Den store Rolex Explorer-tråden

IMG_2996.JPG

Den er ikke stiv. Er egentlig like komforabel som tidssonen nato eller generelt en natoreim. Denne er jo av bomull så er egentlig litt mykere en nato som er av nylon.
Når jeg tenker etter så er nok mine minner av norgesreim knyttet til miniski (som det het på den tiden) og hyppige fall på hjemmesnekra hopp. Var nok snø og minusgrader som gjør at jeg minnes de som stive :)

Når jeg tenker etter så er nok mine minner av norgesreim knyttet til miniski (som det het på den tiden) og hyppige fall på hjemmesnekra hopp. Var nok snø og minusgrader som gjør at jeg minnes de som stive :)
Ja det spørs det, hehe ja husker også at jeg hadde disse på miniskia:)

• Liker
Reaksjoner: Newbie
Tror du det? Det tviler jeg egentlig litt på. Må jo få tak i flensen skal de bli dratt ut. Eventuelt blitt lagt ekstremt press rett på baretten, noe som sjelden skjer. De detter ikke ut på Kagge's explorer 2 og submariner såvidt jeg vet. Men takk for tipset. Begge må jo løsne for at klokka skal dette av hånda da.
Kagges exp har skulderløse springbars og lugholes. Så de detter ikke ut. Men din nye type hekter seg nok lettere:)

Med lenke vil det være skærkraft som må til for å rive av en barett, mens med en løsning som over med relativt smal reim over baretten - så er det kun bøymoment. Vesentlig forskjell på hva de tåler med de to løsningene. :)

• Liker
Reaksjoner: Telemarkshelten
Med lenke vil det være skærkraft som må til for å rive av en barett, mens med en løsning som over med relativt smal reim over baretten - så er det kun bøymoment. Vesentlig forskjell på hva de tåler med de to løsningene. :)
Ja, jeg har klart å slite av en barrett i ren forbannelse over å bli hengende fast, med OEM NATO på den SMPen jeg hadde. Så det skal noe til, men den tåler ikke allverden.

Etter en tre ukers reise med denne på armen hver dag har jeg innsett at den forblir i boksen resten av livet. Da jeg startet interessen for klokker hadde jeg aldri trodd at jeg kunne bli så glad i en stålklump, men jaggu tok jeg feil.

Dette var min først Rolex, og en klokke jeg kjøpte med alt for lite kunnskap for å være helt ærlig. Den var ganske sliten og i dårlig mekanisk stand, men etter en tur til Rolex ble den fikset. Er den perfekt? Så absolutt ikke (leter etter tritium visere som forrige eier byttet ut), men denne gir meg så mye klokkeglede og jakten på deler har jeg innsett er en del av hva som gjør denne hobbyen morsom.
image.jpg