Kopier/fakes på Finn.no

Nå virker det jo som det er et Rolex merke på claspen slik som Hermansen påpeker, ergo fake og postet i rett tråd. Da må det vel kunne stilles spm om kvaliteten uten at det skal avstekomme sterke reaksjoner? I mine øyne er det svaret som trekker nivået ned.
 
Riktig, jeg hadde ikke hørt om det før, derav spørsmålstegnet. Beklager hvis det virket negativt, var ment som et ordinært spørsmål
Jeg syntes bare det virekt like mye som et "statement" eller retorisk spørsmål enn et oppriktig ment spørsmål. No offence, var ikke meningen å skape dårlig stemning. Tianjin er faktisk en av Kinas største fabrikanter av mekaniske urverk, de er en del av Sea-Gull nå. At de lager rimelige verk gjør at de ofte brukes i fakes og tvilsomme prosjekter, dessverre.
Nå virker det jo som det er et Rolex merke på claspen slik som Hermansen påpeker, ergo fake og postet i rett tråd. Da må det vel kunne stilles spm om kvaliteten uten at det skal avstekomme sterke reaksjoner? I mine øyne er det svaret som trekker nivået ned.
Jeg har ikke på noen som helst måte betvilt at det ikke var postet i riktig tråd. Se for øvrig over.

Til slutt: Jeg synes Heinrichsson er et av de mer tvilsomme "mushroom"-merkene, og betviler ikke at dette søppelkvalitet i tillegg til at det ser ut som er noe copyright-grums her og at selger har noe navneforvirring i tittelen på annonsen. Til selgers ære skal det påpekes at han ikke prøver å ta tusenvis av kroner for skrotet, og heller ikke prøver seg med noen "veiledende pris er langt over 10000" slik mange andre selgere av slikt noe ofte gjør.
 
Ja, jeg ser jo i etterkant at jeg kunne formulert meg på en tydeligere måte. Info om Tianjin noteres ;)
 
Jeg har.

Jeg har t.o.m en klokke med Tianjin-verk.

Ikke for at ikke jeg også synes dette Heinrichsson-mølet er noe ræl som passer best i søpla, men å bare slenge ut slike meningsløse kommentarer synes jeg du kan holde deg for god til. Særlig når det er helt opplagt at du ikke vet hva du snakker om. Selv om ikke du har hørt om det, betyr ikke det at det automatisk er noe dritt. La oss prøve å holde nivået på Tidssonen litt over det nivået.

Håper ikke du tar det ille opp, blir bare litt irritert av sånt.

Hvis du mener at du setter standarden for nivået er jeg spent på hva slags diskusjonsforum det vil bli her? Jeg ser ingen problemer i å stille spørsmål som posteren gjør, spesielt når uret er opplagt fake eller jallakopi. Husk at prinsippet om ytringsfrihet bør komme først, og tips: vi trenger ikke være stereotypiske selv om vi har samme interesse ;)

Håper ikke du tar det ille opp, blir bare litt irritert av sånt.
right back at ya..
 
Nei, jeg mener ikke at jeg settee standarden her på noen som helst måte. Poenget mitt var at jeg syntes bare det var en sleivete måte å uttale seg på. Ikke på noen som helst måte meningen å lage noe bråk ut av dette, og jeg skal ydmykt trekke meg ut av diskusjonen.

Håper bare at vi kan holde nivået på Tidssonen så høyt som mulig, og ellers omgås på en vennlig og ordentlig måte. Ha en ellers fin søndagskveld til alle klokkenerder der ute.
 
Det finnes mange duster som ikke vet hva de skriver :)

Og hvorfor drar selgeren frem prisen på Amazon for en ekte når han selger fake :confused:

Det verste er at han sier at han trolig ble lurt da han kjøpte denne klokken for 3500,-, men han selger den videre for en tusenlapp i avslag, vil ikke dette være å lure andre montro? :p
 
Hvorfor tar Finn inn denne annonsen? Er det ikke noen som ser gjennom annonsene før de går live, eller er det helautomatisert? Jeg skjønner at ikke den jevne Finnansatte ser forskjellen på en ekte og falsk klokke når selger utgir rælet for å være ekte, men her står det i overskriften!

Finns retningslinjer sier følgende om varer som ikke er lov å legge ut:

"a) Varer som det er restriksjoner mot å selge og/eller markedsføre, herunder piratkopier, alkohol, tobakk og de fleste typer av våpen. Tilsvarende gjelder kopier av samleobjekter som ikke er merket på en tydelig og ugjenkallelig måte, slik at de etter omstendighetene kan forveksles med originale objekter."

Slipper de gjennom dette tullet kun for å håve inn 25 kr, for så å fjerne annonsen når noen (les: nerdene på TS) rapporterer den?
 
Jeg skjønner at ikke den jevne Finnansatte ser forskjellen på en ekte og falsk klokke når selger utgir rælet for å være ekte, men her står det i overskriften!

Kanskje de tror det er modellnavnet? Navitimer, SuperOcean, Headwind, Replica...:D
 
Hehe... Se for dere at f.eks. Rolex kommer med en ny klokke som heter Replica. Blir vanskelig med sensuren fremover da... :p