Omega Railmaster

Klokkeinteressen min har smittet over på min far og med det ønsker han å kjøpe seg et "ordentlig" ur. Jeg har foreslått Omega som et merke som passer bra til hans alder og integritet. Han har en vag interesse for eldre damptog og jeg tenke derfor at Railmaster er den perfekte klokke for han.

Lite viste jeg om hvor vanskelig denne klokken er å få tak i på bruktmarkedet.
Er det en så og si umulig oppgave? Hvor mye antar medlemmene at han må ut med for en 39mm med skinnrem?

Jeg ser også at det er postet flere bilder av Seamaster AT i denne tråden, har denne "tatt over" for Railmasteren?

Setter pris på alle svar og info slik at jeg kan imponere gamlefar i senere:)
 
Mener jeg så en til salgs i Norge for ikke så lenge siden. Husker dog ikke hvor det var. Mulig det var finn.no

Fant den igjen: Omega Seamaster Railmaster XXL - FINN Torget

Dessverre var dette en XXL modell på nesten 50mm.

49mm!? Var ikke klar over at Omega lagde klokker på den størrelsen. Den må se helt enorm ut med den skiven..

Ligger litt på chrono24 ja, men hadde foretrukket å kjøpe noe i landet selv om jeg kanskje må se langt etter dette. Jeg legger merke til at du har søkt på "Seamaster Railmaster". Er Railmaster en type semaster?

Takk for svar
 
Railmaster var et av de første urene jeg fikk øynene opp for når jeg begynte å kikke på ur. Desverre forsvant den ut av produksjon før jeg klarte å bestemme meg. Siden har den vært vanskelig å finne. Sparker meg selv for beslutnings vegring :(
 
Kjøpte meg en Railmaster XXL i dag! Stor klokke, men ligger veldig fint på håndleddet, og jeg er veldig fornøyd. Har hatt lyst på en lenge, men det er ikke ofte de dukker opp...

Klokken går fint, men har ikke hatt service siden den ble kjøpt ny i 2007. Jeg tenkte derfor å få den levert inn for en overhaling. Er det stor forskjell på pris og utførelse rundt omkring? Jeg antar at det bør gjøres hos en autorisert Omega-forhandler? Noen spesielle anbefalinger i Oslo? Ellers er jo Lervik et alternativ, siden jeg er i Haugesund støtt og stadig...
 
Kjøpte meg en Railmaster XXL i dag! Stor klokke, men ligger veldig fint på håndleddet, og jeg er veldig fornøyd. Har hatt lyst på en lenge, men det er ikke ofte de dukker opp...

Klokken går fint, men har ikke hatt service siden den ble kjøpt ny i 2007. Jeg tenkte derfor å få den levert inn for en overhaling. Er det stor forskjell på pris og utførelse rundt omkring? Jeg antar at det bør gjøres hos en autorisert Omega-forhandler? Noen spesielle anbefalinger i Oslo? Ellers er jo Lervik et alternativ, siden jeg er i Haugesund støtt og stadig...

Den modellen har vel et håndtrukket Unitas verk? Tipper en service er easy match fot enhver urmaker:) Grattis med en kul klokke, var det den som lå på finn.no til "10.000"?
 
Ja, det var den på Finn. Skulle tilfeldigvis til Bergen denne helgen, og klokken så fin ut. Måtte naturligvis ut med litt mer enn 10k, men er likevel godt fornøyd :)

Vil det si at det kan være litt å spare på å levere den inn til en urmaker som ikke nødvendigvis forhandler Omega? Noen forslag til urmaker i Oslo som er god på denne typen urverk og relativt rimelig?
 
Vil det si at det kan være litt å spare på å levere den inn til en urmaker som ikke nødvendigvis forhandler Omega? Noen forslag til urmaker i Oslo som er god på denne typen urverk og relativt rimelig?

Da må du nesten sjekke litt rundt på pris. Kanskje @Arcticboy her på sonen kan serve den.
 
