Vis oss din Seiko!

Takk i like måte! :)

Fant et bilde som viser sunburst effekten jeg snakker om. De fleste bilder jeg finner får det til å se ut som om skiven har en blank, solid farge over hele, men den er faktisk børstet som du ser her. Dette ser veldig lekkert ut med en gang du kommer ut i direkte sollys. :)

IMG_4575.jpg

Nydelig, hvilken model er dette?

Kjøp en orginal skx007 bezelinsert av yobokies eller dagaz (lik den du har) og legg den i klor en liten stund. Det begynner fort å virke, så ikke la den ligge for lenge.
Du vil nok ikke få den blåfargen som du refererer til, men gråere enn orginalt, ja :)

Genialt, @seikoskar! Og det kan selv en med ti tommeltotter og begrenset verktøykasse fikse? I så fall gjør jeg det heller med den jeg har.

Ingen her?

Redigert:
Hei på dere,

Ikke mye jeg har postet her på TS, men jeg er da stadig innom og koser meg med bilder og interessante diskusjoner:) Ettersom jeg fikk en Super Oyster Evo S til min SKX007j i posten fra Yobokies igår (meget rask levering forresten), synes jeg det passer bra med noen bilder her idag.

Jeg synes den ser meget bra ut nå:

Lenken sitter godt rundt håndleddet:

Nå har jeg bare brukt skx'en på rubber og nato den tiden jeg har hatt den, så har ikke testet den med stock Seiko "Oyster" lenke, så hvor mye en EVO S hever klokka i forhold til stock lenke kan jeg ikke si. Eller, egentlig så har jeg jo en liten anelse, ettersom jeg har en Seiko SNZF15j på stock Seiko lenke ;)
Her er dem ved siden av hverandre med en fin lume:

Ettersom dette er en "Vis oss din Seiko" tråd så slenger jeg med et bilde fra i sommer hvor begge sitter på nato :)

Tilbake på tidssonen etter ca 2,5 år i dvale, galskapen har (heldigvis) ikkje teke heilt av - mykje grunna ei fotointeresse som også kostar ein god del ;) Forvilla meg inn igjen her for eit par dagar sidan, for å sjekke ut kva gullkorn som ligg for salg, medan eg sitt pal forran pcen å skriv eksamensoppgåve. Farlig form for prokrastinering med andre ord ;)

Dagens, dvs, nattas klokke: skx007 på "bond"
20160115_024355-01.jpeg