Klokkeplaner for 2017

Hva jeg håper kommer til å skje:

At jeg endelig får ut finger'n og kjøper en av disse tre:
AP15202-21.jpg

Omega-Speedmaster-GSOTM-Meteorite1024.jpg

120310_IMG_4686.jpg

Hva som kommer til å skje:

Jeg fortsetter å handle etter innfallsmetoden :)

Godt nytt år folkens!

Årets plan var å "bli voksen", noe jeg føler jeg klarte gjennom Speedy Pro, PAM312 og sist, men ikke minst, 16570.

Leker med tanken på at 2017 skal bli et "en ny Seiko i måneden"-år, og i så måte ende opp med en full 12-boks med snacks, og da kanskje litt andre varianter enn 007 og Padi, som det går 14 av på dusinet... :D Innspill?

• Liker
Reaksjoner: Preacher
Leker med tanken på at 2017 skal bli et "en ny Seiko i måneden"-år, og i så måte ende opp med en full 12-boks med snacks, og da kanskje litt andre varianter enn 007 og Padi, som det går 14 av på dusinet... :D Innspill?
Tja, her har gjerne @seikoskar og @crest mer utfyllende input å komme med, men du har jo 6105 i alle sine variasjoner, Pogue i mange fargevarianter(bl.a Pepsi), SKX399 og SKX401(korriger meg om jeg tar feil på de to sistnevnte).
Vintage Seiko har mye for seg, og jeg har lyst til å legge ut på samme ferden :)

• Liker
Reaksjoner: fredskijj og frj
Mine planer er å skaffe en Tudor Chronograph av noe slag. Trolig 79280 eller 79380, og i tillegg har jeg utrolig lyst på en sea dweller av noe slag. Trolig mest sannsynlig en 16600.

Tja, her har gjerne @seikoskar og @crest mer utfyllende input å komme med, men du har jo 6105 i alle sine variasjoner, Pogue i mange fargevarianter(bl.a Pepsi), SKX399 og SKX401(korriger meg om jeg tar feil på de to sistnevnte).
Vintage Seiko har mye for seg, og jeg har lyst til å legge ut på samme ferden :)

Venter sekv på en SKX401 på vei i posten og ser veldig frem til at den kommer. Har alltid likt det ikke "alle andre" har, og anså da 401 som noe gøy å eie, ettersom de etter sigende ikke er så vanlige som resten av skx-serien. Har fra før litt annet Seiko, og da blant annet en bullhead jeg kjøpte våren 2006 og som var mitt første egenkjøpte mekaniske urverk.

• Liker
Reaksjoner: Preacher og frj
Venter sekv på en SKX401 på vei i posten og ser veldig frem til at den kommer. Har alltid likt det ikke "alle andre" har, og anså da 401 som noe gøy å eie, ettersom de etter sigende ikke er så vanlige som resten av skx-serien. Har fra før litt annet Seiko, og da blant annet en bullhead jeg kjøpte våren 2006 og som var mitt første egenkjøpte mekaniske urverk.
Tenker at SKX173 er en bra start, og jeg savner min hvite Stargate, SKZ323. Kanskje en ny blå Samurai og en Grand Seiko diver for å toppe alt?

Kjenner at lysten på en IWC Big Pilot blir større og større. Spørsmålet er bare om 46 mm. Er i største laget.
Ellers klarer jeg kanskje å få ut fingeren og bytte 111 mot 112.
Kanskje en Black bay red inn i tillegg, men det blir i så fall etter innfallsmetoden.

• Liker
Reaksjoner: Hvalrossen
Kunne tenke meg en 16710/16750/16760 til meg selv. Må vel også jakte noe til fruen også for å holde på velviljen.

Etter at begge disse to planene ble realisert allerede i fjor, må planene endres. 114060 og 16570 kommer til å bli byttet ut med noe annet er eneste håndfaste jeg har planer om.

99% sikker på at en JLC Deep Sea Chrono skal inn i samlingen. Litt råflott å bruke 5167 som daily beater (som jeg har gjort de siste 5 månedene..), og dermed må jeg har noe spennende inn :)
Jaeger-LeCoultre-Deep-Sea-Chrono-Dress-Shirt-thumb-1600x1067-20306.jpg

Det skjer nok i enten ultimo '16 (og dermed feilpostet) eller primo 17 (ikke feilpostet) :D

Er generelt glad i JLC, så kanskje en MUT Moon eller en MUT Perpetual i stål hadde vært noe.... Men det forutsetter at jeg begynner å svare på mails fra Mahmoot (min fjerne fetter i Nigeria som har arvet penger han vil overføre til meg).

Jaeger-Lecoultre-Master-Ultra-Thin-Moon-39-black-dial-SIHH-2015-7.jpg

Jaeger-LeCoultre-Master-Ultra-Thin-Perpetual-steel-black-dial-SIHH-2016-5.jpg

Da kom det en Deep Sea Chrono inn da gitt! Men siden dette skjedde før 1.1.17 så er jeg på utkikk etter noe nytt å spare opp til.... Kanskje en 116622 med blå skive hadde vært tingen..?

• Liker
Reaksjoner: holmby og uret
Vinglepetter går den veien høna velter.

Men planen er mer vintage. Etter 5513 har jeg fått blod på tann, og mener lume er for moderne.

Men det er i dag altså. Kjenner jeg meg selv rett er jeg en helt annen i morgen.

• Liker
Reaksjoner: KTS69