Patek 5711 venteliste?

Jeg hadde en hvit 5711 som var kjøpt hos Bjerke i 2014. Kontaktet de og spurte om de kunne bytte skive. Det var helt uaktuelt. Det får vi ikke lov til å gjøre av Patek sentralt fikk jeg beskjed om.

Aner vi en 5711 prisboble? Blir spennende å se hva som skjer med 5711 prisene hvis det kommer en ny til 40års jubileumet neste år.

Forrige gang modellen ble oppdatert ble forgjengeren svindyr. Samtidig så var forgjengeren "originalen", hvilket 5711 aldri vil være. Kommer vel også litt an på hva som eventuelt oppgraderingen er.

Jeg tror forsåvidt ikke det kommer en ny modell allerede. 5711 selger som hakka møkk, og har vel ingen kjente feil som må/bør oppgraderes. 2026 - 50 års jubileum eller sviktende salg, tror jeg er mer utslagsgivende for å lansere noe nytt.

Jeg hadde en hvit 5711 som var kjøpt hos Bjerke i 2014. Kontaktet de og spurte om de kunne bytte skive. Det var helt uaktuelt. Det får vi ikke lov til å gjøre av Patek sentralt fikk jeg beskjed om.
Spurte du om de kunne sende den til Patek for å gjøre det? I det aktuelle caset jeg refererte til var det det som skjedde, ikke hos AD.

Siste nytt fra Bjerke: de har sluttet å ta imot depositum for å sette seg på 5711-ventelisten.

Lukter kanskje ny modell til jubileet da...

Argumentet var for mange på liste og derav useriøs ventetid.

Forøvrig tror ikke jeg på ny modell. 5711 er for "ny", har ingen klare feil og selger som hakka møkk.

Om det hadde vært tilfelle tror jeg ikke Bjerke hadde fått info heller.

• Liker
Reaksjoner: GrandCarrera
Kontaktet Bjerke angående kjøp av 5711 eller 5712. 5711 8 års (stengt) venteliste. 5712 3 års venteliste. Vurderer å sette meg på venteliste i Zürich der blant annet Beyer kunne skaffe 5712 i løpet av 8 måneder. Dog kunne de ikke sette meg på venteliste for 5711 da den allerede var på 5 år. Å kjøpe en 5712 i Sveits koster noen få tusenlapper mer (inklusive importkostnader) enn veiledende pris hos Bjerke. Noen ulemper med å kjøpe i Sveits? Eller andre ideer og inputs på å skaffe seg en klokke for livet?

Vurderer å sette meg på venteliste i Zürich der blant annet Beyer kunne skaffe 5712 i løpet av 8 måneder. Dog kunne de ikke sette meg på venteliste for 5711 da den allerede var på 5 år. Å kjøpe en 5712 i Sveits koster noen få tusenlapper mer (inklusive importkostnader) enn veiledende pris hos Bjerke. Noen ulemper med å kjøpe i Sveits? Eller andre ideer og inputs på å skaffe seg en klokke for livet?

Jeg kan ikke se noen ulemper overhodet med å kjøpe denne i Sveits (forutenom litt større kostnader), så lenge du har papirer på moms og alt i orden. Om du skulle stått på venteliste hadde nok prisen blitt enda høyere når du først fikk kjøpe, samt at du hadde fått en betydelig lengre ventetid. I say go for it :)

• Liker
Reaksjoner: Gubben11
Enig med @Ph34r. Ser ingen grunn til å vente flere år i Norge dersom du uansett ønsker deg en 5712. Eneste fordelen jeg kan se med å handle fra Bjerke er at man muligens har en enklere part å forholde seg til dersom noe skulle oppstå, og at du da er vernet av norsk forbrukerlovgivning (som jeg antar er ganske lik i Sveits pga. EØS).

Stemmer det at listeprisen på 5712 'kun' er +-225 000 i Sveits, @braekk?

Prisen jeg har fått oppgitt er CHF 27.129 (eksklusiv 8% VAT). Litt under 235.000kr med dagens valutakurs

• Liker
Reaksjoner: Trymulf