Den store Whisky-tråden

On the rocks eller neat?

  • On the rocks

    Stemmer: 86 22,9%
  • Neat

    Stemmer: 289 77,1%

  • Antall stemmer
    375
En sikker vinner! Mange fine kvelder foran deg med den :)

Tok frem Glenliveten i går, men nærmer seg åpning av enten Lagavulin eller denne snart. Dette med opplevelsene man skal prøve å sanse etter begynner å bli mer og mer spennende. Vanskelig i starten å kunne nevne smaker og lukter, men når man får lest litt får man den "a-ha" opplevelsen.
 
  • Liker
Reaksjoner: EspenK og Preacher
En sikker vinner! Mange fine kvelder foran deg med den :)

Støttes! Sverger til Ardbeg selv. Er i utgangspunktet ikke superglad i whisk(e)y enda, men de røkte liker jeg. En annen som faller i smak er Cardhu(?). Har også fått anbefalt Laphroaig, men til gode å smake den enda.
 
Kjøpte meg Ardberg og Talisker Dark Storm. Nam.

1054304.jpg
 
Kom inn en flaske med Talisker Dark Storm og en Laphroaig QA Cask som er travel retail exclusive fra Tax Free'n. Godt å ha gode venninner :)
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Plukket med meg en Talisker Dark Storm fra Tax Free jeg også. Har ikke smakt noe fra Talisker før så jeg er litt spent på denne.
 
Ja..

Dere har fått meg inn i dette! Man må liksom prøve masse forskjellig. Men det er jo spennende og gøy :)
 
Åja..glemte å si at whisky er sterkt vanedannende :p
Man bare MÅ prøve den...og den...og den!
Caol Ila er nydelig, særlig Distillers edt. Lenge siden jeg har hatt en i skapet nå...

Har innkommende selv også forøvrig, ennå en lekkerbisken fra Laphroaig :)
Kun 35cl-flaske, men er ikke alltid størrelsen teller.
21 år på firstfill ex-bourbon fatsies å være riimelig heftig!


+1 fra en annen FoL
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Det ble det ja, fikk den på første da ;)
21yo ble jeg "lucky loser"

Hiver meg nok ikke på neste trekning om ikke den skulle friste alt for mye :rolleyes:
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Dessverre, dessverre.
Tror jeg har tøyd strikken langt nok i år med noen flasker whisky her og der og ikke minst klokker. :rolleyes:
Må skjemme bort fruen en stund nå :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
En gave fra svigermor på reise av alle ting. Et nytt destilleri etablert i 2008. Ung og råvarepreget med mye brøddeig i smaken, men uten vondt spritpreg. Et bra destillat som har potensialet synes jeg.

28u8sH.jpg
 
20150818_225552_zpsf1eoo6uk.jpg

Ikkje den dyraste i hylla, men har gått mykje i denne i sommar...
Kunne sikkert beskreve den med mange fancypants ord, men eg gjer det enkelt: God!
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Da er første glass av Ardbeg 10 y/o fylt.

For en opplevelse! Jeg føler at jeg vet når den perfekte anledningen til å ta frem flasken er. Føler at jeg alltid burde ha en liggende for den rette tiden.

Til å være ganske så fersk på whisky, må jeg si at jeg likte denne svært godt. Røyk, røyk, røyk og atter mer røyk. Skulle tro denne passet godt sammen med kvikk lunsj. Får jo bål og perfekt vinterdag av denne!