Submariner - Hulk eller standard?

Medlem
13. juli 2017
Innlegg
28
Sted
Narvik
Heisann klokkefolk.

Driver for tiden oppsparing til mitt første premium-ur, Submariner.
Har satt meg på venteliste for både svart og grønn sub, men sliter litt med å endelig bestemme meg da jeg aldri har sett hulken personlig.

Dersom du leser dette og sitter på 116610LV ønsker jeg ditt synspunkt over tid med hulken. Kommer jeg til å bli lei grønnfargen? Er den i overkant flashy? Er den virkelig så utrolig flott i sollys?
Håper på å bli klok på dette, da jeg antageligvis må bestemme meg fort når urmakeren ringer en gang i fremtiden. Dette er ikke et ur jeg tenker å flippe i løpet av kort tid, jeg ønsker å la dette bli en keeper.


På forhånd takk.
 
Neida, Hulk er ikke for flashy. Jeg var litt redd for det sammen, men ble fort beroliget når jeg fikk den på armen. Ute i direkte sollys er den grønn med stor G, men innendørs synes jeg ikke den ble mer flashy enn LN. Gå for grønt!
 
Neida, Hulk er ikke for flashy. Jeg var litt redd for det sammen, men ble fort beroliget når jeg fikk den på armen. Ute i direkte sollys er den grønn med stor G, men innendørs synes jeg ikke den ble mer flashy enn LN. Gå for grønt!

+ 1 :D
 
Skiven til Hulk gjør den spesiell ift de andre ss Sub.
PS: 116613/116618LB er også fantastiske.
 
Takk for alle tilbakemeldinger.
Foreløpig er jeg innstilt på Hulk :)
116613/116618 er flotte ja, men dessverre i en "noe" høyere prisklasse. 116613 er nok favoritten av de to, da jeg ikke er helt fan av helgull.
 
Et annet poeng er at hvis du går for Hulk og i ettertid føler at du tok feil valg, så kan du selge den raskt uten noe særlig tap og kjøpe svart. Det er nok ikke like enkelt andre veien.

That said, jeg har en svart og kommer aldri til å synes den er kjedelig.
 
  • Liker
Reaksjoner: dafho
Jeg går mot strømmen og sier svart, grunnet langtidsperspektivet. Kjøp svart nå spar mer og kjøp så hulk. Når flippefoten rykker, flipp hulk og behold sort som baseline:)
+1
Jeg vurderte også hulk når jeg satt meg på venteliste på SubC, men endte opp med den svarte. Dette da jeg har planer om å beholde Sub’n i lang tid. Kan heller spare opp til en hulk senere. Sub i svart er også tidløs klassisk og tro mot historien.
Nå er det bare ca. 4 mnd igjen av ventetiden før den kommer...
 
  • Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Har eigd begge og kan dela mi meining :)
Eg elska grønnfargen til Hulken. Om dei ligg side om side, så dras augene instinktivt meir mot den. Den ER heilt sheriff i sommarsola! Den kan og sjå ganske mørk ut inne om kvelden, så den kan "endra"farge ein del:) Grunn til at eg solgte min var fordi eg fekk negative assosiasjoner til den pga andre ting som oppstod i livet mitt. Hadde ikkje det skjedd hadde eg hatt den enda. Einaste negative for min del var at matching med nato og reimer var vanskelig(are). Opplevde ikkje den som flashy,og vart spotta færre gongar med den enn svart Sub'n.

Svart suben eg har er klassikaren med stor K. På samme måte som Speedy er for Omega føler eg. Den er kanskje litt kjedeligare mtp farger, men kjedelig kan være spennande! Den tar alt av reimer, og med ei ny reim/nato så har du plutselig ei "ny" klokke. Om du går for svart eller grønn, så kjem du til å tvile ein eller anna gang. Skulle du då selge, så får du solgt begge like greit tenker eg. Begge er safe bet.

