Invicta - Hvorfor sååå hatet? :)

Liker hverken Steinhart eller Invicta. Vi har vel alle ulike kriterier for hva vi ser etter i en klokke når vi handler.

Personlig ser jeg på teknisk kvalitet, utseende/design, noe "udefinerbart" som kan kalles karisma og i tillegg hva jeg tror markedet vil si om en klokke f.eks 30 år fram i tid. At spesielt Invicta og også delvis Steinhart begge stryker på de fleste av disse kriteriene er for meg opplagt.

Om jeg skal ha en ærlig bruksklokke vil jeg heller se på en brukt Seiko eller Casio isteden for typiske motemerker som man kan anta er omtrent null verdt på bruktmarkedet.

Jeg har en forholdsvis stor samling klokker, veldig mange har kostet mellom 1000-2000 kroner, det de alle har til felles er at jeg VET at disse vil holde seg godt i verdi eller stige i verdi, noe som jeg personlig syns er viktig, om man har en kostbar hobby behøver man ikke gjøre det enda verre ved å kjøpe klokker som man VET vil falle i verdi? Igjen kun min mening...

En Invicta er et resultat av en bruk og kast mentalitet som jeg forsøker å unngå på alle mulige måter. Istedet for å kjøpe en flett ny Invicta hvorfor ikke kjøpe en tilsvarende brukt Seiko som sannsynligvis om man tar vare på den vil holde seg i verdi?

Dette handler jo om kvalitet, spesielt Invicta representerer noe som absolutt ikke er kvalitet etter min mening...

Istedet for å kjøpe en flett ny Invicta hvorfor ikke kjøpe en tilsvarende brukt Seiko som sannsynligvis om man tar vare på den vil holde seg i verdi?

Dette handler jo om kvalitet, spesielt Invicta representerer noe som absolutt ikke er kvalitet etter min mening...

Jeg tror ikke vi er uenige her :)

Fyren trykket sikkert et 0 for mye...Han var ivrig til å kvitte seg med den.
Kabelklokke er ikke for alle og livsfarlig hvis man går ut i tordenvær:mrgreen:

Invicta ble tatt av den sveitsiske toll noen år tilbake: De prøvde å importere ferdig monterte klokker fra Hong-Kong med Swiss Made på tallskive:rolleyes:
Disse klokker skulle bruke Invicta sin kontor i Sveits som en post-boks egentlig...
Juks,juks,juks,juks til du dør.

Det kan virke som enkelte modeller fra Invicta har en ekstrem verdistigning, nypris på 19`og prisantydning nå på 150` kanskje på tide å vurdere disse klokkene på nytt? ;) http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=54757904&searchclickthrough=true

Hvem i herrens navn går inn i en butikk og betaler kr 19.000.- for noe slikt? Salgsprisen er nok 15'K, men en kjøper av denne bør jo mental udersøkes:(

04_1917910860.jpg

Hvem i herrens navn går inn i en butikk og betaler kr 19.000.- for noe slikt? Salgsprisen er nok 15'K, men en kjøper av denne bør jo mental udersøkes:(

04_1917910860.jpg

Er nok en grunn til at den ligger rundt 1.500,- på Amazon ja.

04_1917910860.jpg

Direkte motbydelig. Er ikke mulig å gå med en slik "tallerken"!

Jeg liker ikke Invicta.
De stjeler design og utgir seg for å være noe annet enn det de er.

Med det sagt, forretningsideen er bra. Og de har gjort mye smart.
- billig å produsere
- velkjent og vellykket design
- populære blant ungdommen
- mange modeller
- gir inntrykk at du gjør en jævlig god deal hvis du kjøper uret nå som den er 80% off retail.

Det er ingen tvil om at de priser seg inn, designer urene og markedsfører seg mot den delen av markedet som bare skal ha en kul klokke. Det har de lykkes med. Michael Kors/Mango/Police/D&G er akkurat det samme. Men de har ikke isamme grad lykkes å skape et navn for seg på samme måte som Invicta.

Invicta ble startet i 1837...I Sveits : Inn i La Chaux-de-Fonds som er byen til maaaannnge kjente klokkemerker.
Trist nok, siden overtakkelsen av Eyal Lalo i 91 (Florida USA) har det vært utvikling til Hong-Kong dårlig smak måsedritt produksjon med ekstrem markedsføring...Spesielt på Shop-NBC.
Nei...Alt for dårlig at noen merker sånn havner i så dårlig hender: Nothing personal, it´s just business...

Invicta er et av merkene som provoserer meg.
Jeg må tilogmed innrømme at alle Finn-annonsene med tilhørende "veiledende priser" på disse irriterer meg grenseløst.

Det er rett og slett skammelig både å eie og å skryte av en Invicta, det er et klokkemerke som er fullstendig forsøplet av kopi-galskap, forferdelig dårlig håndtverk (Jeg mener selvfølgelig ikke håndtverk i det hele tatt) og løgnaktig markedsføring (INGEN av Invictas klokker er verdt mer enn et par hundrelapper, retail)

My 2 cents

Invicta er et av merkene som provoserer meg.
Jeg må tilogmed innrømme at alle Finn-annonsene med tilhørende "veiledende priser" på disse irriterer meg grenseløst.

Det er rett og slett skammelig både å eie og å skryte av en Invicta, det er et klokkemerke som er fullstendig forsøplet av kopi-galskap, forferdelig dårlig håndtverk (Jeg mener selvfølgelig ikke håndtverk i det hele tatt) og løgnaktig markedsføring (INGEN av Invictas klokker er verdt mer enn et par hundrelapper, retail)

My 2 cents

De Invicta Speedway huser den 2894-2 ETA som er et urverk som selges ikke under 3000Nok til grossistene...
Du må revurdere din oppfatning på materielkostnader angående Invicta og at "INGEN av Invictas klokker er verdt mer enn et par hundrelapper, retail."

Spiller ingen trille for meg, kunne vært et El Primeroverk for min del, er det pakket inn i søppel, er det ikke verdt mer.
Det med et par hundrelapper er selvfølgelig satt på spissen, men for meg er det å sette et ETAverk i en Invicta er å sette en Bentleymotor i en Lada.

Spiller ingen trille for meg, kunne vært et El Primeroverk for min del, er det pakket inn i søppel, er det ikke verdt mer.
Det med et par hundrelapper er selvfølgelig satt på spissen, men for meg er det å sette et ETAverk i en Invicta er å sette en Bentleymotor i en Lada.

Din oppfatning... Mange har betalt langt over 200Kr for den når modellen kom ut: Den ble solgt ut som bare BANG.
Jeg har selv en personlig oppfatning at en peiseny Sub fra Rolex er ikke verdt mer enn 30000Kr: Og da Rolex og butikken får seg nok penger i lommen etter min mening.