Motorlyd: Et døende nytelsesmiddel?

Ikke nødvendigvis.

Uff ja, man kan bli deprimert av mindre. Buss og tog er i sin essens traurige rene transportmidler, og har alltid vært det. Biler er for mange fremdeles lidenskap i vel så stor grad som fremkomstmiddel, så om spådommen din slår til blir det en tung overgang for mange av oss.

Fremtiden i bil og trafikk bør være å gjøre assisterende systemer så avanserte som mulig for å forhindre så mange ulykker som mulig, etter min mening. Og da kommer man til slutt til spørsmål som: skal man la bilen vite hva fartsgrensen er i området man kjører via et GPS-kartsystem, og begrense farten man kan nå over et visst punkt? Blir en ren filosofisk diskusjon etterhvert dette her. :)

For enkelte av oss er både buss og tog i høyeste grad lidenskap. Selv har jeg et fullskala lokomotiv fra gullåret 1936 i hagen. Jeg sørger fremdeles daglig over det store sidebanevedtaket i 1988, samt fraværet av NoHAB DI3 med motoren GM EMD 16-567C på DNN (det nasjonale nettet)

For enkelte av oss er både buss og tog i høyeste grad lidenskap. Selv har jeg et fullskala lokomotiv fra gullåret 1936 i hagen. Jeg sørger fremdeles daglig over det store sidebanevedtaket i 1988, samt fraværet av NoHAB DI3 med motoren GM EMD 16-567C på DNN (det nasjonale nettet)

Pics please!

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Preacher
Den motoren bringer tankene til da jeg skulle møte på rekruttskolen. I Trondhjem måtte jeg bytte tog for å komme ut til Værnes. Da satt vi på et tog som gearet! Det var en overraskelse... Du kjente det vanlige trykket i ryggen når toget akselererte, men diesellok'et hadde ikke det jevne draget som strømlok. Rare greier, men det var rart når du ikke var oppmerksom, og vant med slikt.

8

Jeg innser, med bakgrunn i responsen og videoene i tråden her, at motorlyd kanskje kan være et døende nytelsesmiddel, men det er fortsatt ettertraktet og begjært av mange! Det kan jeg like!

Må nesten henge her inne etter at vi gikk helt over på elbil hjemme :) Noe som mangler når man lydløst putrer avgårde i trafikken :p

• Liker
Reaksjoner: komodo