Tallet til Breitling må da være galt her? At Tudor nærmest snuser dem i nakken i produksjon virker helt sprøtt. Særlig med tanke på hvor mye penger de bruker på reklame.
Breitling 200 000
Tudor 220 000
Breitling for Bentley 10 000
Tallet til Breitling må da være galt her? At Tudor nærmest snuser dem i nakken i produksjon virker helt sprøtt. Særlig med tanke på hvor mye penger de bruker på reklame.
I følge appen til The Watch Enthusiast så har Patek Phillipe en årlig produksjon på 70 000 klokker, og Rolex har gått ned til nå kun 650 000 klokker.
Hva er kilden til dette? Sannsynligvis var produksjonen til Rolex rundt millionen i 2014, kanskje også høyere, hvis du ser på COSC-tallene som er tilgjengelig på nett for store deler av 2014.
Da virker det jo som en ekstremt dramatisk reduksjon til 650.000 i 2015...
Det sies jo at Rolex er kjent for å være nøye med a balansere produksjonen etter markedsforhold.Hva er kilden til dette? Sannsynligvis var produksjonen til Rolex rundt millionen i 2014, kanskje også høyere, hvis du ser på COSC-tallene som er tilgjengelig på nett for store deler av 2014.
Da virker det jo som en ekstremt dramatisk reduksjon til 650.000 i 2015...
Det sies jo at Rolex er kjent for å være nøye med a balansere produksjonen etter markedsforhold.
Ville ikke forundret meg.Å kanskje dette "lave" produksjonstallet er noe av forklaringen på den dårlige tilgangen på sportsmodellene i stål i år.
Det sies jo at Rolex er kjent for å være nøye med a balansere produksjonen etter markedsforhold.
.......leste også et sted at de fleste tall oppgitt av produksjonsgruppene selv, var sjelden å stole på.....
Og det ser vi kanskje her i denne tråden nå......
Men den pekepinnen tråden var ment å være, ser ut til å holde....
Skal korrigere nyere og "riktigere" tall etterhvert som de strømmer på!
Helt syykt at bruktprisene på Rolex er sååå høye når de produserer 650.000 stk. i året![]()
Jeg skjønner heller ikke bæret av dette. Er litt som Macbooks, som av ukjente grunner holder seg bedre i verdi enn andre laptoper. Basert på produksjonstall er jo ikke Rolex eksklusivt i det hele tatt, noe som jeg alltid har trodd var en del av grunnen for å kjøpe luksusobjekter.