Tips til ur max 15k - Har fått priser av urmaker!

Vis enn kjøper ny, er det vanlig å få sendt den som gift til Norge slik at jeg sparer ca. 5 000? :D

Det tror jeg du skal slite med. I hvertfall fra butikker i statene. De pleier ikke å gjøre slikt da det strider mot loven.

Den blir uansett for dyr ift regler rundt mva og gaver, grensa går ved 1000,-
En annen ting som du bør ta med i betraktningen er at om du hadde bedt dem nedjustere verdien, og den hadde forsvunnet under frakt, ville du kun fått erstattet den verdien som var satt på pakka.

Har tuklet litt med IWC Portofino. Fantastisk klokke.
Vurderer sterkt denne selv. Har sett noen til salgs på utenlandske forum.
Mener å huske at Hopalong hadde en slik til salgs.

Hey, jeg er fullstendig klar over at man må betale mva på ordinære varer med verdi over 200,-

Har du derimot en rik onkel i amerika (noen har jo faktisk det), så er det fullstendig lovlig å motta gaver med verdi inntil 1000,-

Jeg oppfordrer på ingen måte Ndure til å gjøre noe slikt, ikke bare pga at det er ulovlig, men påpeker jo også andre faremomenter ved nedjustering av vareverdi på forsendelser.

Ops, mea culpa, så ikke at det var snakk om gave. Beklager overilt posting:)

PS - jeg innbilte meg det var 500,- på gave - er det 1000,-?

Sitter med en rar følelse. Føler jeg er inne på gullbelagte ur og merker som den lokal urmakeren fører. Tror jeg hadde så god opplevelse med å kjøpe nytt sist gang. :rolleyes:

Sitter med en rar følelse. Føler jeg er inne på gullbelagte ur og merker som den lokal urmakeren fører. Tror jeg hadde så god opplevelse med å kjøpe nytt sist gang. :rolleyes:

Du må huske på at det er flere urmakere i distriktet :)

Hvem var du hos sist gang? Grøtteland? Otteren?

Grøtteland. Liker ikke Otteren. De er alltid så sure og har lite kunnskap. Det trengs en ny generasjon der. ;)

Grøtteland. Liker ikke Otteren. De er alltid så sure og har lite kunnskap. Det trengs en ny generasjon der. ;)

Hehe... Da vet du hva du har å gjøre! Urmakerutdannelse og jobb hos Otteren ;)

Ta deg en tur til Askeland i Stavanger. Snakk med Rasmus (dersom han er på jobb). Da får du god service :)