Klokkekjøp 2011

På ønskelisten min i år står det:

Omega Speedmaster Professional First Man on Moon (3570.50.00)
DSC04999.jpg


Breitling Superocean Heritage 46
soh_pair_04.jpg


Noe usikkert om jeg tar skrittet opp i denne klassen av klokker, det blir jo snakk om en del penger. (I forhold til andre ønsker i denne tråden blir vel dette ansett som lommerusk ;) .)
 
På ønskelisten min i år står det:

Omega Speedmaster Professional First Man on Moon (3570.50.00)
DSC04999.jpg


Breitling Superocean Heritage 46
soh_pair_04.jpg


Noe usikkert om jeg tar skrittet opp i denne klassen av klokker, det blir jo snakk om en del penger. (I forhold til andre ønsker i denne tråden blir vel dette ansett som lommerusk ;) .)

Av de to? Gå for Omegaen :)
 
På ønskelisten min i år står det:

Omega Speedmaster Professional First Man on Moon (3570.50.00)


Breitling Superocean Heritage 46


Noe usikkert om jeg tar skrittet opp i denne klassen av klokker, det blir jo snakk om en del penger. (I forhold til andre ønsker i denne tråden blir vel dette ansett som lommerusk ;) .)

Omegaen er overlegen. Selv om SOH også er et fantastisk ur.
Speedy Pro er rett og slett en udødelig klassiker. Et "must have"!
 
Realistiske kjöp;
B.R.M. egendesignet eller V8-44
AP ROO panda
18k daytona (ikke two-tone, så gammel er man ikke)

BRM liker jeg men det er "kun" ETA verk i dem, ikke manufacture som i AP eller Rolex. AP ROO har jeg gått å sniffet på en god stund nå. Ellers er en stål daytona min daglige bruksklokke og jeg kunne godt tenket meg en 18k gult gull daytona til kveldsbruk.

Ikke så realistiske kjöp:D
Richard Mille RM 005 Massa
Urwerk

priser over 200000kr uten moms på en RM er litt for mye for daglig bruk;) og urwerk har mye pent
 
Sukk :( Jeg forbanner internettet!

Jeg har blitt helt betatt av Blancpain Fifty Fathoms. En klokke med en veldig interessant historie, og som ser helt fantastisk ut. Har enda tilgode å prøve en på armen, men satser på å få prøvd den i slutten av april.

Desverre er det umulig for meg å kjøpe denne i løpet av 2011, men kanskje en gang neste år?

Her er noen flotte bilder som jeg har sett på daglig de siste to ukene :)

Og her er en kjekk review :D

Ser ingen ende med denne hobbyen :razz:
 
Enig med deg Sponon. En av mine grails! Sitter på short listen over hvilket ur jeg skal kjøpe når jeg er ferdig med studiene mine :)
 
Sukk :( Jeg forbanner internettet!

Her er noen flotte bilder som jeg har sett på daglig de siste to ukene :)

Og her er en kjekk review :D

Ser ingen ende med denne hobbyen :razz:

Det er du som skal forbannes når du kommer drassende med slike bilder Sponon!:x:x
Herregud så flott!
 
Realistiske kjöp;
B.R.M. egendesignet eller V8-44
AP ROO panda
18k daytona (ikke two-tone, så gammel er man ikke)

BRM liker jeg men det er "kun" ETA verk i dem, ikke manufacture som i AP eller Rolex. AP ROO har jeg gått å sniffet på en god stund nå. Ellers er en stål daytona min daglige bruksklokke og jeg kunne godt tenket meg en 18k gult gull daytona til kveldsbruk.

Ikke så realistiske kjöp:D
Richard Mille RM 005 Massa
Urwerk

priser over 200000kr uten moms på en RM er litt for mye for daglig bruk;) og urwerk har mye pent

AP ROO Panda er jeg også på snoker'n etter.. Hadde Navyen en periode og var strålende fornøyd, men tenker at Pandaen er lettere å kombinere klesmessig... ;)
 
Begge er superflotte, Timebandit. Prøvde førstnevnte på onsdag, satt som et skudd. Ble veldig fristet til å dra kortet, ta med klokken og ikke se meg tilbake, men klarte såvidt å holde igjen :roll:
 
Jeg var igår å forelsket meg. Breitling Navitimer, svart croco-reim. Og ikke minst, Rolex Submariner.

