Rolex Submariner Appreciation tråd

Men pussig nok så er det feil referanse!

Da er det en 116610LN påsatt urskiven og bezel/insert fra en 116619LB.

Dvs. at det er en mismatch mellom WG bezel og SS i 116610LN urkassen med tanke på farge. Så; en frankenwatch.

Var jeg nær nok nå? ;)

Redigert:
Da er det en 116610LN påsatt urskiven og bezel/insert fra en 116619LB.

Dvs. at det er en mismatch mellom bezel og SS i 116610LN urkassen.

Riktig?

Det er helt riktig.
Nivået på tidssonen er høyt!
Hadde jeg ikke vist at dette ikke var en 116619LB så hadde jeg nok aldri oppdaget det selv.
Men for en flott klokke. Nesten like deilig som 116710 BLNR! ;)

Muligens solgt av Briljantwatches (Jonny) vil jeg anta.

Her ser man mismatch mellom SS og WG svært godt: http://www.briljantwatches.com/no/items/show/?sku=1835

Personlig liker jeg "stuntet", men ville valgt bezel fra SS-klokka man har for hånden for å lage en mer integrert modell. IMHO.

1835_331_212148_709115677_mw320.jpg

25. desember og tur i skogen. Jeg håper det ikke er klimaforandringer som gjør at en kan ta slike bilder en desemberdag i Norge. I så fall blir dykkerur som dette enda mer relevante i fremtiden....

Benytt stemmeretten, resirkuler, og pant alt, alltid....

IMG_0768.JPG

IMG_7166.JPG

Min SubC har stor betydelse för mig personligen men även goda minner till julen. Det var min första submariner. Jag köpte den hos Lervik med 24 december 2014 i certifikatet samma år som min andra son föddes dvs en birthyear klocka så jag skrev hans namn i certifikatet. Ser fram och ge den till honom en julafton när han är redo för att bära den!

Synes bare de var fine @Preacher og @Thorvald. :) Jeg er fornøyd med 5-siffer-versjonene, og trolig ferdig med eldre utgaver. For risky business.

Men pene - det er de definitivt:

1447jwx.jpg

Litt annen liga, men smekker:

lakewrist1.jpg

Det skjønner jeg godt fordi dette er sykt lekre saker. Merker også selv at fascinasjonen for 5-sifre bare øker og øker. Bortsett fra Datejust, den syntes jeg tar seg best ut med 6-siffer.