Nei det kan jeg ikke like - hverdags-edition

Har vi noen muligheter til å styrke disse kjøpsstimulerende signalene?
Vis vedlegg 75475

Ikke så lenge vi har disse til å beskytte oss.

tinfoilhat.jpg

• Liker
Reaksjoner: DoDe
Vet ikke om dette burde blitt postet i "nei det kan jeg ikke like" eller "dette gjør livet godt å leve"-tråden, men poster det her. Jordan Petersons intervju med Channel 4, som nå går rundene på nettet. Det er sjelden man ser en slik intellektuell nedsabling av en intervjuer på sitt eget program:

Øyeblikket 22:10 ute i intervjuet oppsummerer vel egentlig det hele. Når et enkelt argument for ytringsfrihet vipper deg av pinnen så til de grader, så er det kanskje på tide å se seg selv i speilet og lure på hvor forgiftet sinnet har blitt av identitetspolitikk og "intersectionality theory".

Herlighet denne mannen har en engels tålmodighet. Valgte å poste intervjuet i tråden her da det til tider er utrolig frustrerende å høre hvordan hun gang på gang legger ord i munnen på ham, projiserer eller misforstår. Han lar heldigvis ikke disse billige triksene passere. Det er tydelig at hun er alt for emosjonelt invistert til å holde hodet kaldt. Eller kanskje hun bare er dum. Sannsynligvis begge deler.

Rett og slett imponerende hvordan Peterson svarer på ganske komplekse spørsmål på stående fot samtidig som han håndterer presset av å være den politisk ukorrekte og kontroversielle personen i studio, en posisjon som kan være ubehagelig og avvæpnende nok i seg selv.

Redigert:
off-topic:
Norge har faktisk mulighet til å bli en svært viktig aktør innen nettopp eksport av "grønn strøm", og vil ha nok kapasitet til å produsere for både oss selv og store deler av Europa ved å modernisere eksisterende kraftverk. Dette er forøvrig kun positivt etter min mening, hvis strømmen vi importerer på sikt vil komme fra grønne kilder også. Jeg forstår godt grunnlaget for skepsisen rettet mot innføring av målerne (spesielt mtp personvern), men selv er jeg veldig positiv til at verden går fremover mtp teknologi og innføring av denne. Man vil kunne lære veldig mye angående vanene til forbrukerne ved hjelp av ams-målere, og det vil kunne bidra positivt til dimensjonering og styring av nettet gitt at informasjonen blir forvaltet på en god måte.

On-topic: Jeg kan ikke like at AD'er oppfordrer til depositumsbetalning for å få lov til å kjøpe et ur som de allerede har bestilt til butikk. Forstår at det er en sikkerhet for butikken, men synes at det blir uryddig når det gjelder et ur det er umulig å få sett på forhånd da det nettopp er lansert.

Som mange er jeg veldig enig med deg men mest bekymret for hvordan EU bruker Norges samarbeid for å spre tentaklene sine inn i landet.
Vi ser bestandig mer innføring av EU kontroll gjennom nye "avtaler" og de handler ikke om Norges fremtidig oppbevaring av suverenitet;). Noe jeg er veldig opptatt av.
På den AMS siden må du også tenke at stråling hopper seg opp i vår omgivelse og er ikke uten fare.
Industrien som selger og nytte fordelene på disse apparater har sterke innflytelser og som tobakk industrien gjorde i sin stor tid, har de innflytelse på mange mediekanaler eller "instituter" som "studerer" på fenomenet.
Ikke tro et sekund på at EU eller FN er styrt av gode mennesker som bryr seg om helsen din og husk at de er ikke folkevalgt.
Hele grønn agenda handler om et "felles problem" som utløser felleskap-politikk og dermed sentralisering for monopol.
Grønn er veldig bra men hvem som krever det og hvorfor er mest avgjørende.
De grønne avtalene som Paris avtalen gjør bestandig at en liten gruppe vi kjenner godt krever mer kontroll over industrien og energiutvikling i landene som blir med: industri og energi er de 2 områdene man må kontrollere for å "styre et land fra skyggene".
Man trenger ikke å bli paranoid men man må stille de riktige spørsmål.
Under kan du lese en sjelden artikkel som behandler stråling saken og kan gi en ny oppfatning for mange som frykter ikke det de kan ikke se.
https://www.dagbladet.no/kultur/veksten-i-menneskeskapt-straling-setter-liv-pa-spill/61001497

Vet ikke om dette burde blitt postet i "nei det kan jeg ikke like" eller "dette gjør livet godt å leve"-tråden, men poster det her. Jordan Petersons intervju med Channel 4, som nå går rundene på nettet. Det er sjelden man ser en slik intellektuell nedsabling av en intervjuer på sitt eget program:

Øyeblikket 22:10 ute i intervjuet oppsummerer vel egentlig det hele. Når et enkelt argument for ytringsfrihet vipper deg av pinnen så til de grader, så er det kanskje på tide å se seg selv i speilet og lure på hvor forgiftet sinnet har blitt av identitetspolitikk og "intersectionality theory".

Herlighet denne mannen har en engels tålmodighet. Valgte å poste intervjuet i tråden her da det til tider er utrolig frustrerende å høre hvordan hun gang på gang legger ord i munnen på ham, projiserer eller misforstår. Han lar heldigvis ikke disse billige triksene passere. Det er tydelig at hun er alt for emosjonelt invistert til å holde hodet kaldt. Eller kanskje hun bare er dum. Sannsynligvis begge deler.

Rett og slett imponerende hvordan Peterson svarer på ganske komplekse spørsmål på stående fot samtidig som han håndterer presset av å være den politisk ukorrekte og kontroversielle personen i studio, en posisjon som kan være ubehagelig og avvæpnende nok i seg selv.

Bra video med Peterson!
Noe av det samme forklart av Yuri Bezmenov, KGB avhopper og tidligere propaganda mastermind.

giphy.gif