Rolex Daytona-tråden

Henger dette sammen med at du byttet skive (hvis jeg husker riktig)? Kanskje det er forskjell på lumen fra svart og hvit skive

Det kan stemme om han har byttet tallskive. Han har da fått mest sannsynlig fått nyeste tallskive som har chromalight lume. Og han hadde eldre grønn lume. Har sett det før ved skivebytte.
 
Det kan stemme om han har byttet tallskive. Han har da fått mest sannsynlig fått nyeste tallskive som har chromalight lume. Og han hadde eldre grønn lume. Har sett det før ved skivebytte.
Skulle tro at et ur - selv med sort skive, levert av Bjerke i slutten av 2015 har den siste skive/visere. Ikke noe stress, stikker innom etter påske og får byttet viserne;)
 
Hvorfor byttes det visere ved skivebytte?
Interessant.., kanskje ikke? Kanskje sort skive har den grønne lumen? Eller skadet de viserene når de tok av disse og derfor satt på noen nye de hadde liggende?
Har sjekket uret under lupe og alt er 100%, men forskjellen i lumen så jeg først når jeg kjørte inn/ut av tunneler nå i påsken. Forskjellen er veldig liten og er på bildet blitt forsterket av meg med redigering.
 
Din er vel også kjøpt i 2015, "H" serie?
Har du sjøgrønn eller isblå lume på din? Ser også på RF at dette er et tema hos flere.

Hvordan ser jeg hvilken serie det er? Min klokke har isblå lume. Syns egentlig grønt ser bedre ut. Hadde det på den første Daytonaen min.
 
Jeg kjøpte en Daytona i stål med hvit skive i 2014 hos Jørgensen.

Ser pen ut på alle måter, men har jo vært brukt en 3-400 dager.

Komplett med alt tilbehør.

Hvor mye bør den være verdt nå?

Beklager hvis dette er feil tråd, mistet litt av interessen for klokker og har ikke fulgt med så grundig her inne.
 
Interessant.., kanskje ikke? Kanskje sort skive har den grønne lumen? Eller skadet de viserene når de tok av disse og derfor satt på noen nye de hadde liggende?
Har sjekket uret under lupe og alt er 100%, men forskjellen i lumen så jeg først når jeg kjørte inn/ut av tunneler nå i påsken. Forskjellen er veldig liten og er på bildet blitt forsterket av meg med redigering.

Slik så min nye 116520 ut med svart skive, kjøpt i feb 2016

image.jpeg
 
Jeg vil anbefale alle å beholde sin 116520, denne kommer til å bli ytterst ettertraktet når hypen
rundt den nye dabber av.

Rolex forhandlere ute i distriktet kommer til å få 1-2 stk stål daytona (ny type) i året. Bjerke i Oslo vi få rundt 4 stk i året.Ventelistenen kommer til å bli fra 2-5 år. Akkurat slik Rolex har planlagt! Prisen kommer raskt til å stige til 130-140k.

Noe som vil dra med seg bruktprisene på 116520 i været!

AW:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Akrapovic
Kommer de virkelig til å få så lite klokker? 1-2 daytona i året hørtes veldig lite ut!

Er dette info fra AD eller? @A.Warhol

+ 1

Jeg har selv en så godt som LNIB 116520, og funderer litt på hva jeg skal gjøre; legge den i safen, selge nå eller bruke og se an når jeg får levert 116500 o_O

Det er vel tross alt ikke mange Rolex'er som har gått ut av produksjon som har falt drastisk i pris?
 
Som flere har nevnt, er det litt uroligheter rundt prisen på Daytona om dagen, jeg hadde ikke solgt nå hvis jeg var deg, men heller brukt den frem til du får avklart 116500
 
  • Liker
Reaksjoner: MrMstone
Som flere har nevnt, er det litt uroligheter rundt prisen på Daytona om dagen, jeg hadde ikke solgt nå hvis jeg var deg, men heller brukt den frem til du får avklart 116500

Hvis ryktene over stemmer blir det nok lenge til de fleste av sonens medlemmer, inkludert undertegnede, får kloa i 116500. Det hjelper mao. lite å være svært høyt på listen.

Jeg greier meg jo ikke uten Daytona altfor lenge, så jeg får vel satse på å se hva som skjer :)
 
Om ryktene stemmer blir det vel fort "patek-priser" på bruktmarkedet for 116500. Altså bruktpriser høyere enn nypris da folk ikke har tålmodighet til å vente.
 
Uansett ikke noe stress for meg, jeg liker ikke den nye! Foretrekker 116520 med hvit skive og en slank og lekkert polert bezel i 904 stål.

Hvem i allverden ønsker seg en stål Daytona med en bezel som ser ut som blank sort hardplast?

AW:)
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta og fettstykket
Jeg synes begge modellene er helt perfekte på hver sin måte, men synes virkelig det var på tide med en update på SS Daytona. Og jeg synes de traff godt.