Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Uttrykket "Ha en (fortsatt) fin dag!"

Hater dette standardsvaret i mails og verbale meldinger.

For en stund siden så ringte jeg en bank for å overføre kontoadministrasjon fra den gang nylig avdødd forelder til meg selv slik loven krever. Hva sier bankdama når samtalen er slutt og man har diskutert det faktum at kontoeier nylig er dødd og det faktum at avdøde var min mor? Jo "Ha en fortsatt fin dag!". WTF.

Samme greia med Altibox, Aftenbaldet og andre abonnement som skulle sies opp etter at innehaver av abonnementet døde.

I dag når NSB innstiller alle tog og man ikke kommer av flekken og hotell og andre ting ikke kan benyttes - hva sier e-posten fra NSB kundeservice når man har trykket på refusjon av utgifter og forklart årsaken til refusjonen? Jo - automatisert svar fra refusjonsavdelingens generiske e-post: "Ha en fortsatt fin dag!". WTF.

Hva er greia med å ønske noen "en fortsatt fin dag" når noen nylig har dødd og man søker om refusjon for følgeutgifter når leverandør ikke leverer.

Da jeg jobbet deltid i kundeservice, og senere hadde mellomlederansvar, brukte jeg/vi konsekvent ikke "ha en fortsatt fin dag", men heller "med ønske om en fin dag" i skriftlige henvendelser. Selvsagt ikke dersom det var snakk om dødsfall-oppsigelser. I mitt hode er det tilstrekkelig i auto-reply at en takker for henvendelsen.

Satte 1000 spenn på Norge i dagens håndballkamp. Jeg hadde fått feilaktig inntrykk av at vi ville stille med keeper til kampen.

Skulle heller bettet på Tønnesen over 3.5 mål til 2,1 i odds ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Lilac
Kan man ikke bare fokusere på klokker?

Clown parade: https://www.hodinkee.com/articles/the-fashion-and-watches-of-sihh-2018

DSC03347_1_copy.jpg
 
Vet ikke om dette burde blitt postet i "nei det kan jeg ikke like" eller "dette gjør livet godt å leve"-tråden, men poster det her. Jordan Petersons intervju med Channel 4, som nå går rundene på nettet. Det er sjelden man ser en slik intellektuell nedsabling av en intervjuer på sitt eget program:


Øyeblikket 22:10 ute i intervjuet oppsummerer vel egentlig det hele. Når et enkelt argument for ytringsfrihet vipper deg av pinnen så til de grader, så er det kanskje på tide å se seg selv i speilet og lure på hvor forgiftet sinnet har blitt av identitetspolitikk og "intersectionality theory".

Herlighet denne mannen har en engels tålmodighet. Valgte å poste intervjuet i tråden her da det til tider er utrolig frustrerende å høre hvordan hun gang på gang legger ord i munnen på ham, projiserer eller misforstår. Han lar heldigvis ikke disse billige triksene passere. Det er tydelig at hun er alt for emosjonelt invistert til å holde hodet kaldt. Eller kanskje hun bare er dum. Sannsynligvis begge deler.

Rett og slett imponerende hvordan Peterson svarer på ganske komplekse spørsmål på stående fot samtidig som han håndterer presset av å være den politisk ukorrekte og kontroversielle personen i studio, en posisjon som kan være ubehagelig og avvæpnende nok i seg selv.
I sterk kontrast, her har vi en genuint interessert og meget belest intervjuer. :) Slik skal det gjøres!
Det som er så synd er at langt færre vil få med seg denne samtalen.
 
Vis vedlegg 76138
Stemningsbilde fra Cap Haitian. Men, det finnes faktisk noen flotte plasser også. Minuset (for Haiti) er at det er rimeligere å dra andre steder i nærheten som er betraktelig bedre og tryggere.

Je, jeg vet.
Jeg har jobbet i mange år med folk som kom fra Guadeloupe og Martinique: mange vakre og tryggere plasser i området.
Jeg var en uke i Isla Mujeres en gang i 93 , en øy mellom Mexico og Cuba.
Men disse "paradise hjørner" med hvit sand, turkis sjø og palmer har aldri fascinert meg til punktet hvor jeg savner det.
 
  • Liker
Reaksjoner: SantaMonica