Økonomisk sett er begge galskap for meg, men Breitlingen er litt mer realistisk for et 2011 innkjøp.

Hvis ikke man går for en brukt Submariner ;) Men så liker jeg at det skal være nytt.
 
Begge er superflotte, Timebandit. Prøvde førstnevnte på onsdag, satt som et skudd. Ble veldig fristet til å dra kortet, ta med klokken og ikke se meg tilbake, men klarte såvidt å holde igjen :roll:

Eh....hvor var du og prøvde ? tenkt kanskje og ta kontakt og la "det stå til":oops:...men som sagt,sist jeg sto inne hos AD med en PO Chrono ....feiget jeg ut.
Har nå i etterkant funnet ut hva som veltet "dealen" ....han måtte slå opp i omega katalogen for og sjekke om en PO Chrono hadde kal. 3313....:(:( det syns jeg tilsynelatende en erfaren urmaker burde ta på strak arm:mad:
Ellers kan jeg jo bare bestille på urverket.no......er jeg for streng ?-nei syns ikke det(he,he...fint og stille spørsmål og svare selv)
Hva syns dere om Royal Oak eller Striking 10th :confused: som evt. 2011 valg.

Mvh
Timebandit
 
Eh....hvor var du og prøvde ? tenkt kanskje og ta kontakt og la "det stå til":oops:...men som sagt,sist jeg sto inne hos AD med en PO Chrono ....feiget jeg ut.
Har nå i etterkant funnet ut hva som veltet "dealen" ....han måtte slå opp i omega katalogen for og sjekke om en PO Chrono hadde kal. 3313....:(:( det syns jeg tilsynelatende en erfaren urmaker burde ta på strak arm:mad:
Ellers kan jeg jo bare bestille på urverket.no......er jeg for streng ?-nei syns ikke det(he,he...fint og stille spørsmål og svare selv)
Hva syns dere om Royal Oak eller Striking 10th :confused: som evt. 2011 valg.

Mvh
Timebandit

Jeg var hos David-Andersen i Karl Johans gate. De har både striking 10th og Zenith New Vintage 1969 inne.
Ellers er Royal Oak en klassiker og et ikon, den også.
Hadde man hatt mulighet skulle man vel gått for begge deler, siden striking 10th er kronograf og AP RO ikke er det.
Om man skulle velge mellom dem...hm....det klarer jeg ikke på stående fot :?
 
Striking 10th er vel en limitert utgave så den kan bli vanskelig å få tak i senere. I hvertfall ny hvis det det som gjelder.
En AP RO kan jo strengt tatt kjøpes når som helst når kronene er på konto.

Gå for Zenith'en. :D
 
ønske i 2011

som fersking i klokkeverden ønsker jeg meg en explorer 2 av den nye typen. men får ikke bestemt meg om jeg liker den svarte eller hvite best. ringte bjerke i går og prisen ville ligge rundt 52000.au au au.vi får se hva det blir til,men må vel snakke litt med fruen om hva hun synes om og spise grøt resten av året.ellers vil jeg takke alle her inne for ett flott forum som for meg er veldig lærerikt. kona tror jeg er i ferd med og bli gal med denne plutselige klokkeintressen
 
som fersking i klokkeverden ønsker jeg meg en explorer 2 av den nye typen. men får ikke bestemt meg om jeg liker den svarte eller hvite best. ringte bjerke i går og prisen ville ligge rundt 52000.au au au.vi får se hva det blir til,men må vel snakke litt med fruen om hva hun synes om og spise grøt resten av året.ellers vil jeg takke alle her inne for ett flott forum som for meg er veldig lærerikt. kona tror jeg er i ferd med og bli gal med denne plutselige klokkeintressen


Nå er vel dette formodentlig den nye varianten...?
Om ikke, vil du jo spare et betydelig beløp om du ser etter en brukt og så god som ny utgave. De er rett så det er på bruktmarkedet. For 25k får du en tipp topp Exp II.

(hvit hvit)