Selge 372 - galskap!

Her var det god tone! Jeg beholder denne - kjennere vet hvorfor:p
IMG_1505.JPG

Jeg synes også det er trist med de siste modellenes vendig, men det gjør meg bare enda mer fornøyd med denne!

Peeeent. Fines også noe slikt med Luminor og den klassiske CG? Tror 42mm versjonen er der, men så var det Panerai på 42mm, da. :)
670 er jo også pen da..
Peeeent. Fines også noe slikt med Luminor og den klassiske CG? Tror 42mm versjonen er der, men så var det Panerai på 42mm, da. :)
670 er jo også pen da:
image.png

Økonomisk sett er nok din siste setning et godt råd andre bør følge. Definitivt. Lite tvil om det, i forhold til nyere Panerai som vanner ut sitt gode navn.

Jeg har vært på nippet å kjøpe Panerai flere ganger, men avstår pga av to ting;

a) Bjerke som hovedkontakt
og b) blir ikke helt klok på alle de 2163 modellene man kan velge blant. Og hva med den nye med 30M WR? Huh.

De med blå urskive er derimot nydelige.

Når det gjelder punkt a) så sliter jeg seriøst med det. Når det gjelder å velge blant alle modellene - så er det mer et luksusproblem, så jeg leter fortsatt. :)

Finnes den et Panerai med blå urskive, sekundviser (Marina?) og 100+WR?
Hvis du har genuin interesse for Rolex historie vil det være naturlig å lese seg opp på Panerai og for den saks skyld Tudor. Panerai er i min snevre verden første seriøse dykker og toolwatch, dette fikk de til ved hjelp av Rolex før 2 verdenskrig.
Når det gjelder Bjerke og "problemer" kan jeg bare si at jeg har hatt et forhold til denne AD i over 30 år uten å klage på service. Har du problemer med det "enorme" utvalget til Panerai er jo svaret enkelt - kjøp 372 eller en eldre variant med Tritium skive.

Min enkle samling består stort sett av Rolex, Tudor og Panerai. Å selge 372 er galskap - den er en evig klassiker.
Tom

Hvis du har genuin interesse for Rolex historie vil det være naturlig å lese seg opp på Panerai og for den saks skyld Tudor. Panerai er i min snevre verden første seriøse dykker og toolwatch, dette fikk de til ved hjelp av Rolex før 2 verdenskrig.
Når det gjelder Bjerke og "problemer" kan jeg bare si at jeg har hatt et forhold til denne AD i over 30 år uten å klage på service. Har du problemer med det "enorme" utvalget til Panerai er jo svaret enkelt - kjøp 372 eller en eldre variant med Tritium skive.

Min enkle samling består stort sett av Rolex, Tudor og Panerai. Å selge 372 er galskap - den er en evig klassiker.
Tom
Min helt!;)