Rolexcafé – løst og fast om Rolex

@Tore
Din Tudor Black Bay: Utrolig pen klokke, fin i uttrykket, men: Hvordan oppleves tykkelsen/høyden på den?

Den ser litt kraftig ut på enkelte bilder..

Rød modell...

TudorBlackBay3.jpg

Redigert av en moderator:
@Tore
Din Tudor Black Bay: Utrolig pen klokke, fin i uttrykket, men: Hvordan oppleves tykkelsen/høyden på den?

Den ser litt kraftig ut på enkelte bilder..

Rød modell...

TudorBlackBay3.jpg

Omtrent det samme som Sub vil jeg si. Kan ikke huske å reagere på tykkelse/høyde på BB de gangene jeg har prøvd den. Gikk fint under skjorta.

Har brukt min BB i en uke nå, og kan ikke si annet enn at den føles herlig. Sitter behagelig og legger seg fint under skjorter. Føles absolutt ikke for stor.

Den er sikkert ikke høyere enn en sub nei, fra lokk til glass, ikke mye i alle fall. Det er det at den har helt flat bakside og høye rette sider som gjør at den ser så høy ut. Jeg liker ikke høye klokker, men den kler dette uttrykket og jeg synes den er svært vellykket. Den er veldig enkel, så jeg tror ikke den er for alle. En ærlig kamerat mente den var kjedelig, men jeg elsker den. Garantert beste klokken jeg har hatt i dette prissegmentet. Må legge til at det er den blå jeg liker, den rød har litt for mange farger, i alle fall på min bleike blonde arm. Er du derimot en ung Sean Connery så sitter den røde som et skudd ;)

Den er sikkert ikke høyere enn en sub nei, fra lokk til glass, ikke mye i alle fall. Det er det at den har helt flat bakside og høye rette sider som gjør at den ser så høy ut. Jeg liker ikke høye klokker, men den kler dette uttrykket og jeg synes den er svært vellykket. Den er veldig enkel, så jeg tror ikke den er for alle. En ærlig kamerat mente den var kjedelig, men jeg elsker den. Garantert beste klokken jeg har hatt i dette prissegmentet. Må legge til at det er den blå jeg liker, den rød har litt for mange farger, i alle fall på min bleike blonde arm. Er du derimot en ung Sean Connery så sitter den røde som et skudd ;)

...som du vet jeg er ;)

Må få prøve den en dag, vi får ta gtg når (hvis ha ha!) min godbit er arrivert! @Tore

Fant en artig side her. Spesielt skjendingen av 1680 var interessant. Vet ikke helt hva jeg skal si, men vel gjennomført i alle fall.

Virker spennende - snakker vi 8 eller 10-dagers power reserve? Skal bli gøy når dette blir offentliggjort:D

jeg tror ikke jeg ser noe som har med power reserve å gjøre men en form for kronograf-funksjon med dobbel display.

,

Redigert:
Hvis jeg forstår søknaden riktig, så er det en retrograde chrono, hvor retrograde viseren skifter mellom å fungere som viser for chronografen når den er aktiv og som vanlig tidsviser når chronoen ikke er aktiv. Er også en mekanisme som viser 24t når kronen blir trukket ut for å stille tiden, mens når kronen er inne så er det vanlig 12t-visning. Men det kan hende jeg tolker ting feil.... Er heller ikke sikkert vi ser noe slikt med det første, Rolex kommer med ørten patenter i året hvor bare et fåtall blir til noe vi ser...

Er det fortsatt mulig å få tak i DateJust til ~15k fremdeles? Tenker da selvsagt litt eldre. 80-tallet?