Sjulis ur

Fikk ikke tid til å lese denne historien før nå, men det var morsom og interessant lesning!
 
Flott historie. Som trebarnsfar med noen års pusterom mellom hver fødsel kan jeg bare tiltre Frodos utsagn om din og din kones heltestatus. :)

Om du engang skal kjøpe med tanke på ungene, er kanskje disse et alternativ: IWC for father and son
Father_and_Son.jpg
 
Flott historie. Som trebarnsfar med noen års pusterom mellom hver fødsel kan jeg bare tiltre Frodos utsagn om din og din kones heltestatus. :)

Om du engang skal kjøpe med tanke på ungene, er kanskje disse et alternativ: IWC for father and son
Father_and_Son.jpg


Hehe...takk for forslaget, hopalong ;)
 
Takk for en fantastisk historie.....

Det råeste (med unntak av trillinger selvfølgelig!) var jo startdato for galskapen. Det viser i sannhet at du mener alvor. Selv var jeg over 30 før jeg fikk opp øynene for denne fascinerende verden, og enda et par år før den ble det som kan kalles hobby eller kanskje pasjon. Skal ikke ødelegge tråden din med mine utredninger men må bare si at verden hadde sett ganske annerledes ut hvis jeg hadde hatt din interesse som 15 åring! Fikk nemlig velge klokke til konfirmasjonen selv... Og det fra en urmaker som også blant annet forhandlet OMega (hvilket det ikke ble).

Ellers, lykke til med tre kids, Har mine tre fordelt over elleve år. Veldig artig å høre forresten, at det er folk i alle aldre samt i alle mulige livssituasjoner som er her på sonen og som deler fascinasjonen for ur, og da i de fleste prisklasser.
 
Det råeste (med unntak av trillinger selvfølgelig!) var jo startdato for galskapen. Det viser i sannhet at du mener alvor. Selv var jeg over 30 før jeg fikk opp øynene for denne fascinerende verden, og enda et par år før den ble det som kan kalles hobby eller kanskje pasjon. Skal ikke ødelegge tråden din med mine utredninger men må bare si at verden hadde sett ganske annerledes ut hvis jeg hadde hatt din interesse som 15 åring! Fikk nemlig velge klokke til konfirmasjonen selv... Og det fra en urmaker som også blant annet forhandlet OMega (hvilket det ikke ble).

Ellers, lykke til med tre kids, Har mine tre fordelt over elleve år. Veldig artig å høre forresten, at det er folk i alle aldre samt i alle mulige livssituasjoner som er her på sonen og som deler fascinasjonen for ur, og da i de fleste prisklasser.

Hei Greg og takk for hyggelig tilbakemelding. Jeg var nok i overkant sær i venners øyne når jeg kjøpte en Rolex i så ung alder. Den var min "lille baby" i 15 trofaste år.

Etter at GMT Master-en først var på plass tittet jeg ofte innom urmakere som bjerke og alf lie og siklet på nye klokker, fetisjen var jo der, men det ble dessverre ikke flere kjøp før 30 år var passert.
Hvis jeg bare hadde fulgt opp mens jeg hadde tid og anledning ville min portefølje definitivt vært større enn i dag - og det samme kan kanskje sies om din om du hadde valgt litt annerledes til konfirmasjon :D

Lykke til med både barn og den hyggelige distraksjon hobbyen vår bidrar med i hverdagen!
 
Sjulis ur per 14.03!

På tide med en oppdatering av tråden.

Det siste året har jeg blitt inspirert mang en gang. Det er så latterlig mange flotte klokker der ute! Og ts-medlemmer handler over en lav sko, med den ene unboxingen etter den andre. Utrolig glad for at dere deler disse med oss, men det er umulig å ikke bli påvirket.

