A. Lange & Söhne-tråden

Må også legge til @FMS også har en JLC, Tissot T-Touch og Polar.
Beklager at jeg glemte disse...

• Liker
Reaksjoner: FMS
Jeg har også snust litt på Lange til tider. Noe av det som holder meg tilbake, er det ryktet Lange-eiere ser ut til å være i ferd med å opparbeide seg..

• Liker
Reaksjoner: Timekeeper
+1

Må vel være lov å sparke oppover her på TS. Eller har takhøyden blitt så lav at vi må moderere oss?
Har ingen problem med folk som "kritiserer" mine kloklevalg, eller ikke har den samme smaken som meg selv.
Er også kanskje dette som gjør at jeg setter så stor pris på horologi. Nettopp at folk har forskjellige meninger og preferanse. Noen går all inn på Rolex (nå også Seiko) @Loevhagen. Mens andre holder seg langt unna slik som @FMS med sin utsøkte samling som inneholder Omage, H. Moser & Cie, VC, Garmin og Panerai
Tror ikke du skal ta det så personlig @Timekeeper

Det er rom for alt og alle modeller. Det er bare at de aller fleste "kommentarer" på denne dreier seg om helt andre ring en Haute Horlogerie. Og det syns jeg er kjedelig. Thats all.

• Liker
Reaksjoner: nam_nor og FMS
Det er rom for alt og alle modeller. Det er bare at de aller fleste "kommentarer" på denne dreier seg om helt andre ring en Haute Horlogerie. Og det syns jeg er kjedelig. Thats all.

Tror også du må ta selvkritikk @Timekeeper
Bare ditt siste kjøp er vist mer kostbart enn hele Rolexsamlingen til en god TS'er. Dine ord!

Ha mener du? Utdyp gjerne
Ikke annet enn det som kan oppfattes som en viss ovenfra-og-ned-holdning, selv om det selvsagt ofte er vanskelig å skille mellom dette og fascinasjon. Når det er sagt, så forstår jeg irritasjonen din i forbindelse med ditt forrige (lengre) innlegg her.

Hehe, litt
Tror også du må ta selvkritikk @Timekeeper
Bare ditt siste kjøp er vist mer kostbart enn hele Rolexsamlingen til en god TS'er. Dine ord!

Det var ingen usaklig kritikk eller nedverdigende kommentar fra min side. Bare at jeg syns det var sykt at jeg kunne kjøpt 12 Rolex for en klokke. Satte igang tankene på en lukket gruppe om hva det kunne være. Morsomt å provosere litt. Det gjør vi vel alle? Nemeth inkl? Bare litt slitsomt når 8-10, visstnok klokkeintr lirer av seg samme driten gang på gang om denne klokken. Tar fokuset bort fra det jeg er fascinert av.

Németh elsker å provosere. Men ditt innlegg tror jeg kanskje ikke falt i god jord. Mere slik som: Min Pappas bil koster mer enn deres hus og hytte inkludert seilbåten på Hankø.

• Liker
Reaksjoner: ahpadt og Timekeeper
Man høster som man sår, er det vel noe som heter :D

Jeg vil tro de aller fleste her inne vil si seg enig i at Lange er noe av det ypperste, og at Lange produserer fantastiske ur. Pris og design er derimot kanskje ikke alltid like enkelt å forstå, selv for erfarne entusiaster.

Selv synes jeg Zeitwerk er et fantastisk ur, hele konseptet med "datovisning" av tiden er helt rått :)

@Timekeeper Synd du opplever litt vennlig erting på den måten. Zeitwerk er uten tvil noe av det ypperste i dagens horologiske landskap, og designet på forsiden tiltaler meg sterkt. Innovativt, dramatisk og vakkert. Så ingen mangel på verken respekt eller forståelse fra min side.

Og bare så det er sagt: jeg setter liten pris på å bli kalt lavpannet. Det er ikke der jeg ønsker nivået på diskusjonene skal ligge. Selv ikke når det tulles med Lange.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Gubben11 og Genta
lavpannet

adj. -ede
som har lav panne
en lavpannet person :dum, sneversynt |
lavpannet materialism

—————

jeg har en rekke interesseområder hvis kunnskaper og/eller remedier vil møte liten/ingen forståelse fra noen jeg kjenner - særlig ikke det økonomiske aspektet, hvis det finnes et. selv i små grupper på internett kan det være svært vanskelig finne forståelse for en del av det man brenner for. det kan kjennes litt ensomt av og til, men jeg er aldri i tvil om betydningen - ikke minst for meg selv - av mine mer særegne interesser.

med passe dose selvinnsikt bør man forstå at det kan brygge opp til motstand når man med elitistisk mine stiller seg selv til skue, så det gjelder å ikke være altfor hårsår. noe annet virker urealistisk. hvis man kaller sine medbrødre for lavpannet så bør man kanskje bryte ut av sitt kjente beiteområde og fellesskapet for en stund - kanskje gresset virkelig er grønnere på den andre siden? ;)

IMG_7193.JPG

IMG_7194.JPG

Redigert:
Jeezezz! - Det var da voldsomt til furting da.

Du sitter på den horologiske trone og tåler ikke at de lengre ned i hierarkiet "sparker litt humoristisk og godlynt OPPOVER"?
Med en så flott samling av Lange, så hadde jeg ventet litt mer selvtillit.
Litt som "vestkantens - store hagers selvtillit"

Dette blir i mine øyne både pompøst og patetisk.

Redigert:
Her stiller jeg meg glatt i @timekeepers hjørne.

Når du skjelvende drar kortet og tar med deg hjem en grail, hvor kult er det da å bli møtt av "godlynte" sammenligninger med husdyr, endog i unboxingtråden? Det er ikke OK om grailen koster 500k (og "sparkeren" har Rolex), heller ikke om den koster 50 (og "sparkeren" har Seiko).