Veien videre: Birthyear, gammel sub, eller noe annet?

Jeg ser det samme som deg, men synes alt annet ser så bra ut at jeg lurer på om det er noen skygger som lurer oss. Be om pris å kanskje noen flere bilder. Selgeren er en dreven kar.

Nja, mulig. Men kan se sånn ut hvis man ser det bildet forfra også. Den nedre ligner litt mer på PCG nesten.

For en stund siden synes jeg 1655 var utrolig flott - men så i det siste ble den bare litt for busy designmessig. :(

Se på bildet fra siden på den exploreren, der kan du se et den ene crown guarden er mye tykkere enn den andre. Dette tyder vanligvis på et godt polert eksemplar. Orginalitet og byttedeler er jeg ikke veldig god på. Men er flere på forumet som er drevene.

Ser det nå ja, på flere bilder.

Klarer ikke helt slutte å tenke på 5513 som ble linket i første post:
http://www.chrono24.com/en/rolex/19...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Har en dårlig følelse på kassen på denne men er ikke sikker, kan være jeg bare er paranoid. Følgende er observert:
- "Stainless steel" mellom lugs: Typene virker rare, ser nesten re-inngravert ut. Men det er ingen slitasje fra end links overhodet - ikke konsistent
- Lugsene er overdrevet fete over lug hullene. Ekstremt mye kjøtt. Se på avstanden fra lug hole og loddrett opp til toppen av lugen
- Relativt slitte crown guards. Ikke konsistent med null slitasje på lugs og null slitasje på kasse mellom lugs
- Case back: liker ikke typene, ser ikke ut som om teksten er slått inn.

@Preben Lidi
@Tom Henriksen
@Loevhagen

Klarer ikke helt slutte å tenke på 5513 som ble linket i første post:
http://www.chrono24.com/en/rolex/19...=1&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm

Har en dårlig følelse på kassen på denne men er ikke sikker, kan være jeg bare er paranoid. Følgende er observert:
- "Stainless steel" mellom lugs: Typene virker rare, ser nesten re-inngravert ut. Men det er ingen slitasje fra end links overhodet - ikke konsistent
- Lugsene er overdrevet fete over lug hullene. Ekstremt mye kjøtt. Se på avstanden fra lug hole og loddrett opp til toppen av lugen
- Relativt slitte crown guards. Ikke konsistent med null slitasje på lugs og null slitasje på kasse mellom lugs
- Case back: liker ikke typene, ser ikke ut som om teksten er slått inn.

@Preben Lidi
@Tom Henriksen
@Loevhagen
Mulig det er feil men ut i fra bildene ser det for meg ut som en fin original 5513, klokken er tidligere polert men ikke overdrevent.
Tom

• Liker
Reaksjoner: Zawatch