Favoritt TV-Serier... Topp 3

Tre sesonger på tre uker her - veldig bra! Du blir ved noen anledninger behandlet som en idiot, særlig i sesong 1, men det er vel gode hensikter som ligger bak, og deler av sesong 2 er litt slow, men ellers er dette veldig god underholdning IMHO. Anbefales.

Le Bureau. Best ever innen spionthrilller sjangern. Homeland og andre amerikanske serier blir endimensjonal og parodiske sammenlignet med dette. Blir det noen 4 sesong?

Uten sammenligning forøvrig, men litt småsøt og feelgood for oss med litt sære interesser (understatement). med sans for og kunnskap om sveitsertysk er den sveitsiske krimserien Der Bestatter ( The Undertaker) som finnes på Netflix. Serien handler altså om et begravelsesbyrå med øye for å løse krimgåter på den sveitsiske landsbygda. Check it out: Ta en titt på "The Undertaker" på Netflix https://www.netflix.com/title/80066085?s=i&trkid=13752289
 
Le Bureau. Best ever innen spionthrilller sjangern. Homeland og andre amerikanske serier blir endimensjonal og parodiske sammenlignet med dette. Blir det noen 4 sesong?

Uten sammenligning forøvrig, men litt småsøt og feelgood for oss med litt sære interesser (understatement). med sans for og kunnskap om sveitsertysk er den sveitsiske krimserien Der Bestatter ( The Undertaker) som finnes på Netflix. Serien handler altså om et begravelsesbyrå med øye for å løse krimgåter på den sveitsiske landsbygda. Check it out: Ta en titt på "The Undertaker" på Netflix https://www.netflix.com/title/80066085?s=i&trkid=13752289

Det ser ut som om det blir en sesong 4, ja :)

http://tvmag.lefigaro.fr/programme-...egendes_d2c20bc6-3192-11e7-a918-d31617035b51/
 
Sett ferdig begge sesongene av Dirk Gently's Holistic Detective Agency på Netflix.
Sære greier (på godt og vondt), men for Douglas Adams' fans er den et must, litt i samme gate som Stranger Things.

Ser nå at BBC laget en serie av den allerede i 2010.
 
  • Liker
Reaksjoner: Vidar
Anbefales
manhuntunabomber.jpg
 
Jeg så denne nonstopp på fly til Brasil.
Noen som bar begynt på Altered Carbon?

Så første episode i går. Liker konseptet og skuespillerne, men produksjonen var tidvis litt billig. Både visuelt og virkemiddelmessig.

Men kommer til å se ferdig
 
Kan virkelig anbefale Netflix serien "La casa de papel". Endelig en bank-ran plott med orginalitet! :D (Faktisk den beste serien/filmen innen denne sjangeren jeg har sett...)
iu


Serien er på spansk, som er helt greit for meg som så og si kan språket, men det er nok ingen stemningsdreper om man ikke forstår spansk heller. (Jf. "Dark")
 
Kan virkelig anbefale Netflix serien "La casa de papel". Endelig en bank-ran plott med orginalitet! :D (Faktisk den beste serien/filmen innen denne sjangeren jeg har sett...)
iu


Serien er på spansk, som er helt greit for meg som så og si kan språket, men det er nok ingen stemningsdreper om man ikke forstår spansk heller. (Jf. "Dark")

Takk for tips - skal sjekkes ut! 8.8 på imdb er lovende :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Sjø
Enig, plottet ser svært bra ut, denne skal ses! Kjekt med litt «ukjente» anbefalinger som denne og Le Bureau. Sistnevnte er noe av det beste som er laget i spion sjangeren.
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen
Le Bureau (des Legendes)
Sesong 1,2 og 3 på NRK-appen.

Tenk Homeland, i Frankrike, uten Carie Mathison (på godt og vondt)
Ferdig med sesong deux nå.
Fantastisk.
Troverdig plot og karakterer, den føles autentisk på en måte Hollywood sjelden (aldri?) klarer.

Dette går inn på Topp 3-listen.
Idag er den da, i tilfeldig rekkefølge.
Le Bureau
Le Trône de Fer (GoT)
Le Patrie (Homeland)