Redigert av en moderator:
Omega selv (Swatch) tar 3.300,- for service av denne klokken, inkludert polering.
 
Takk for info. Leverer jeg den da bare inn til en autorisert Omega-forhandler eller må jeg sende den?

Beklager, glemte å svare på denne. Du kan levere til autorisert forhandler ja (prisen bør bli den samme men spør). Eller levere direkte til Swatch hvis du holder til i Oslo.
 
Takker og bukker! Bor i Oslo, men det enkleste blir vel å stikke innom en Omega-forhandler her i sentrum :)
 
Jeg har blitt fascinert av Railmaster, passer til hverdags og dress, og det er ikke noen ulempe at det er tydelig visere/lume, i tillegg så jobber jeg i jernbanebransjen, så det må jo bli bra... :)

Har små armledd, så det bør være 39mm elller 36mm versjonen.
Noen som har noen formening om prisnivå disse bør ligge på? (nye versjonen altså)
(Det blir kanskje aktuelt å gamble på brukthandel fra utlandet)
 
Jeg har blitt fascinert av Railmaster, passer til hverdags og dress, og det er ikke noen ulempe at det er tydelig visere/lume, i tillegg så jobber jeg i jernbanebransjen, så det må jo bli bra... :)

Har små armledd, så det bør være 39mm elller 36mm versjonen.
Noen som har noen formening om prisnivå disse bør ligge på? (nye versjonen altså)
(Det blir kanskje aktuelt å gamble på brukthandel fra utlandet)


Har funnet noen få, hvorav en 39mm som virker bra fra en trusted seller på chrono24.
Den er med lenke, men modellnummeret er den med skinn-reim. Selger sier de kjøpte den slik.
Trenger jo ikke å ha noen annen betydning enn at tidligere eier har kjøpt lenke, kanskje fordi skinnreim var veldig slitt eller ødelagt men..
Noen innspill?
(Om det er noen "eksperter" her som vil se bilder på e-post for å hjelpe meg å finne ut om det er et OK/trygt kjøp, så skrik ut, hehe.)
 
Redigert:
Legg ut en link for nevnte klokke. Generelt er trusted eller på Chrono relativt trygt. Modellnummeret ifht lenke/trim ville jeg ikke tatt så tungt på. Jeg har en av nevnte klokke i 42mm og det er en av mine favoritter. Helt nydelig klokke til en fornuftig pris. Jeg må si den gjør deg desidert best på reim, så jeg ville ventet til det dukket opp en med reim. Jeg tror lenken blir liggende.. Lykke til
 
Legg ut en link for nevnte klokke. Generelt er trusted eller på Chrono relativt trygt. Modellnummeret ifht lenke/trim ville jeg ikke tatt så tungt på. Jeg har en av nevnte klokke i 42mm og det er en av mine favoritter. Helt nydelig klokke til en fornuftig pris. Jeg må si den gjør deg desidert best på reim, så jeg ville ventet til det dukket opp en med reim. Jeg tror lenken blir liggende.. Lykke til

Takk for svar!

Her er link, håper ikke noen her kjøper den opp før jeg får bestemt meg da: Chrono24 link

Er forøvrig generelt glad i lenke, og tenker at skinnreim kan man alltids komplettere med (selv om det kanskje ikke blir originalen)..
Forresten, er den dyr, eller helt greit priset?
 
Takk for svar!

Her er link, håper ikke noen her kjøper den opp før jeg får bestemt meg da: Chrono24 link

Er forøvrig generelt glad i lenke, og tenker at skinnreim kan man alltids komplettere med (selv om det kanskje ikke blir originalen)..
Forresten, er den dyr, eller helt greit priset?

Ser bra ut! Reim og spenne vil sette deg tilbake en god del tusen faktisk. Evt kan du gå for en annen uoriginal reim og kjøpe Omegabuckle på Ofrei.com. Husk at du må regne moms for klokken. I say, GO for it!