Den store Rolex Explorer-tråden

Ny lenke. Sikkert ikke etter alles smak, men synes en Day date lenke passer fint.

20171003_190059.jpg
 
Til dere som har prøvd både Explorer 1 og Submariner på hånden: Bærer Exploreren noe mindre enn Suben? Jeg har nå en eldre submariner på nato og synes den er akkurat passe og er på utkikk etter ei klokke med lenke og valget står mellom en ny Sub og en Explorer. Har prøvd den nye Suben og føler den blir litt for massiv og for mye bling, så håper at Exploreren kanskje passer bedre?
Viss du har en sexy femsifret sub hadde jeg isllefall ikke kjøpt meg en ny klumpete sub, og sittet med 2 submarinere. Den gamle er jo finere uannsett. Den nye explorer 1 er jo nydelig. Lume i tallene og veldig behagelig. Passer til alt også. Eller en 40mm explorer 2 som nevnt er også et godt alternativ.
 
  • Liker
Reaksjoner: Korpsmann og netrom71
Til dere som har prøvd både Explorer 1 og Submariner på hånden: Bærer Exploreren noe mindre enn Suben? Jeg har nå en eldre submariner på nato og synes den er akkurat passe og er på utkikk etter ei klokke med lenke og valget står mellom en ny Sub og en Explorer. Har prøvd den nye Suben og føler den blir litt for massiv og for mye bling, så håper at Exploreren kanskje passer bedre?

Jepp, den bærer mindre. Er slankere, mer elegant, og hår til alle situasjoner en Sub passer (de fleste), men også til de andre situasjonene (resten). Er et bånnsolid og stilfullt valg også om du skal ha kun 1 klokke, med rikelig historie og kvalitet.
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=120138
 
Skulle hatt en orange rubber til 216570 men TS/Everest har ikke slikt. Noen som kan nikke i riktig retning? RubberB fra US med ukjent frakttid, mva og US$ ønsker jeg å unngå
 
Jeg likte det litt fresh - Har man sans for det litt spreke...21mm camo-rubber

21980920_161967814388829_6106908101468749824_n.jpg
Beklager, men det der er hærverk!
Om det kunne funket som et reklamebilde for et eller annet jeg ikke ser, så er det bare å la være å tipse meg...
 
Beklager, men det der er hærverk!
Om det kunne funket som et reklamebilde for et eller annet jeg ikke ser, så er det bare å la være å tipse meg...
Jeg gir faen i hva du mener, kompis. :) Like fresht svar som reima...
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Rød
Men - seriøst @Rød , så er min erfaring med reimene fra Horusstraps at disse reimene ikke er i nærheten av kvaliteten til Everestbands. Springbarene som leveres med fra Horustraps er flimsy, tynne og tilpasning mot urkassen er bare OK. Everestbands er derimot 100% kvalitet og føles slik. :)Men, så var det det med 21mm oransje gummireim da - og da er vel Rubber B et alternativ.
 
  • Liker
Reaksjoner: johnlogan og Rød
Jeg likte det litt fresh - Har man sans for det litt spreke...21mm camo-rubber

21980920_161967814388829_6106908101468749824_n.jpg
Minner meg om den gangen i fjerde da muttern skulle lage bolleklipp med resultat type påkjørt bakfra. Hun sa det var fint, det var hverken jeg eller resten av klassen enig i.. "du er kjempefin, ikke bry deg om hva de andre sier..":confused:
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen og Rød
Jeg likte det litt fresh - Har man sans for det litt spreke...21mm camo-rubber

21980920_161967814388829_6106908101468749824_n.jpg
Jeg synes dette er et super-"fresht" bilde av en sprek combo. Absoultt ikke hærverk! Selv er jeg for traust til slikt, men jeg synes comboen og bildet er kanontøft! :)
 
Da ble det endelig 1016 på meg. Har lett en av de siste utgavene, og kom til slutt over en flott, clean R-serie fra 1988. Nyklokke-feeling med det legendarisk klassiske designet. Fint å slippe å lure når man blir spurt "om du bare skulle hatt én klokke resten av livet..."

1016.jpg
 
Redigert: