Tips til ur max 15k - Har fått priser av urmaker!

.....
Jeg kom på 2 spørsmål:
1. Hva er egentlig GMT? Har det noe med tidssoner å gjøre?
2. Ser at TH klokkene kommer med justerbar rem. Ville det ikke være klokt å kjøpe en ny rem? Da slepper du å vokse ut av remmen med en gang. Det er kanskje smartere å tilpasse remmen når enn har litt mer voksne håndledd.

GMT betyr at du som oftes kan ha kontroll på flere tidssoner samtidig ja. Som oftest to.
Veldig praktisk om du reiser mye, eller trenger å ha kontroll på andre tidssoner i jobb/privatliv.

Som hovedregel er det best å kjøpe på lenke og heller kjøpe rem senere. Rett og slett på grunn av pris..
 
rousp: Problemet er bare at jeg hater lenke. Synes ikke det passer armen min og jeg liker ikke lyden eller utseende. Hver sin smak. ;)
 
Er det noen som har noe å si på Monacoen? Positive eller negative ting......
 
Jeg er ikke så glad i Chrono uansett klokke. Har alltid likt enkle klokker. Prisen er en annen ting. En Chrono kommer kanskje med alderen. 25+ har jeg kanskje en annen mening.
 
Jeg er ikke så glad i Chrono uansett klokke. Har alltid likt enkle klokker. Prisen er en annen ting. En Chrono kommer kanskje med alderen. 25+ har jeg kanskje en annen mening.

Ja, når du blir steingammal... Over 25, faktisk :p
 
Ja, er jo ikke så lenge siden du fikk din første chrono jayeff, blitt vandt med den?

For min del savner jeg stort en mekanisk chrono... :( Har jo både hatt Breitling Chronomat og IWC Da Vinci Chrono, savner litt mer bevegelse på skiven.
 
Ja, er jo ikke så lenge siden du fikk din første chrono jayeff, blitt vandt med den?

For min del savner jeg stort en mekanisk chrono... :( Har jo både hatt Breitling Chronomat og IWC Da Vinci Chrono, savner litt mer bevegelse på skiven.

Daytona er ikke noen chrono... Det er en Daytona ;)
 
Beklager så meget jay. Prøver igjen, blitt vandt med Daytonaen?
 
Hvor mye kan jeg egentlig regne med å få i avslag?

Jeg har vært inne i flere Protid forretninger og ble tilbudt 20% avslag på alle TH-modeller. Det var etter en lengre klokkesamtale. Kan også nevne at jeg aldri tidligere hadde handlet i noen av nevnte forretninger.

Mine erfaringer tilsier at det er godt mulig å få en dog del mer enn 10% avslag.

Lykke til.
 
Bare ikke gå inn i forretningen og spør om hvor mye du kan få i avslag... Etter en lengre samtale sier du at du muligens er interessert, men det avhenger litt av prisen. Si at det er litt mer enn du hadde tenkt å bruke akkurat nå, men dersom prisen er ok så kan du slå til :)
 
Bare ikke gå inn i forretningen og spør om hvor mye du kan få i avslag... Etter en lengre samtale sier du at du muligens er interessert, men det avhenger litt av prisen. Si at det er litt mer enn du hadde tenkt å bruke akkurat nå, men dersom prisen er ok så kan du slå til :)

+1!
De beste tilbudene jeg har fått har faktisk kommet uten å nevne pris i det hele tatt.
 
Etter å ha sett litt på Watchuseek blir Monacoen alt for svær på meg. Jeg har en wrist på 6". Jeg så mange med wrist på 7". Det så alt for svært ut. Det får nok fortsatt bare bli en drømmetanke. Håper jeg får litt større håndledd når jeg blir så "gamle" som dere.

Uansett så henger all black Carrera 39 mm, høyt. Tror den vil se bra ut på mitt håndledd. :cool:

Satser på å få en pris mellom 11-15 % avslag. Askeland ga meg 10 %. Jeg har aldri kjøpt klokke der. Ikke en gang skiftet reim. Grøtteland har vært den faste urmakeren i familien. Selv om det ikke akkurat har blitt så mange klokkekjøp med årene. Ut ifra det dere sier og hva jeg har sjekket ut, synes jeg en pris på ca. 13k kan være realistisk. ;)
 
Jeg har vært inne i flere Protid forretninger og ble tilbudt 20% avslag på alle TH-modeller. Det var etter en lengre klokkesamtale. Kan også nevne at jeg aldri tidligere hadde handlet i noen av nevnte forretninger.

Mine erfaringer tilsier at det er godt mulig å få en dog del mer enn 10% avslag.

Lykke til.

Samme her 20% etter litt prat