Jakt

Kone og barn er på høstferie i hovedstaden, og jeg har meldt meg frivillig til å stenge hytta for vinteren. Det betyr tre timer jobb og to dager sjøfugljakt. Morini og Entropy er med. Tilsammen har vi felt både ærfugler, skarv, siland og havelle, samt et par kråker, og det meste er fortært underveis og skylt ned med øl og skotsk myrvann. Ingen kullseilinger denne gang.

3 dager på elgjakt ga ingen fall for min del, men det var deilig med noen dager i skogen med bål og litt "juging"..
WP_20151007_09_12_16_Pro_zpse28p99op.jpg

Jeg kommer til å spamme denne tråden i hele høst, for kona er forlengst lei av jaktmaset. Fantastisk flott dag på fjellet idag.

Ingenting er som kaffe fra favorittkafeen.

Mens haglen som vanlig henger i fjellbjørken.

Begge bikkjene med idag, og de fant et kull hver.

Jeg treffer sjelden mennesker her oppe, men idag var en sauesanker ute for å få de siste sauene inn fra sommerbeitet.

Ja, riktig, dette er et klokkeforum.

Nydelige bilder! Det er å håpe du fortsetter å treffe få mennesker ;)

• Liker
Reaksjoner: Kohe321 og Hopalong
Kone og barn er på høstferie i hovedstaden, og jeg har meldt meg frivillig til å stenge hytta for vinteren. Det betyr tre timer jobb og to dager sjøfugljakt. Morini og Entropy er med. Tilsammen har vi felt både ærfugler, skarv, siland og havelle, samt et par kråker, og det meste er fortært underveis og skylt ned med øl og skotsk myrvann. Ingen kullseilinger denne gang.
Duck Dynasty avd. Norge?

• Liker
Reaksjoner: Hopalong
Poster selv om jeg ikke skyter selv. Helgebesøk i Sogn, talte 12 hjort på bøen før leggetid nå. Hører de brøler enda. Imorgen blir det drivjakt i bratte lier. Satser på det blir et dyr.

• Liker
Reaksjoner: larskp86 og lobwedge
Gjorde to drev uten å felle noen dyr. Skremte ut en medium bukk på første draget, passerte bare 30-40 meter fra meg og forbi en post. Han som satt på post kunne ha skutt den, men lot den gå. Vil heller ha yngre dyr, er vel en luksus de kan unne seg når de jakter i egen utmark og har raust med kvote.

I ungdommelig overmot ble jeg så godt som lovet at det blir skutt hjort imorgen tidlig. Blir med ungdommen ut når det lysner imorgen tidlig.

53eadf431c298f3b6c50d6e9374fead7_zpsxh3aketo.jpg

Joda har vært her

2b60b6c0a58acdc6f543c033d28c0151_zpslg6e5zns.jpg

DSC_0825_zpsyao1sctc.jpg

Våt helg, på flere vis, men det ble da noen turer likevel.

Lunsjpausen måtte tas et annet sted.

Lite orrfugl å se på mange timers trasking, men noen rugder og ender ble det da. Den ene anden mistet hodet og måtte henges på litt utradisjonelt vis. Det er en grunn til at det ikke kommer så mange på besøk til ungene om høsten.

Morgenens økt ble resultatløs. Kaldt reg og 4 grader gjorde friskt og sitte på post og vente på skytelys. Så 3-4 dyr mellom regnbygene, men ga ikke mulighet til å skyte på de.

Dagens høydepunkt var når nevøen etter mange forespørsler fikk prøve onkels BMW. Endte med at han rygget ned en gruskant og bilen tok nedpå bak framhjula. En stund kom vi hverken fram eller bakover. Heldigvis var det et flatt området nedenfor så vi fikk rygget og kom ut på veien via platået under. En sjekk viste at bilen kom fra det uten skader. Godt jeg var med når det skjedde, var en betuttet tenåring som kjørte veldig pent og stille tilbake.

Ingen hjort ble skutt iløpet av helgen, men min ble skutt forrige uke, greit fylt opp i kjølerommet (Beklager skikkelig dårlig bilde).

DSC_0838_zpsn7w2kynm.jpg