Nei det kan jeg ikke like – KLOKKE edition

Du får en sms med beløp og kontonr for mva/toll. Når du har betalt inn, sender de den videre til deg. Var slik det ble gjort med Bleu i alle fall. (Fedex international priority)

DHL sendte faktura i ettertid. Da slapp jeg unødvendig venting. Føler med deg aek.

• Liker
Reaksjoner: aek
Du får en sms med beløp og kontonr for mva/toll. Når du har betalt inn, sender de den videre til deg. Var slik det ble gjort med Bleu i alle fall. (Fedex international priority)

DHL sendte faktura i ettertid. Da slapp jeg unødvendig venting. Føler med deg aek.
Alt er glemt; Geophysic'en sitter trygt på armen!

En annen sak er Fedex' på-tryne-praksis med å systematisk ikke ringe mottaker. Jeg fikk sjokk da jeg så på sporingen at Geophysic'en var registrert som LEVERT PÅ MOTTAKERADRESSE, og jeg visste at det ikke var noen hjemme. Heldigvis var det en nabo som tilfeldigvis var hjemme, som hadde tatt i mot. I dag har akkurat det samme skjedd; Fedex har levert en pakke hjemme hos meg, og der er det ingen. Ikke vet jeg hvem som har tatt i mot leveransen.

DHL og UPS ringer alltid og avtaler. Hvis de ikke kan komme om kvelden kommer de på jobb i stedet. Fleksibilitet heter det. Men Fedex' fleksibilitetsforståelse er å levere til naboen, uten å konsultere eller informere mottaker. Møkkafirma.

• Liker
Reaksjoner: Preacher og Pippen
Jeg kan virkelig ikke like at jeg har lyst på:
- DSSD-b
- GSTM
- Speedy
- Big Pilot, evnt Mark XVII
- Reverso Calendar
- 25860/15202
- 1665
- 216570
+++++

Dette matcher ikke min signatur.

:(

IMG_20170116_112234.jpg

Flaskeverdi(porto inkl.) 388 NoK : 3 uker på tollbehandling i Oslo... Hmm...
Men staten Norge må uansett ha sitt...

Og på postkontoret sier de at de skal ha:
Toll 199 + gebyr 49 + 409 sprit avgift= 657 Nok:eek:

So baby...
meet-me-at-the-corner-of-kiss-my-ass-street-and-no-fuckin-way.jpeg

Da blir det pils i kveld...

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Preacher
Høres riktig ut o_O

Riktig i følge hva? Norsk lov på import av alkohol ? Ja, sikkert: de kan kalkulere på tollvesenet, det har jeg ingen tvil på.
Eller riktig i følge hva man betale over hele verden hvor alkoholproduktene er lovlige?

Hvis Norge hadde ikke et monopolsystem som gjør at sprit valget er elendig på noen områder, hadde jeg ikke prøvd å importere noe. Så enkelt som det.

Norge og Vesten skal lære seg en dag, akkurat som Romeriket, at å beskatte befolkningen sin i hjel, dreper kjøpekraften, bremser økonomien og i bunn og grunn, ruinerer landet år etter år.
Fordi dette type spill går bare en vei: til høyere skatt. Og det vet vi alle sammen.
Vi er allerede bra på vei ned med kjøpekraften i Norge, da kan jeg ikke forsvarre den type politikk: jeg har lest om historie for min del...
Ikke for å starte noe stor debatt men har du det?
Les der http://www.businessinsider.com/all-...ence-of-a-tax-collector-2012-4?r=US&IR=T&IR=T
Og der , sifrene snakker for seg selv: http://www.ukeavisa.no/norge-er-teknisk-sett-konkurs/

• Liker
Reaksjoner: Grendel og Thomas84
@Hammerfjord - jeg er enig i at utvalget kan være noe snevert på enkelte områder hos Vinmonopolet, men jeg er sjeleglad for at denne ordningen eksisterer. Jeg er ingen fan av frislipp av brennevin og vin i butikkhyllene, og håper polordningen består i umiskjennelige tider.

For min del, hvis Vinnmonopolet har det på katalogen sin , kan jeg bestille: ingen problem.
Som et eksempel, er det bare 2 år siden Vinnmonopolet importerer Mezcal(før det var det ingen i landeto_O) OG de har dritt valg i Absinthe.
Det var en flaske Absinthe jeg hadde bestilt.
Vinnmonopolet har 4 Absinthe nå: 2 av de er veldig nye og var ikke der når jeg hadde bestilt min.
Fruko-Schulz har til og med en konditofarge som er forbudt i Norge: det har jeg signalisert uten suksess...

Jeg har aldri forstått hvorfor Nordmennene er glad i Vinnmonopolet sitt : men jeg har vokt opp i et land hvor alkohol selger seg overalt og hvor valget og konkurransen råder.

Redigert: