Rolexcafé – løst og fast om Rolex

Tusen takk! Har brukt en Bergeon 6767-F hvor jeg har skrudd med kloen på 1 mm. Vet ikke om dette er feil verktøy til jobben, men gikk i alle fall fint. Men ser ut som den du har brukt @2JHead gjør jobben enklere! Er det nødvendig med loctite?

Det er sjeldent at det er noe problem sålenge det er noe låsemiddel igjen på skruen eller i gjengene. Men hvis det ikke er det i det hele tatt. hat jeg opplevd at skruene kan skru seg nokså langt ut av seg selv.

Litt tannkrem på tuppen kan også gjøre susen hvis man ikke har locktite tilgjengelig.

• Liker
Reaksjoner: andres
Altså helt reine skruer og gjenger uten den originale gjengelåsingen? Min erfaring når alt det gamle middelet er borte er at skruene skrur seg ut, har ihvertfall gjort det på minst tre rolexer i mitt eie.

• Liker
Reaksjoner: Gubben11
Altså helt reine skruer og gjenger uten den originale gjengelåsingen? Min erfaring når alt det gamle middelet er borte er at skruene skrur seg ut, har ihvertfall gjort det på minst tre rolexer i mitt eie.
Kjøp Wurth skruesikring, denne "låser" uten å stivne, bruker dette på låskassebolter på sniperrifler og fungerer perfekt.
Tom

Da er det visst game over for den gamle med stålbezel.
image.png

Stemmer med det jeg har hørt. Rolex selger ut de modellene som er igjen av produksjonen, that's it.

Tipper de er tomme før 116500 når butikkene, og på den måten skaper de et vakuum for Daytona, og skaper tilstander som de hadde i 2006-2007!