Klokkecafé – løst og fast om klokker

Zalo og vann er tingen, funker på alt :D

Drister meg til å spørre her jeg. Er det noen som vet hvor jeg kan forsikre kun en klokke? Altså kun verdigjenstandforsikring.

Mener at du kan gjøre det hos Tryg @Gunnar. 10% egenandel, minimum 1000 kr.

Ulempen med kun å tegne verdigjenstand, er at grunnrisiko på kr 219 løper fra første produkt (med unntak av reiseforsikring), noe som gjør forsikringen relativt sett dyrere enn hvis hvis du hadde hatt f.eks. en innbo og reiseforsikring i samme selskap :)

Etter en sommer med utstrakt nato-bruk er et par av dem blitt ekle. Skitne.

Etterlyser vasketips.

Funker det å snike dem sammen med en 60-graders med OMO-color i vaskemaskinen?

Har lagt dem i oppvaskmaskinen i bestikkskuffen et par ganger. Ideen kom etter at jeg slengte selene til en tripp trapp stolfull av tomatsaus inn sammen med oppvasken for mange år siden.

• Liker
Reaksjoner: Genta
Tak
Mener at du kan gjøre det hos Tryg @Gunnar. 10% egenandel, minimum 1000 kr.

Ulempen med kun å tegne verdigjenstand, er at grunnrisiko på kr 219 løper fra første produkt (med unntak av reiseforsikring), noe som gjør forsikringen relativt sett dyrere enn hvis hvis du hadde hatt f.eks. en innbo og reiseforsikring i samme selskap :)

Takk for tips, har mailet de nå ;) Problemet er at hverken bil- eller innboforsikring står i mitt navn, mye styr å flytte alt over på meg, men ser ut som om det kanskje må gjøres :)

Drister meg til å spørre her jeg. Er det noen som vet hvor jeg kan forsikre kun en klokke? Altså kun verdigjenstandforsikring.

Har forsikret en enkeltgjenstand i Dnb. Vet at Storebramd også tilbyr det samme til kunder som bruker dem fra før :)
Verdt pengene

Har forsikret en enkeltgjenstand i Dnb. Vet at Storebramd også tilbyr det samme til kunder som bruker dem fra før :)
Verdt pengene
DNBs verdiforsikring er veldig grei og meget konkurransedyktig sammenlignet med alternativene. Men krever at man har andre forsikringer fra DNB fra før.
Ved forsikring av klokker har de krevd original kjøpskvittering. Ingen problemer med å oppdatere priser i ettertid.

Verdt pengene

Ja nettopp, for de som er kunder fra før. Som sagt har jeg absolutt ingen forsikringer i mitt navn nå, alt står på dama, da blir det verre ;)

Jeg er totalkunde i DNB (og i motsetning til en del andre er jeg fornøyd med det ;)) og forhørte meg nylig om verdigjenstandsforsikring til min 5712. Ble da quotet 5k i året - altså 3k mer enn innboforsikringen. Da steilet jeg.

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Ja nettopp, for de som er kunder fra før. Som sagt har jeg absolutt ingen forsikringer i mitt navn nå, alt står på dama, da blir det verre ;)

Trengte kun å åpne bankkonto og flytte en forsikring som de matchet pris på. Sett den på madamens forsikring/navn:)

Og: Ble tot.kunde og flyttet alt av alt over til dem etter det, og de har forhandlingsrom på alle priser

Redigert:
Ble samtlige av klokkene beslaglagt, eller var det forelegget + beslagleggelsen som til sammen utgjorde 125 000kr? Kommer frem litt uklart imo

Jeg er totalkunde i DNB (og i motsetning til en del andre er jeg fornøyd med det ;)) og forhørte meg nylig om verdigjenstandsforsikring til min 5712. Ble da quotet 5k i året - altså 3k mer enn innboforsikringen. Da steilet jeg.

Innbo på bare 3k? Da har du enten sykt bra rabatt, eller lav innbo forsikring.
Ninjaedit: 2k i innbo??

• Liker
Reaksjoner: Gubben11