Nydelig skapning det der
@Mathfjeld ! Begynner nesten å lure på hva jeg driver med, som jager halvkilosfisk i elv på denne årstiden. Alltid hatt lyst til å prøve sø, men skal innrømme at den eneste befaringen jeg har hatt med dem, er i Finnmarkselver på tørt. Ble denne tatt innenfor fylkesgrensa altså, visste i såfall ikke at slike flotte eksemplarer kunne påtreffes så nærme byen.
@Ban med den rollefordelingen der, så må jeg si at jeg også er fristet til å joine oterfiskerens stolte rekker...
Ble en tur på meg i dag. Har vært Klondikestemning i Glomma etter at en kompis fikk noen brownies i halvkilosdraget for noen dager siden. Var heldigvis relativt folketomt i dag. Her i traktene(nord for Elverum) er ørretfisket i Glomma best fra en 14 dager etter at isen har gått, og til flommen melder sin ankomst rundt 10 mai. Etter det er det ikke annet å få enn småharr.
Var som vanlig hjemsøkt av vind, men fant noen vindfrie, sakteflytende partier med sporadisk vaking. Har inntrykk av at ørreten i Glomma gir totalt f i steinfluer, og heller går etter fjærmygg. Ble derfor til at jeg fisket med palmer(#20), myggklekker (Once and away cdc #20 og #18), samt opphenger med puppe i samme størrelse. Kjørte ellers femmerstanga til Arctic Silver og snelle fra Lamson Waterworks, den råeste komboen jeg har vært utfor. Vakaktiviteten var på «topp» i totiden, men de største var, som alltid utenfor kastehold. Klarte å lure en 300g vårslank ørret, ikke noe å hoppe i taket for, men i alle fall en start. Blir nok noen turer til, i påvente av åpning i Renaelva første mai.