Blant de klokkene som har plantet seg i hjernebarken, finner man Audermars Piguet. På et tidspunkt var jeg utrolig interessert i en royal oak offshore safari, modellen jeg kikket på var på 44 mm, stor og feit, men etter mye frem og tilbake kom jeg frem til at det ble litt i meste laget for meg.
Dessuten skal det ikke stikkes under en stol at jeg digger de klassiske modellene ROC og RO dual time. AP er kostbart, men jeg skal ha meg en av klassikerne - engang i fremtiden.

De siste månedene har vært aktive, til meg å være. Jeg har solgt unna Pam164 til fordel for Rolex Milgauss, som igjen måtte ut for å handle inn Sea-Dweller. Rolex Yacht-master gikk ut til fordel for Daytona og sist Breitling Chronomat Evolution for å finansiere en brand new klokke, som dukker opp senest på onsdag. Bilder kommer :twisted:

Dermed sitter jeg med tre Rolex-er, 16610 LV, 16600 SD og Daytona, som alle pt er keepers.

4ec60492.jpg

f8c0bb1a.jpg
Daytona_sortskive.jpg



Klokken som kommer på døren min onsdag er spennende og interessant, sett fra mitt ståsted, så får vi se om vi blir like god venner som med dem jeg har fra før :D

To be continued..
 
Herlig samling av Rolexer, sjuli. I mine øyne har du gjort de riktige valgene.

Ser frem til onsdagens unboxing-tråd :)
 
Du og din fru er helter i ordets rette forstand, Jeg fikk selv tvillinger som 24 åring (svært uventet), med halvannet år igjen av ingeniørstudiet. Klarte heldigvis å fullføre på normert tid men med kolikkproblemer, søvnmangel og andre distraksjoner var det hardt. Legg på en unge til i det bildet der og jeg hadde blitt gal. Nå begynner jo mine å bli litt mer selvgående og det er digg. Men jeg advarer deg, det blir ikke lettere selv om de lærer å gå, løpe og falle.

Feitemeita klokker har du og
 
Dette er vakre eksemplarer av arten, sjuli_123!
Jeg vil også mene justeringen du har gjort har vært svært så vellykkede, - og så får jeg vente i spenning på hva som dukker opp og supplerer dette flotte trekløveret.

:D
 
Nydelige ur! Spesielt Daytonaen "taler" til meg ("kjøøøp meg!") ;)
Hatten av for trilling-foreldre, ja, her har vi to på hhv 1,5 og 3 år og det er mer enn hektisk nok til at fruen er kurert for å ville ha nr 3....enn så lenge ;)
Jeg og.
Har selv en unboxing på gang, ai ai. Min første xxx. :D
 
Takk for hyggelige tilbakemeldinger.
Fikk SMS fra urmakeren i stad, klokken skulle sendes imorgen :D

Ps. Godt å høre at det er flere i tilnærmet samme situasjon som oss. Da er det godt å ha TS, som en distraksjon i en ellers hektisk hverdag.
 
Sjulis ur oppdatert med unboxing :D

Endelig :p
.
7f9d28d2.jpg

.
.
Hmmm…..svart boks??
ac1bbafd.jpg

.
.
.
Jepp, helsvart!
53113780.jpg

.
.
.
.
.
Ser jeg en R der?? Sannelig..
486cb30f.jpg

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
..
.
.
..
.
.
.
.
Ahhh…selvfølgelig!
781a14a9.jpg

8c33e7bc.jpg

..
.
.
.

..
.
.
.
..
.
.
.
..
.
.
.
.
Voila 
a11234c6.jpg

19a730fa.jpg

e4eeb300.jpg

e487a388.jpg

7faac12d.jpg

ea1866c6.jpg


Og til slutt et par WS av min nye Tudor Heritage Chrono:
120ae654.jpg

99f66b05.jpg


FORNØYD!!
 
Gratulerer!!
Det var en særdeles kul og sporty variant av en Tudor, - og jeg tenker den blir svært så behagelig å gå våren i møte med!
;)