Baselworld 2015 - 19.-26. mars! Hva har vi i vente?

Er det denne solformørkelsen Omega satser tungt på?
uJ2f5Hr.png
 
Denne fra Zenith hadde jeg faktisk sansen for. Liker det sporty utseende og det at man faktisk kan se alle markørene på subdialsene på tross av noe overlapping. Dette har vært en svakhet ved tidligere El-primeroer.

03.2280.400_91.M2280_image_explorer_1.jpg

Enig at de har rettet opp det som ha vært en svakhet i designet, med subdials hvor minuttmarkørene var borte til fordel for timesmarkørene.
Men her synes jeg de har skapt et mye større problem; uproporsjonalt design. Det ser ut som subdialsene er presset sammen, masse luft på side, urskiven stirrer på deg med sitt sammenklemte rekeansikt. 45mm kasse er jo alt for stort for det urverket, ser det ut som.
 
Enig at de har rettet opp det som ha vært en svakhet i designet, med subdials hvor minuttmarkørene var borte til fordel for timesmarkørene.
Men her synes jeg de har skapt et mye større problem; uproporsjonalt design. Det ser ut som subdialsene er presset sammen, masse luft på side, urskiven stirrer på deg med sitt sammenklemte rekeansikt. 45mm kasse er jo alt for stort for det urverket, ser det ut som.

De bør vel lage El Segundo for disse stekepannene og bruke El Primero til historiske modeller :rolleyes:
 
@Hammerfjord
Det der er jo Lunar Dust fra Basel 2014, den har jeg jo på håndleddet, så den vet jeg at har lume i kronen. Selvsagt forventer jeg at de nye klokkene kan ha fått det samme, det er derfor jeg lurer på om noen har lest om eller sett dette - men hittil har jeg ikke fått noe bevis, heller ikke gjennom ditt bilde av den som har det fra før ;)

Uansett, dette finner vi vel ut av før eller siden, tenker jeg..

Ok!
Ingenting burde skifte der... Men ja bilder blir det over tiden.
Du må ikke bekymre deg sånn: Lume skal det bli på kronen ;)
Jeg mener at jeg så en bilde av den WSOTM med det... Research...
 
Redigert av en moderator:
Ok!
Ingenting burde skifte der... Men ja bilder blir det over tiden.
Du må ikke bekymre deg sånn: Lume skal det bli på kronen ;)
Jeg mener at jeg så en bilde av den WSOTM med det... Research...

På dette bildet ser det ut som det er noe som skjer midt på kronen i hvert fall.

Omega-Speedmaster-White-Side-Moon-caseback.jpg
 
Ok!
Ingenting burde skifte der... Men ja bilder blir det over tiden.
Du må ikke bekymre deg sånn: Lume skal det bli på kronen ;)
Jeg mener at jeg så en bilde av den WSOTM med det... Research...

Det tror nok jeg også. Og innerst inne er det jo noe i meg som håper at det ikke blir lume fremover, slik at bare "min" har det. Neida. Joda. Neida.. :mrgreen: Ser uansett ut til at de har kuttet ut andre materialer på urskiven inntil videre, så da har jeg vel litt sandblåst platina til å skille meg ut med i den keramiske klokkeverdenen uansett.. ;)

Screen-Shot-2015-01-14-at-5.00.19-PM.png
 
Det tror nok jeg også. Og innerst inne er det jo noe i meg som håper at det ikke blir lume fremover, slik at bare "min" har det. Neida. Joda. Neida.. :mrgreen: Ser uansett ut til at de har kuttet ut andre materialer på urskiven inntil videre, så da har jeg vel litt sandblåst platina til å skille meg ut med i den keramiske klokkeverdenen uansett.. ;)

Screen-Shot-2015-01-14-at-5.00.19-PM.png

Hahaha amigo: Du har kjøpt Omega...Ikke Dufour:mrgreen:
Hos Omega eller Rolex finnes det ingen eksklusivitet : Det er bare oppnåelig når du får deg en klokke med fabrikasjons defekt som fikk seg en "midnight-express" gjennom de strenge kvalitets kontroll.
Det er lov å drømme: De sveitsiske arbeider kan også bli hodestuppeforelsket i sin kollega eller bli fyllesyk...
 
Regner med at dette er den mest populære tråden om dagen,
så benytter den til å minne om pågående solformørkelse nå :mrgreen:


... stusset på at det var litt rart, dunkelt lys, ute - noen som har klarvær?
 
Sa de noe om når den var forventet å komme inn?

Noe som kan vel skje er at de ETA Pelagos vil få en seriøs ripe i lakken etter en stund når de in-house er på markedet.
Da vil bruktprisen senke. Jeg har det vanskelig å tro at det blir en type kollektor med bare ETA og litt mindre skriveri på tallskiven...
In-house etiketten står sterkere der.
 
Regner med at dette er den mest populære tråden om dagen,
så benytter den til å minne om pågående solformørkelse nå :mrgreen:


... stusset på at det var litt rart, dunkelt lys, ute - noen som har klarvær?

Niks, er nok umulig å se forskjell på solformørkelse eller ei i Oslo i dag..
 
Hahaha amigo: Du har kjøpt Omega...Ikke Dufour:mrgreen:
Hos Omega eller Rolex finnes det ingen eksklusivitet : Det er bare oppnåelig når du får deg en klokke med fabrikasjons defekt som fikk seg en "midnight-express" gjennom de strenge kvalitets kontroll.
Det er lov å drømme: De sveitsiske arbeider kan også bli hodestuppeforelsket i sin kollega eller bli fyllesyk...

Trenger ikke fabrikasjonsfeil, det holder å ha en klokke med et eller annet som ikke alle andre har. Nå er det litt moro å ha lume i kronen, men hvis det blir lume i kronen over alt om et par år er det i hvert fall litt moro å ha sandblåst platinum på urskiven. Barnslige gleder, ikke eksklusivitet ;)
 
Trenger ikke fabrikasjonsfeil, det holder å ha en klokke med et eller annet som ikke alle andre har. Nå er det litt moro å ha lume i kronen, men hvis det blir lume i kronen over alt om et par år er det i hvert fall litt moro å ha sandblåst platinum på urskiven. Barnslige gleder, ikke eksklusivitet ;)

Jeg mener å ha sett det på en ny Aqua-Terra her på TS. Jeg tror at lume-krone blir overalt nå.
Men platinum skive er det ikke.
Jeg har en eksklusive Speedy-Pro selv : Begrenset NOS forgylt 861 urverk fra 90taller og 145.0022 kasse: Montert for meg bare.
Og jeg har 2 andre unike klokker jeg monterte selv med enkelte Tyske kasser som ble produsert en per en.
Vil du ha noe helt for deg: Jeg kjenner en del fabrikanter ;)
 
Solen kikket frem på Kolbotn.
Noter skyggen bak pizzakartongen.

Note to self - få kjøpt solførmørkelsesbriller til 2061.

uCFUeFU.jpg



:: ON TOPIC ::

Ingenting skulle glede meg som potensiell kjøper mer enn at ETA-Pelagos plutselig dipper litt i pris :cool:
For en tool-klokke så holder det massevis med ETA
 
Tør nesten ikke å innrømme det, men fikk litt lyst på en slik. Bare synd med urverket når prisen er såpass høy.

Oris-Force-Recon-GMT-Diver-Black-DLC-Tactical-Perpetuelle-714x1000.jpg