguet. Som ditt nydelige ur Eddi!
Tenk om vi kunne vært flinkere til å kjøpe «lett» tilgjengelig kunsthåndverk fremfor å alltid stå i kø foran stålpressa.

Fikk gleden av å vandre fritt i Breguet Boutiqe ifjor sommer. En sjelsettende opplevelse. Ikke bare komplikasjoner i katalogen. Denne gamle saken her skulle gjerne vært relansert.
 
Vis vedlegg 85640 Vis vedlegg 85641 Så mye vakkert og komplisert fra Breguet. Som ditt nydelige ur Eddi!
Tenk om vi kunne vært flinkere til å kjøpe «lett» tilgjengelig kunsthåndverk fremfor å alltid stå i kø foran stålpressa.

Fikk gleden av å vandre fritt i Breguet Boutiqe ifjor sommer. En sjelsettende opplevelse. Ikke bare komplikasjoner i katalogen. Denne gamle saken her skulle gjerne vært relansert.

Kunne ikke sagt det bedre selv.
Har handlet inn flere kilo med litteratur som jeg skal fordype meg i. Har også planlagt tur innom Breguet-museet i Paris til høsten, pluss fabrikksbesøk nå til sommeren.
Håper også flere får øynene opp for dette flotte manufakturet. Få kan skilte med så mange innovasjoner/patenter som Breguet.
 
Vis vedlegg 85640 Vis vedlegg 85641 Så mye vakkert og komplisert fra Breguet. Som ditt nydelige ur Eddi!
Tenk om vi kunne vært flinkere til å kjøpe «lett» tilgjengelig kunsthåndverk fremfor å alltid stå i kø foran stålpressa.

Fikk gleden av å vandre fritt i Breguet Boutiqe ifjor sommer. En sjelsettende opplevelse. Ikke bare komplikasjoner i katalogen. Denne gamle saken her skulle gjerne vært relansert.

Har du en referanse på den der?
Tenk en moderne utgave i 40mm, 10mm tykk, samme krone, uten fake patina. Dæven.
 
Var innom Breguet-museet i Paris i høst. Ikke så stort men de hadde mange pene ur. Vi fikk god hjelp av en urmaker i butikken som fortalte, på litt gebrokken engelsk, om alt vi ville vite. Han skrøt også av Nomosen min, så det var gøy :)
 
Kom over en YouTube-video for litt siden som introduserte meg for en Breguet jeg ikke har klart å slutte å tenke på. En Transatlantique XX 3820ti. Ca 5.43min ut i videoen begynner delen om Bregueten.
Litt spesiell med den helmatte børstede finishen på kasse og lenke sammen med karbonskiven. Mister mye av vintageinspirasjonen, men personlig syns jeg den er ordentlig kul :)
 
  • Liker
Reaksjoner: gooner87
Vakker klokke. Helt utrolig at ikke flere her på TS har Breguet. Nye reima de er veldig fin :)

Veldig fornøyd selv. Helt rå denne blåfargen. Kler godt roségullet og de blånerte viserne.
Tror mange er redde for å kjøpe noe utenfor "boksen".
 
  • Liker
Reaksjoner: CaveMan
Veldig fornøyd selv. Helt rå denne blåfargen. Kler godt roségullet og de blånerte viserne.
Tror mange er redde for å kjøpe noe utenfor "boksen".
Ja du har garantert rett i at folk er redd for å kjøpe det som er utenfor boksen.. Hadde jeg hatt mye penger hadde jeg kjøpt en liknende breguet med en gang. Men jeg sparer til min grail (som i forhold til min inntekt er dyyr.). Din feil at jeg ble hektet på FPJ CB. Med alle bilder du har delt av den her og på insta. hehe. Så regner med å ha spart opp nok innen 8-12 mnd. Så blir det vel sikkert ventelister og da. Men å vente er jo bare en del av moroa. :)
 
Ja du har garantert rett i at folk er redd for å kjøpe det som er utenfor boksen.. Hadde jeg hatt mye penger hadde jeg kjøpt en liknende breguet med en gang. Men jeg sparer til min grail (som i forhold til min inntekt er dyyr.). Din feil at jeg ble hektet på FPJ CB. Med alle bilder du har delt av den her og på insta. hehe. Så regner med å ha spart opp nok innen 8-12 mnd. Så blir det vel sikkert ventelister og da. Men å vente er jo bare en del av moroa. :)

Men på den andre siden. Så hadde det ikke vært så artig hvis alle hadde gått rundt med F.P. Journe og Breguet heller. Eller hva....
Synes det er viktig med mangfold. Selv om de fleste her inne og på andre forum har en sinnssykt sterk dragning til Rolex, Rolex og Rolex!
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher og CaveMan
Breguet uten de mest sinnsyke komplikasjonene er generelt svært gode bruktkjøp. Hva man får av kvalitet og historie ligger laangt over det man betaler.
 
Men på den andre siden. Så hadde det ikke vært så artig hvis alle hadde gått rundt med F.P. Journe og Breguet heller. Eller hva....
Synes det er viktig med mangfold. Selv om de fleste her inne og på andre forum har en sinnssykt sterk dragning til Rolex, Rolex og Rolex!
Det hadde ikke vært like kult hvis alle hadde hatt en Journe nei. Jeg har alltid elsket independent gutta. Jeg drømmer jo om Kari, roger S osv men de er noe som blir med drømmen. FPJ CB er en av de fineste modellene hans synes jeg og heldigvis en av de "billige". Jeg liker veldig godt De Bethune å. Har siklet på en De Bethune DB25 som a collected man har til salgs for 17K£. Men FPJ CB har jeg mer lyst på, selv om jeg sikkert må være på 1-2 års venteliste når jeg har spart opp nok kr. :) Jeg liker Rolex jeg, som jeg vet du gjør å. Men jeg har ikke et fanatisk/romantisk forhold til Rolex. Etter å ha eid 2 Rolex, En Deepsea (sort skive) og en sub no date (begge for ca 3-5 år siden) Fant jeg til slutt den Rolex modellen jeg likte og nå elsker. Explorer 2 216570. Så har ikke behov for flere Rolex. I hvert fall ikke før jeg har fått inn en independent.. :)
 
Jeg tror ikke det er grunn til å vente å årevis på en Bleu. Du får ganske sikkert se/prøve/kjøpe en hvis du ringe Boutiquen i Paris eller Genève et par uker før du kommer.
 
  • Liker
Reaksjoner: CaveMan