36 mm eller 39 mm Explorer I?

Hva har skjedd her? Jeg kaster alle mine prinsipper på båten og liker den største, mens dere har blitt konservative hele gjengen? :confused: :eek:

Ok, ny brannfakkel: Går du for 36 så kjøp den i alle fall med SEL-lenke. Skal du ha skranglete endeledd skal du ha 1016!

• Liker
Reaksjoner: Chronodiver
Jeg liker generelt 39mm bedre en 36mm, men Explorer 1 ser best ut i 36mm utførelsen. Det er noe med proporsjonene som stemmer bedre på 36mm utgaven i mine øyne. Her en liten smakebit av min noe slitne;) 1016

Med go gammel original skrangle lenke.

Jeg har hatt 36 mm, men ikke 39 mm. Etter å ha prøvd naboens 39. mm gir svaret seg selv; det er 39 mm. som IMHO ser best ut, selv på spagettiarmene mine.

Jeg har 17-18cm håndledd og er veldig komfortabel med 36mm. Her representert ved mine 1016 og 14270.

bilde_zpsa04158f2.jpg

IMG_0606_zps46117fb1.jpg

bilde-10.jpg

bilde_zps9b7e89a8.jpg

bilde-7.jpg

IMG_0596_zps5d26b8b5.jpg

bilde_zps8f94d392.jpg

Her er 36mm på et håndledd på ca. 17-18. Kan fint bære 114060 også ;)

På 36mm er proposjonene perfekt, men lenken som alle andre gamle Rolex. Min hadde ikke ikke den ekstra oyster lock "flippen", noe jeg så som en fordel. Men hvis du legger merke til viserne på det første bildet du postet, så vil du se at på 39mm så rekker ikke minutt- viseren helt ut og de ser generelt litt korte ut i mine øyne. Bør hvertfall tas vurdering. Et supert valg uansett hva du tar tror jeg ;)

Hehe;)

Explorer 36mm er vel noe med det mest perfekte som finnes i klokkeverdenen. Jeg har en V-serie med SEL. Har også kjøpt ny oppdatert spenne. KONGE KLOKKE :) Anbefales på det aller varmeste :)

Mine to bestevenner ;)

Her er Explorer 36mm med den nye spenna :)

Jeg ser bare en løsning. Vi må samle alle 36 mm- og 39 mm-entusiaster på hvert sitt lag og få avgjort dette en gang for alle. Men hvilken gren skal det konkurreres i?

Er det samme lug size på 36mm og 39mm?

Isåfall ville jeg gått for 36mm og kjøpt den nye lenka løst. Beste fra to verdener. Jeg henger meg opp i detaljer, og misliker den større avstanden mellom minuttviseren og markørene på urskiva på 39mm versjonen.

Er det samme lug size på 36mm og 39mm?

Isåfall ville jeg gått for 36mm og kjøpt den nye lenka løst. Beste fra to verdener. Jeg henger meg opp i detaljer, og misliker den større avstanden mellom minuttviseren og markørene på urskiva på 39mm versjonen.

Det er samme lug-vidde på de fleste Rolex men du trenger kun den nye klaspen. Den fungerer perfekt på Explorer 36mm-lenka.

Redigert: