Håper det er mulig å få tak i en slik reim til min Lunar Dust etter hvert, finnes jo omtrent ingen 21mm-reimer her i verden utenom den som følger med og den til DSOTM. Tror den hadde passet perfekt for litt variasjon..
![]()
Der @FMS
http://www.watch-band-center.com/shop-watchstrap.html
Søk for "21mm leather" og 203 reimer kommer ut: Nok valg for deg?![]()
Der @FMS
http://www.watch-band-center.com/shop-watchstrap.html
Søk for "21mm leather" og 203 reimer kommer ut: Nok valg for deg?![]()
Dessuten:
Er det ikke greit å bruke enten 20 eller 22 mm? På 60-tallet hadde flere produsenter en tendens til å ha lug width på 19 mm på flere av modellene sine. Jeg har noen av disse i samlingen... Avhengig av reimtype kan jeg bruke enten 18 eller 20 mm.
Blir nesten som å være bifil, du har dobbelt så mange å velge i mellom...![]()
Dessuten:
Er det ikke greit å bruke enten 20 eller 22 mm? På 60-tallet hadde flere produsenter en tendens til å ha lug width på 19 mm på flere av modellene sine. Jeg har noen av disse i samlingen... Avhengig av reimtype kan jeg bruke enten 18 eller 20 mm.
Blir nesten som å være bifil, du har dobbelt så mange å velge i mellom...![]()
21mm er uvanlig men ikke ny. Min Certina DS3(limited réédition) jeg kjøpte i 2003 har også 21mm rem.
Jeg har prøvd litt av alt på den DS3 over årene mellom 22mm Nato og 20mm mesh: Det blir aldri helt bra.
Det samme på min Speedy-9300. 21mm må det bli for en god tilpasning.
Men det er ikke så vanskelig å finne 21mm rem og det blir alltid bedre å bruke det: Dårlig justering er kilde til irritasjon hver gang jeg ser på klokka for min del.
Bare de perlon rem kan "slanke seg" uten å bulke: Det har jeg ikke prøvd enda.
Da en 22mm perlon burde funke.
Det meste "shity" er klokker som har lug-holes veldig nære kassen fordi de bruker bøyd pins: Som min SeahawkIIPro fra G.P som har 22m.
Da må man ha bøyd rem : De rett remmer med rett pins kommer for nær kassen og kan ikke en gang montreres.
Eller alt i 21mm skal gå på vanlig lug-holes.
Omega vil bare selge sine remmer: Ikke fall for dette bullshit @FMS
Fin deg en 21mm "padded" rem, det blir bra. Og først: Se på din original rem for å bli sikkert at det er rett pins.
Men det burde bli som min stål utgave. Har du prøvd 21mm grå Nato?

Var på Omega standen i går. Snoopy var utsolgt før klokken 12:00 i går. Sett bort fra du som har bestilt, tror jeg ikke vi får se den i Norge i butikk. Larsen fikk ikke tak i den.