A. Lange & Söhne-tråden

Patek har selveste Archie på laget så det ordner seg nok;)

Men dette er jo verken en Patek eller en Hodinkee-tråd:

Blir det for dumt å ha en slik Platinum Flyback Datograph hvis man må bo under en bro de neste årene, eller er A4-livet med hus, unger og terassevasker egentlig litt oppskrytt!? Jeg spør selvfølgelig på vegne av en venn:rolleyes:

jeg ville vurdert bo klokkeløs under en pen bro for å slippe unna a4livet, så kjør på :D

Patek har selveste Archie på laget så det ordner seg nok;)

Men dette er jo verken en Patek eller en Hodinkee-tråd:

Blir det for dumt å ha en slik Platinum Flyback Datograph hvis man må bo under en bro de neste årene, eller er A4-livet med hus, unger og terassevasker egentlig litt oppskrytt!? Jeg spør selvfølgelig på vegne av en venn:rolleyes:

Sammenlignet med å kjøpe en egen hytte er jo dette forresten rasjonelt så det holder. Chrono24 sier at 450.000 tar deg langt. Hvis du hadde dette og brukte dette til å dekke 20% av en egenandel blir dette et lån på 2.250.000, dvs en hytte til 2.7 mill. 15 års nedbetalingstid og 3% rente er nesten 190.000 i året for en hytte du bruker i kanskje 30 dager (til + 6000 pr dag), i tillegg kommer forsikring, strøm, vedlikehold +++ og gardiner på toppen. Og enda en terassevasker. Skal ikke se bort fra mange familier hadde vært mer tjent med at far fikk kjøpe et skikkelig ur i ny og ne!

150 000 til 200 000 i feriebudsjett hvert år!?
Sette av 3500 i måneden i 10 år, bare å begynne å glede seg til utboksing allerede nå, folkens!

"Kjære, du vet den hytten på fjellet vi har snakket om!? Nå har det seg slik at det er mye smartere at jeg kjøper en Datograph i edelt metall og at vi bor på de beste hoteller istedenfor..."

Redigert:
Evt. få henne til å forstå fascinasjonen med horologi.
Start med å kjøpe en skikkelig klokke. Da er det meste gjort.

Men starte i det små.
image.jpg

Herlige lille Norge. Bare lettsolgte Patek og Rolex og noen få andre ( lettsolgte ) modeller folk kjøper (jeg inkludert) Men så kommer Zeitwerk, kanskje det mest spennende urverket produsert siste 10-årene. Vinner av gullviseren i Genève 2009. Mao årets gjeveste pris på grad prix d'horlogerie, klokkeverdens Oscar. Et mesterverk som Lange selv sier var ekstrem vanskelig å produsere. 1608 "datoskift"om dagen hvor alle popper perfekt på millisekundet. Elsker klokka og er bunnløst fascinert av mekanismen og designet. Det eneste lavpannene klarer å lire av seg er griseanalogien. Bare trist:) Har aldri sett noen gris, og heldigvis ser jeg ikke etter. Er litt for opptatt av den som klokke og urverkets mysteri.

IMG_9153.JPG

IMG_9154.JPG

Redigert:
Hallooo, ikke vær så sint og nedlatende. Folk må få lov til å ha sin mening selv om man ikke er enig. Gjelder ikke bare i Norge at Patek og Rolex "troner" kjøpstall.
Lange ER finish og urverk, uten tvil top notch.
Selv er jeg veldig interessert i nye Saxonia, da jeg seriøst vurderer et elegant ur til dress.
Mange av urene fra Lange er uaktuelle, da jeg ikke liker å ha urene stramt rundt håndledd og da er topptunge ur på reim svært ukomfortabelt. Men det er meg.
Baksiden er lekker, men fronten må modnes.

Tar opp tråden om 6 mnd, så kan jeg ha endret mening ;)

• Liker
Reaksjoner: Edzilla
Hallooo, ikke vær så sint og nedlatende. Folk må få lov til å ha sin mening selv om man ikke er enig. Gjelder ikke bare i Norge at Patek og Rolex "troner" kjøpstall.
Lange ER finish og urverk, uten tvil top notch.
Selv er jeg veldig interessert i nye Saxonia, da jeg seriøst vurderer et elegant ur til dress.
Mange av urene fra Lange er uaktuelle, da jeg ikke liker å ha urene stramt rundt håndledd og da er topptunge ur på reim svært ukomfortabelt. Men det er meg.
Baksiden er lekker, men fronten må modnes.

Tar opp tråden om 6 mnd, så kan jeg ha endret mening ;)

+1

Må vel være lov å sparke oppover her på TS. Eller har takhøyden blitt så lav at vi må moderere oss?
Har ingen problem med folk som "kritiserer" mine kloklevalg, eller ikke har den samme smaken som meg selv.
Er også kanskje dette som gjør at jeg setter så stor pris på horologi. Nettopp at folk har forskjellige meninger og preferanse. Noen går all inn på Rolex (nå også Seiko) @Loevhagen. Mens andre holder seg langt unna slik som @FMS med sin utsøkte samling som inneholder Omage, H. Moser & Cie, VC, Garmin og Panerai
Tror ikke du skal ta det så personlig @Timekeeper

• Liker
Reaksjoner: Genta