D2 Klokkespalten - Klokketro

Tenk "VAR urmakernes ur"... Tenk urmaker, som i fikse egne klokker... :)

Både Lindstrøm og Soleim (muligens de eldste urmakerne som fortsatt jobber her på berget) kan bekrefte at det var JLC som var greiene for urmakerne. Om det er det nå skal jeg ikke uttale meg om. Ei heller om JLCs manglende service på nyere klokker.
Jon Lindstrøm var min lærer på Elvebakken, en fantastisk fyr og en usedvanlig dyktig verksted-urmaker.
Snakket med han for et års tid siden, dessverre pensjonsist nå og har meldt seg "helt ut":(
 
Er vel en JLC Deep Sea Chrono her på sonen, som er selve innbegrepet på elendig service, uten at jeg skal utlevere hverken eier eller AD.
Skremmende at de berettiger 12mnd+ servicetid i hvert fall.

Eg har JLC høgt oppe på handlelista mi til veka, så vil gjerne høyre meir om dette :confused: Nokon som veit om dette er enkeltståande hending og ekstraordinære omstendigheiter, eller om JLC brukar 12 mnd på service sånn på det jamne?
 
Eg har JLC høgt oppe på handlelista mi til veka, så vil gjerne høyre meir om dette :confused: Nokon som veit om dette er enkeltståande hending og ekstraordinære omstendigheiter, eller om JLC brukar 12 mnd på service sånn på det jamne?

Nei, det er ikke vanlig at de bruker så lang tid.

Men det kan jo oppstå tilfeller hvor "alt" går galt. Det bør selvsagt AD og merket rydde opp i, men jeg tror ikke det er fornuftig å tenke at det skjer spesielt ofte, eller at det skjer med JLC mer enn andre merker.
 
Redigert:
Nei, det er ikke vanlig at de bruker så lang tid.

Men det kan jo oppstå tilfeller hvor "alt" går galt. Det bør selvsagt AD og merket rydde opp i, men jeg tror ikke det er fornuftig å tenke at det skjer spesielt ofte, eller at det skjer med JLC mer enn andre merker.

Takk, det var ei betryggande tilbakemelding!
 
Fullstendig off topic men, Blancpain er vel ikke så snaue på servicetidene de heller...o_O
 
Eg har JLC høgt oppe på handlelista mi til veka, så vil gjerne høyre meir om dette :confused: Nokon som veit om dette er enkeltståande hending og ekstraordinære omstendigheiter, eller om JLC brukar 12 mnd på service sånn på det jamne?

Ekstraordinært, ikke ta alt som sies her bokstavelig tror jeg ;)
Har også hørt om en submariner som tok 3 år før eier fikk igjen, kjøper fortsatt Rolex. Jeg skal etterhvert levere min 8 dagers gmt Reverso på service, jeg er ikke bekymret.
 
  • Liker
Reaksjoner: Mickey
Ingenting de siste 2 gangene:/

IMG_0313.JPG