Høstdepresjon

Dette kan ikke stemme. Har du sett dette IRL?
Kan være at perspektivet på bildet er korrigert på amatørmessig vis. Hender fotografer flytter kameraet for å få bort reflekser, for så å korrigere fortegningen digitalt i ettertid.
Kan også hende fotografen har tatt bildet med et belg-kamera og bommet stygt med forlegningen.

Har ikke sett klokken IRL.
Men disse bildene er tatt av Rolex sine egne fotografer. Så det er nok ikke en amatør som har tatt bildene @Gin

Bildet her er sakset fra katalogen deres
nmxe79.png

Tror du skal vurdere dette IRL.
Også "proffer" kan rote det til med perspektiv kontroll;)
Skarpt iaktatt av deg.

Ble nesten litt deppa av dette. Skal få sett klokke irl til uken.

Nå medisin!

ra10rl.jpg

• Liker
Reaksjoner: Tek
Hvis du ser på den oransje streken så er det jo den som er skjev. Den ligger på oversiden av den blå markøren på høyre side.

Klokka er tiltet bakover. Se lys / skygger / refleksjonene der lenka starter oppe og nede.

Har i noen uker nå fundert på om jeg skulle kjøpe den nye Rolex Oyster Perpetual 39 114300.
Har sjekket pris, å planlagt testing til uka. Men etter å ha sett nærmere på bildene av den. Så ser jeg nå at det er noe som skurrer. Ser du??

au9ks9.png

5cinvq.jpg

Tirsdag var det food-fest for meg og madamen. Startet med en sen kundelunsj. Hyggelig kunde, men forferdelig dårlig mat. Sted nevnes ikke da jeg prøver å glemme det hele.

Så for å komme meg videre stoppet jeg innom Freddy Fuego. Gikk for det kokken anbefalte. Snakker slow cooked svinekjøtt, meksikansk ris, bønner ost, habanerosalsa, guacamole og litt rømme. Det hele slukkes ned med Sierra Nevada øl.
2m46dxl.jpg

For de av dere som liker meksikansk mat, er dette stedet. Enkel og skikkelig burrito med masse smaker. Skal garantert tilbake hitt.

Hadde avtalt å møte madamen på pintox baren: Barramon inne på mathallen rett over fem.
Har blitt litt forelsket i dette enkle stedet. De serverer Pintxos (eller Pinchos) som er en baskiskinspirert tapas som hovedsakelig serveres på et stykke brød. Vi valgte heller å få ett par hekto med Bellota skinke, manchego og Cabarales ost. Å et par små San Miguel. Skulle jo uansett spise og drikke på ORO om noen timer.
8w9j81.jpg

34qli88.jpg

15k08x.jpg

Madamen hadde invitert meg på Winemakers Dinner med Marchesi Antinori på ORO Restaurant.
Dette hadde jeg sett frem til i flere uker. Antinori er en av mine absolutt favoritt vinprodusenter. Spesielt har jeg sansen for Tignanello. Så dette er er nesten en slik: once in a lifetime mulighet!
xc4nzb.jpg

Vi ankommer ORO en halvtime før "showet" begynner. Så vi tar en tur innom Bar & Grill by ORO for en Apéritif. Vi ble hyggelig tatt i mot, jakkene ble hengt opp, å vi ble så vist til baren. Madamen bestilte en frisk lavdendel Gin and Tonic og jeg tok en Pale Ale fra Haandbryggeriet: Humlesus. Vi så litt rart på hverandre da drinkene ble sjenket.. De sjenket gin and tonic og min Pale Ale i rødvinsglass. Tekte for at hun kanskje var nyansatt å manglet rett opplæring. Men snodig var det uansett. Har aldri sett noen har fått servert Gin and Tonic ei heller Pale ale i et stort Bordeaux-vinglass.
Samme det. Skal ikke la slike detaljer ødelegge denne kvelden.

Ganske så "sharp" kl 19:00 ble vi hentet i baren å ønsket velkommen til Winemaker Dinner. Vi hadde vært så heldig å fått et rundt bordt ganske så midt i lokalet. Sa da hadde vi god oversikt mot kjøkkenet, og resten av rommet.
684u8x.jpg

ixfewy.jpg

2lcph5t.jpg

2pocu9u.jpg

• Liker
Reaksjoner: Oddemann
Madamen hadde invitert meg på Winemakers Dinner med Marchesi Antinori på ORO Restaurant.
Dette hadde jeg sett frem til i flere uker. Antinori er en av mine absolutt favoritt vinprodusenter. Spesielt har jeg sansen for Tignanello. Så dette er er nesten en slik: once in a lifetime mulighet!
xc4nzb.jpg

Vi ankommer ORO en halvtime før "showet" begynner. Så vi tar en tur innom Bar & Grill by ORO for en Apéritif. Vi ble hyggelig tatt i mot, jakkene ble hengt opp, å vi ble så vist til baren. Madamen bestilte en frisk lavdendel Gin and Tonic og jeg tok en Pale Ale fra Haandbryggeriet: Humlesus. Vi så litt rart på hverandre da drinkene ble sjenket.. De sjenket gin and tonic og min Pale Ale i rødvinsglass. Tekte for at hun kanskje var nyansatt å manglet rett opplæring. Men snodig var det uansett. Har aldri sett noen har fått servert Gin and Tonic ei heller Pale ale i et stort Bordeaux-vinglass.
Samme det. Skal ikke la slike detaljer ødelegge denne kvelden.
Utrolig flott plass. Har kun vert der 1 gang, men ølet vart da servert i "riktig" glass.
Tror eg hadde gitt en "heads up" slik at de kan endre på det. Merkelig å gå på en så "fin" plass å få servert i rødvinsglass.

Var showet bra?