Audemars Piguet Royal Oak

Noen som kan si noe om RO 15450 37mm? Ser veldig fin ut på bilder, og disse selges ikke i Norge lenger - så vanskelig å prøve. Det jeg ønsker å vite er hvordan størrelsen/proporsjonene på denne oppleves. Håper noen der ute har erfaringer ;)
 
Noen som kan si noe om RO 15450 37mm? Ser veldig fin ut på bilder, og disse selges ikke i Norge lenger - så vanskelig å prøve. Det jeg ønsker å vite er hvordan størrelsen/proporsjonene på denne oppleves. Håper noen der ute har erfaringer ;)

Personlig synes jeg 37mm er en veldig fin størrelse for RO. RO bærer en del større en mm tilsier. Jeg har kun hatt RO i 39mm tidligere, men dersom jeg skulle hatt en ny, så kunne jeg gjerne tenkt meg en 37mm.

Litt enabling på hvordan en 39mm bar på mine 19,5cm-håndledd:

image_zpslketwhan.jpeg
 
Takker for svar, må jo elske RO. Bør vel også være marked for å flippe den - dersom den ikke skulle føles helt rett ev.?
 
Helt sikkert et marked, men 37mm er nok noe vanskeligere å få en så god pris for den som for en 41mm (som jeg synes er litt stor igjen...).
 
Synd at AP ikke lager 15450 med stålkasse og -lenke i kombinasjon med blå skive, tror nok Ø37 mm er passelig for mitt håndledd på 17 cm. Klarer ikke å forelske meg helt i den sølvaktige skiven på 15450st. De har jo riktignok blå skive i en 15450, men den er i gult gull og Boutique Exclusive, altså way out of my league.

Red.: Tar med et bilde av sistnevnte - denne tråden har ikke vondt av flere bilder. Lånt fra Fratello Watches.
RO_15450BA.OO_.1256BA.02-11.jpg
 
Redigert:
Hva er egentlig forskjellen mellom 15300 og 15400?

15400 er den videreførte utgaven av 15300 som ikke lenger produseres. Den største visuelle endringene etter min mening er at 15400 er 41mm, mens 15300 er 39mm. I tillegg er ikke lenger AP logoen å finne kl 12, slik som det gjorde på 15300.

Du finner en mer detaljert beskrivelse av forskjellene HER...
 
  • Liker
Reaksjoner: TrondBond
Er det noen som har en erfaring eller formening vedrørende bytte av bezel til en 15300 koster/bør koste? Sånn omtrentlig altså..
Det ligger en relativt lavt priset 15300 på Chrono24, ulempen er at det er satt inn juveler på bezel, dette ser jo alt annet en lekkert ut..!
 
Er det noen som har en erfaring eller formening vedrørende bytte av bezel til en 15300 koster/bør koste? Sånn omtrentlig altså..
Det ligger en relativt lavt priset 15300 på Chrono24, ulempen er at det er satt inn juveler på bezel, dette ser jo alt annet en lekkert ut..!

Jeg har hørt at det kostet ca SEK 15 000 via Nymans i sthlm for noen år tilbake, så kan vel tenkes at du må påregne noe mer i dag. Du kan jo ta en tlf til Nymans for å høre. Jeg har litt variert erfaring med kontakt via e-post der, så sikkert like greit å ringe :)
 
  • Liker
Reaksjoner: turmeric
Kunne tenkt meg RO selv men foretrekker straps dessuten er jeg ikke imponert av kun 50m WR når PP Aquanaut er på 120m