Hva er din realistiske grail?

Kan vel med hånden på hjertet si at jeg endelig er veldig fornøyd med hva som er i boksen og at det ikke blir noe bevegelse der hvertfal resten av året.
 
Det må vel bli denne her. Tror man kunne helt fin klart seg som klokke-monogamist med en slik, og om man solgte en klokke eller to og la av litt er den helt innenfor rekkevidde.
jlc-deepsea-wristshot.jpg

Ja, absolut. Denna skulle jag gott kunna tænka mig. Fast jag skulle nog vælja den Europeiska versionen.
 
Ville frem til for få uker siden svart 114060, men med den i hus så er neste kjøp både uklart og uvelkommet (naturlig nok hos matmor)

Har dog lenge holdt en knapp på AP RO 15300 så svarer i likhet med flere det.

1c4512e4a2c05e98e472789eb69b6210.jpg
 
Ville frem til for få uker siden svart 114060, men med den i hus så er neste kjøp både uklart og uvelkommet (naturlig nok hos matmor)

Har dog lenge holdt en knapp på AP RO 15300 så svarer i likhet med flere det.

1c4512e4a2c05e98e472789eb69b6210.jpg

Dette er vell en 15202? :) Estetisk synes jeg den er utrolig fin! Men jeg har "angst" for ur uten sekundviser :(
 
Visst er det en 15202 @Salvesen (våkne øyne)
Har dog begynnt å vakle litt og "lukker ingen dører" for hverken 15202 eller storebror 5402/15400(surrer litt med referensene)
 
Her er min realistiske grail... Så får tiden vise når..

Rolex116600.jpg


Edit: Etter å ha blitt ekstremt påvirket av "galskapen" her inne, ble denne kjøpt kort tid etter.. Spiser fortsatt suppe og havregrøt i skjønn forening til alle døgnets måltider.. Men ny grail må legges inn som egen post senere i tråden :)
 
Redigert:
Panerai PAM 562 - prøvde denne på armen da jeg var i New York i mai, og har tenkt på den siden. Ubegripelig behagelig med den myke brede remmen og den lave vekten (titan), og de tallene er så vemodig vakre at jeg ikke vil bytte dem bort for noen komplikasjon ... foreløpig har jeg selvpålagt karantene ut året. Trur eg!


792854.png.adapt.646.1024.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Jone, dafho og Rød
Det er vanvittig mange flotte, men grise dyre ur som man kan drømme om. Men jeg har en "greie" på at ur må kunne brukes hver dag, til det meste.
Derfor har jeg en mental sperre på å bruke MAKS 75-80K på et ur.

Denne skal det imidlertid være mulig å få tak i innenfor grensen:
740254.png.adapt.1333.2000.png
 
Jeg har alltid vært svak for Seamaster. Det er jo en som ikke er helt utenfor rekkevidde fra økonomisk ståsted.

Ellers er Rolex også noe som også svinger. Savner dato på Daytona, men den er flott! Kan en "Moonwatch" med dato kompensere?

Panerai har kommet inn som tøff outsider. Jeg hadde aldri likt drm før jeg fikk prøve en! Siden den gang har jeg aldri fått den ut av hodet...

Dermed kommer det tre alternativer fra meg...

8