Vinterjakke

@crown guard: Hva slags Barbour er dette? Jeg har i løpet av mitt hittil korte liv opparbeidet meg en grei samling Barbour-jakker som jeg bruker både til hverdags og til jakt, men har aldri sett noen med quilted for før.

Har dessverre lært at de eneste modellene man fortsatt kan stole på er de fortsatt engelskproduserte Bedale, Beaufort og Border (alle kan fåes med for sånn at de funker til vinterbruk). Har arvet en Border etter faren min, og enda den lukter litt så kommer nok min sønn også til å kunne arve denne, for makan til slitesterke klær. Barbour har også reparasjonsavdeling i Jarrow, Newcastle som gjør utmerket arbeid på alle oilskin-jakker.

Tar jeg ikke helt feil heter min jakke "duke"! :)

Bruker`n gjennom vinteren så får jeg se an hvordan tilstanden er til våren! :)

Redigert av en moderator:
Noen som har erfaring med det norske merket Cedrico? Har vurdert en slik for i år :)

En kompis har en slik, prøvd den på, utrolig deilig!

Kjenner også mannlige modellen til Cedrico, han anbefaler også jakkene (selvom han må, så stoler jeg på hans dømmekraft)

Kjør på!

Jeg har gått med denne den siste uken. Utrolig lett og god jakke som kan fungere som eget plagg og/eller mellomplagg under skalljakke. Kan også pakkes sammen til en liten klump.

Leon

Jeg har lyst på Woolrich teton parka, de har denne på Ferner til 8000. Ser i tidligere poster at Høyer (Stavanger) hadde 50% på Woolrich i januar, visst dette stemmer, tror dere at tilsvarende jakke kommer på salg i januar evt. vårparten?

Jeg har lyst på Woolrich teton parka, de har denne på Ferner til 8000. Ser i tidligere poster at Høyer (Stavanger) hadde 50% på Woolrich i januar, visst dette stemmer, tror dere at tilsvarende jakke kommer på salg i januar evt. vårparten?

Slik jeg har erfart pleier ofte de samme modellene dukke opp på salg. Har sett flere steder som har satt ned prisen på samme vare(nyere modell med tiden) gjennom flere år. :)

Plukket med meg en Arcteryx Therme parka. Gore Tex skall med 750 fill power dunfyll for en god stund siden.

Therme-Parka-Black.png

@Chalshus Denne har eg og.
Knallgod sak:)

Alternativt har du Veilance serien, men da må du ut med noen tusenlapper til. Men snittet og kvaliteten er på topp.

Cedrico jakkene er kule, men slik jeg forstår det, kommer pelsen fra oppdretsdyr fra Kina, er mulig jeg tar feil her.

Alternativt har du Veilance serien, men da må du ut med noen tusenlapper til. Men snittet og kvaliteten er på topp.

@Chalshus

Hmm... Desse har eg ikkje sett hos min lokale forhandler.
Hadde jo vore greitt som neste års jakke. Iår får den holde den eg har.

Oddemann

Høyer Stavanger -40% på Woolrich og Barbour, Rolfsen har 30-50% på CG, Norwegian Rain, Barbour, Uber mfl.

Drar opp denne tråden igjen, da det i hovedstaden begynner å bli surt vær.

Jeg er på jakt etter en peacoat/losjakke for dagene da barbour ikke er nok og en tykk parkas er overkill. Det har blitt diskutert tidligere i tråden, men jeg ønsker mer konkrete tips enn å gå på Follestad eller Eger.

Budsjettet er 4000-5000 fra, men det er absolutt ønskelig å få dette ned mot 3000. Hvis jeg ikke kommer noen gode alternativer ender det opp med denne fra Gant.

Ønsket farge er blå eller svart, og den skal være klassisk uten noe ekstra tull slik som idiotiske påsydde emblemer med tekst med innhold slik som "us army" osv...

20160717135710405_fv_pimcore_70074_model.jpg