MacBook Air vs Pro

Rousp; mangelen på interesse for det du skriver er grunnen til at jeg bruker Mac i utgangspunktet;););)

I hear you! Jeg også liker mac fordi det bare fungerer. Hele tiden.
Jeg klarer bare ikke å unngå å bli litt nerdete, ligger så naturlig for meg. :p

Se vekk fra alt det tekniske skitet. Det jeg ville vurdert mest, hadde jeg vært i dine sko, er om du kan holde ut en speilblank skjerm.. Jeg har blank skjerm på min pc nå, savner den matte skjermen i mbp jeg hadde.

I hear you! Jeg også liker mac fordi det bare fungerer. Hele tiden.
Jeg klarer bare ikke å unngå å bli litt nerdete, ligger så naturlig for meg. :p

Se vekk fra alt det tekniske skitet. Det jeg ville vurdert mest, hadde jeg vært i dine sko, er om du kan holde ut en speilblank skjerm.. Jeg har blank skjerm på min pc nå, savner den matte skjermen i mbp jeg hadde.

Burde ikke ta så lang tid før de annonserer Macbook Air med matt skjerm. Når jeg kjøpte Macbook pro 15" i høst var det eneste alternativet med matt skjerm den høyeste oppløsningen på 1680x1050 som i tillegg kostet 1250,- ekstra. Ganske latterlig egentlig, men for min del ville jeg nok kjøpt den høyeste oppløsningen uansett. :)

Jeg har byttet over fra "gammel"(2 år gammel) 15" MBP med matt skjerm, til ny 15" MBP med blank skjerm i høst fordi jeg var så gjerrig at jeg ikke gadd å punge ut de 1250 kr ekstra. Biggest fucking mistake of my life hittil. Makan til drit skal man lete lenge etter.

Skille

Hvis penger ikke er en issue ville jeg gått for MacBook air. Men du får en mye bedre laptop for pengene hvis du kjøper en 13" MBP.

Off-topic igjen (siden Mogens garantert er forvirret og tråder ble en SSD tråd)

- Knirkelydene savner jeg, er de borte eller er det bare airmaccen min som er godt isolert?

- Kan SSD "dø" på samme måte som det har vært svakheter i de tradisjonelle diskene?

PS: Det finnes ikke "dumme" spørsmål... God helg!

- Knirkelydene savner jeg, er de borte eller er det bare airmaccen min som er godt isolert?

Hvis knirkelydene var søkelydene i harddisken din: jepp. En Solid State Disk har ingen bevegelige deler, dermed ingen "knirkelyder". Det eneste som beveger seg i MBAen din er vifta. Og en masse elektroner ;)

- Kan SSD "dø" på samme måte som det har vært svakheter i de tradisjonelle diskene?
[/I]

SSD har en begrenset (edit: men selvsagt lang) levetid med tanke på antall skrivinger som kan gjøres til hver blokk. Når grensen er nådd vil blokkene dø og en får en gradvis reduksjon av disken.

Problemer rundt plutselig død av SSD vet jeg rett og slett ikke så mye om.

Mogens, kjøp Air...den duger mer enn nok og du har som du sier en skikkelig "arbedishest" på "kontoret". Denne skal du ha på fanget i stuen og ta med på reiser....hvorfor holder det foressten ikke med iPad'en til slikt ??

God helg..

Jo, heller nok mot en Air. Jeg har ikke tenkt å fylle harddisken en eneste gang, faktisk:p

iPaden er nesten fullverdig med BT tastatur. Men mangel på flash og litt klønete multitasting mellom mail og nettleser gjør at jeg trenger en laptop i tillegg...

Rykter sier Mars, Sandy Bridge.

Har et lite håp om ny MBP i Liquid Metal samtidig som nye OS X kommer. :D

Herregud det hadde vært fett! :D

Denne tråden har, sammen med en del andre ting, gitt meg lyst til å degradere den nye windowslaptopen min til skolebruk og kjøpe meg en mbp for privat bruk... Bloddtrykket mitt har ikke godt av at jeg bruker windows så mye...

Det er bare et par ting jeg har kjøpt som jeg virkelig ikke angrer et sekund på, MBPen er en av de tingene.

Kjøpte den for et år siden, og den er fortsatt like fin!
Venter spent på hvordan den neste MBP blir, RD på unibodyen kostet vel såppas mye at den ikke vil bli endret drastisk de neste årene.

Det eneste jeg kan se for meg er Liquid metal, forhåpentligvis fjerner de plastikk-delen mellom skjermen og resten av kroppen, altså den hengselen.

Led-taster er vel også noe som kan skje, selvom jeg ikke håper dette.

Nei, det er veldig spennende å være Mac-bruker disse dager.:)