Legg med nokon bilder av klokkene mine for inspirasjon/avskrekkelse/glede:)
Godt valg!
IMG_20170815_125617.jpg
IMG_20160921_184658_zpsw37zvlce.jpg
FB_IMG_1502656957257_new.jpg
IMG_20160823_140606_zps0fp6rgfu.jpg
IMG_20160219_211522_zps1geu08ox.png
 
Redigert av en moderator:
  • Liker
Reaksjoner: aksgro og Dr. Fiddy
Hvis du har bestilt hos Askeland så anbefaler jeg grønn for da får jeg min sorte fortere men spøk til side, jeg prøvde den grønne hos Bjerke og den appellerte ikke til meg på samme måte som den sorte. Tror personlig jeg hadde gått lei den fort..

TJ
 
Jeg har hatt begge og synes den grønne er kulest, penest og mest spennende å ha.
Det høres imidlertid ut som dette blir din eneste premiumklokke og da anbefaler jeg helt klart sort. For meg ble det umulig å ha hulk som eneste klokke. Det ble altfor mange anledninger da den ikke passet antrekk eller anledning, men hvor en sort ville passet helt fint.
Som eneste klokke er mitt klare råd: sort
 
Jeg har hatt begge og synes den grønne er kulest, penest og mest spennende å ha.
Det høres imidlertid ut som dette blir din eneste premiumklokke og da anbefaler jeg helt klart sort. For meg ble det umulig å ha hulk som eneste klokke. Det ble altfor mange anledninger da den ikke passet antrekk eller anledning, men hvor en sort ville passet helt fint.
Som eneste klokke er mitt klare råd: sort

+1
 
  • Liker
Reaksjoner: Christoffer91
Ble en del engasjement her, akkurat som jeg hadde håpet.
Ulempen er at jeg blir usikker på om jeg vil kunne bruke Hulken til alle anledninger, men dersom dette blir tilfelle vil jeg jo som nevnt over kunne selge denne relativt kjapt uten at jeg blør spesielt mye for det.

Takker for alle forslag - men foreløpig er jeg som nevnt tidligere innstilt på en LV. Den virker rett og slett meget spennende, men jeg kan ikke garantere at den ikke blir byttet ut ved en senere anledning. Min største frykt var at den var at den "skrek" grønn i alle anledninger, men har oppfattet at den oppfører seg ganske avslappet inne i kunstig lys.
Litt spenstig oppførsel i sola syntes jeg er helt OK.

Marius.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bears
Som mange andre medasylanter her inne har jeg hatt begge. Sort solgt da annen klokke måtte inn, og angret som en hund i etterkant. Grønn solgt da jeg rett og slett ble lei grønnfargen, men angret også da. Angret salget av denne kun for en kort periode. Kommer til å kjøpe opp sort igjen, mye pga. gneldring fra kona, så blir nok ikke min. Kjøp derfor blå :eek::)
 
Blått er min farge, ikke grønt. Dessverre er jeg ikke mangemillionær, så blå sub ble det ikke, men derimot svart, angrer ikke et sekund på det kjøpet :) Men joda, har en kollega som gikk for grønt, så ser den jo nesten hver dag, og ja, skiva er fantastisk i dagslys ;) Men svart sub er jo rett og slett fantastisk i seg selv det også :D

Min kollegas

IMG_5422.JPG


Min

IMG_5527.JPG
 
Blått er min farge, ikke grønt. Dessverre er jeg ikke mangemillionær, så blå sub ble det ikke, men derimot svart, angrer ikke et sekund på det kjøpet :) Men joda, har en kollega som gikk for grønt, så ser den jo nesten hver dag, og ja, skiva er fantastisk i dagslys ;) Men svart sub er jo rett og slett fantastisk i seg selv det også :D

Min kollegas

Vis vedlegg 53871

Min

Vis vedlegg 53873
Deilige bilder !!
 
  • Liker
Reaksjoner: Gunnar