Dagens vintage

IMG_1905.JPG
 
Noe for Donald Trump? Mekanisk Buler i helplast - årstall ukjent. Tilnærmet NOS - kan jo ikke gå med noe slikt :D

 
  • Liker
Reaksjoner: mr_frodo
Kronograf-loerdag. Innrisset bakpaa er NUF nummeret 297, som jeg fikk vite hadde tilhoert Jacob Hauge i Oslo, og under nummeret staar det 3/48. Kan dette vaere mnd/aar den er solgt?
Kul, ganske sikker på at det er datoen. Skiven er typisk for perioden rundt 1950. Er det et Landeron verk i denne?
 
Kul, ganske sikker på at det er datoen. Skiven er typisk for perioden rundt 1950. Er det et Landeron verk i denne?

Takk, ja, sitter et Landeron 48 i den. Verket er usignert og uten serienummer dog. Kan kanskje vaere et bytteverk i den for alt jeg vet. Det jeg stusser litt paa, er knappene. Trodde runde knapper var uvanlig paa den tiden.
Det jeg er sikker paa, er at den ikke er fiflet med. Den kommer fra familien til den foerste eieren, og har sammen med den IWC'en jeg har lagt opp tidligere ligget i en skuff siden tidlig 70 tall.
 
Takk, ja, sitter et Landeron 48 i den. Verket er usignert og uten serienummer dog. Kan kanskje vaere et bytteverk i den for alt jeg vet. Det jeg stusser litt paa, er knappene. Trodde runde knapper var uvanlig paa den tiden.
Det jeg er sikker paa, er at den ikke er fiflet med. Den kommer fra familien til den foerste eieren, og har sammen med den IWC'en jeg har lagt opp tidligere ligget i en skuff siden tidlig 70 tall.
Det var ganske vanlig med runde knapper også rundt 1950. Tror heller ikke det var uvanlig at disse verkene var usignert. Ref. bilde i Ranfft databasen og chronograph boka til Lang/Meis.
 
Godt å høre det er flere som liker den. :)
Tja, 70-talls Eterna Kon-Tiki med ETA 2824-1, 40mm i diameter. Har alltid vært svak for denne diveren og har hatt heritage-utgaven lenge. Etter min mening, en av de fineste divere. Problemet med den var størrelsen. 44mm, litt for stor for meg, og så er den ikke "original". :)
Denne er perfekt. Lenka er nok ikke original, den er merket med Joskes. Ellers er tilstanden veldig bra og urverket går utrolig presist.
Jeg har fulgt rådet til @SpaceCowboy om kjøp av vintage og tilstand. "Kjøp den dyreste du har råd til.":D
Her sammen med Heritage utgaven:

 
Hei. Ronny her
Er ny her og har kommet over denne vintage klokken i 14k gull. Noen som vet noe om disse ?
Får dessverre ikke av "snap off" dekselet bak.
 

Vedlegg

  • Bak.JPG
    Bak.JPG
    111,2 KB · Visninger: 0
  • Front.JPG
    Front.JPG
    141 KB · Visninger: 0
Hei. Ronny her
Er ny her og har kommet over denne vintage klokken i 14k gull. Noen som vet noe om disse ?
Får dessverre ikke av "snap off" dekselet bak.

Hei og velkommen! Må nok ha av baklokket og få et bilde av innsiden av baklokk og urverk. Så kan vi si noe mer om denne. Foreslår at du gjør det i egen tråd her i Vintage-forumet. Da vil nok flere kunne se og svare deg.