Omega Seamaster-tråden

Kan anbefale disse til en brøkdel av kostnaden i forhold til Isofrane. Ikke fullt så myk som orginalen, men svært bra til prisen. Har en til min Electric Blue.
http://www.obrismorgan.com/natural_rubber_01_warmyellow_20.html
Takker for tips.

Har diverre blitt ekstremt glad i desse Isofrane reimene.
Har prøvd ymse av desse "kopiene", og klare liksom ikkje gå med dei over tid.
Så då får det heller koste litt....:)

@Preben Lidi , vanilje er svære greier. Må vere bra greier siden lukta sit i selv etter mange års bruk av Isofrane.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preben Lidi
Nydelig i titan også:
1gbfgkk.jpg


Har lyst på en sånn, men 25 laken ferdig tollet er vel litt i overkant for en 2006 modell.
Hva mener dere?
http://www.juwelierburger.com/EN/we...04=&f05=&f06=&f07=&f08=&f09=&orderBy=&sortBy=

Har selv den modellen. Valgte den fremfor vanlig EB da den har børstet i stedet for polert bezel ;)

2015-02-23%2021.46.10.jpg
 
Jeg drister meg frempå og sier at om du vipper av baklokket, og viser et par bilder av selve urverket og innsiden av lokket, så klarer guruene her inne å hjelpe deg mye bedre, utover det åpenbare - at det er en Seamaster 30. :)
 
Spottet en Omega seamaster, ref: 212.30.41.20.01.003, med svart skive. Må virkelig si at den var utrolig mye finere i virkeligheten enn det som fremgår av bilder.
Jeg lurte bare på om noen her på sonen har en slik en og kanskje vil dele et par ord om den, eventuelt noen gode bilder :)

Er det noen som vet hva disse ligger på bruktmarkedet? Ser det er utrolig få av disse som selges her på kjøp og salg siden..
Klarer ikke å få den ut av hodet mitt :D
 
  • Liker
Reaksjoner: hakotorg
bln9GcP.jpg


Fy søren for en klokke! Tok meg litt tid å bli vant til skjelettvisere, men nå begynner seamasteren å bli en stjerne i klokkeboksen. Og utrolig bra verk. Eneste uret jeg har hvor det ikke er "signifikante" forskjeller på posisjoner. Skive ned, krone ned, tolv opp - +3s/d uansett. Jeg er imponert, og lurer på om jeg går for en AT som neste..
 
Lekker @haknuts!
Min far hadde en maken i "alle år". Han brukte den bestandig. Den hadde han fått i gave fra min mor, før de giftet seg. Den var vel fra "de første årene på 60-tallet". Han hadde den på service av og til, og den gikk prikkfritt. Dessverre, siste gang den var på service klarte urmakeren å rote den bort.... Han fikk den aldri tilbake...


8
 
God kveld.

Jeg er egentlig en Speedy-fan, men har fått øynene opp for en Seamaster som ligger på finn.no.

http://www.finn.no/60974902

Pdd. Blir det nok mer drøm enn kjøp, men man vet jo aldri..
Virker dette som et godt kjøp?
Etter hva jeg finner ut av, så er dette 'ekte vare'. Er på ingen måte ute etter å motbevise annonsen på noen måte, men greit å få noen synspunkter. En diskusjon om klokker er jo alltid interessant, uansett!

Det jeg faller for, er patina'n på dail. Hvis dette er halvparten så lekkert i virkeligheten, så hadde det vært godt nok for meg.

Jeg har lenge drømt om en Omega, og spesielt noe med automatikk.

Noen synspunkter?
 
Virkelig lekker. Jeg kjenner ikke til vintage klokker, men denne var lekker. Kanskje mye penger, men kan vel også være en god deal for en fin klokke

Det finnes tabeller med oversikt over dialer og Caliber etc. Sjekk om det stemmer etc.

8
 
Sommeren er her igjen (i følge kalenderen, om ikke annet), og akkurat som tidligere år betyr det at Seamasteren tilbringer en måned kontinuerlig på armen. Og nok en gang føler jeg for å hylle denne klokken, min første "skikkelige klokke" og den siste som noen gang skal selges. Den perfekte beater og allrounder.

(Jeg kunne sikkert ha bumpet fjorårets post :) )

IMG_20150723_163145-03_zpsrhe7kzem.jpeg