Kopier/fakes på Finn.no

Denne ser i utgangspunktet ok ut, men de blå skruene i verket tenner en varsellampe i min bok!

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=25113653

Tror ikke man finner slike blå skruer i noen av verkene til Tag H (eller noen andre sveitsiske produsenter for den del).

Det ser ut som en meget forseggjort fake om den ikke er ekte! Her må man passe på!
Selger har jo også bokser/papirer.

Noen som har denne klokken som kan bekrefte ektehet/replica?
 
Tror ikke man finner slike blå skruer i noen av verkene til Tag H (eller noen andre sveitsiske produsenter for den del).

Ingen kommentarer ang Tag-en, men det er da sveitsiske verk med blå skruer? Tror f.eks JLC bruker en del av dette? Ellers har vel så og si alt av tyske high-end-ur masse blå skruer?

edit: se f.eks på JLC Duometre
 
Denne ser i utgangspunktet ok ut, men de blå skruene i verket tenner en varsellampe i min bok!

http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/bilder?finnkode=25113653

Tror ikke man finner slike blå skruer i noen av verkene til Tag H (eller noen andre sveitsiske produsenter for den del).

Det ser ut som en meget forseggjort fake om den ikke er ekte! Her må man passe på!
Selger har jo også bokser/papirer.

Noen som har denne klokken som kan bekrefte ektehet/replica?

Skal visst ikke være blå skruer nei ;)

http://www.wrist-check.com/showthread.php?1292-Tag-Heuer-Carrera-Automatic-Chronograph-Day-Date

Ser ut som bildet er tatt herfra så er jo vanskelig å vite...

http://www.bidorbuy.co.za/item/2307...E_DEMO_AUTOMATIC_CHRONOGRAPH_NO_RESERVES.html
 
Ingen kommentarer ang Tag-en, men det er da sveitsiske verk med blå skruer? Tror f.eks JLC bruker en del av dette? Ellers har vel så og si alt av tyske high-end-ur masse blå skruer?

edit: se f.eks på JLC Duometre

Ok. Jeg mener uansett å ha lest at Tag H i hvertfall ikke benytter seg av blå skruer.
Prøver å sjekke det ut nå....
 
Ingen tvil om at det er fake etter å sjekket akrs link! Godt spottet for øvrig, meget troverdig annonse ellers!
 
Nå kan det jo faktisk hende at selger er så uheldig at han har lånt bilde fra nettet, sendte han mail med spm om det er den avbildete klokken han selger.
 
Ingen tvil omat det er fake etter å sjekket akrs link! Godt spottet for øvrig, meget troverdig annonse ellers!

Jepp: "The TAG Heuer Carrera Chronograph Day-Date has a TAG Heuer Calibre ... The gen has silver screws, whereas the replica comes with blue ones."

Her er det bare å melde fra! Svindleren viser bilde med bokser og papirer også.:mad:
 
Nå kan det jo faktisk hende at selger er så uheldig at han har lånt bilde fra nettet, sendte han mail med spm om det er den avbildete klokken han selger.

Da bør han lære seg at dersom man skal selge en klokke til 24k, bør han ta bilder av gjenstanden han selger og ikke "låne" bilder og utgi dem for å være av sin gjenstand.
 
Da bør han lære seg at dersom man skal selge en klokke til 24k, bør han ta bilder av gjenstanden han selger og ikke "låne" bilder og utgi dem for å være av sin gjenstand.

Hei,
*
det stemmer. De aller fleste bilder har jeg tatt selv - inklusive*det bildet der man ser baksiden av klokken. Et par andre bilder (bilde 1 og 2 med Leonardo di Caprio) som du ser har jeg lastet fra nettet. Klokken er 100% identisk med de bildene som jeg har lagt ut på finn.no. *Du er hjertelig velkommen til å ta en uforpliktende titt.
*
Mvh Alem
 
En til i samme kategori:
http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=25133784

"Glem Rolex og Breitling. Det er klokker for bilselgere og bortskjemte ungdommer."

"Som reklamen til Patek Philippe sier... "du eier ikke en Patek, du tar vare på den for neste generasjon". I mitt tilfelle er det ikke tilfelle. Denne generasjonen trenger nemlig pengene selv."

Haha :D

Hmm... Tydeligvis ikke så lettsolgt, for denne lå lenge ut for ca 1 år siden også.
 
Hei,
*
det stemmer. De aller fleste bilder har jeg tatt selv - inklusive*det bildet der man ser baksiden av klokken. Et par andre bilder (bilde 1 og 2 med Leonardo di Caprio) som du ser har jeg lastet fra nettet. Klokken er 100% identisk med de bildene som jeg har lagt ut på finn.no. *Du er hjertelig velkommen til å ta en uforpliktende titt.
*
Mvh Alem

Sendte ham et par e-poster fra en anonym adresse, hvor jeg påpekte feil i hans påstander. Fikk til slutt svar om at jeg var slitsom og at han skulle sette meg på spamlisten slik at han slapp flere e-poster fra meg...

Styrker ikke troverdigheten hans... Så, jeg rapporterte annonsen til finn.no som mulig forsøk på svindel...
 
Hei,

Tok en ekstratitt på klokken da jeg kom hjem fra jobben. Bildet med baksiden av klokken er fra nettet. Klokken min har sølvskruer (ikke de blå) – hvilket beviser at den er ekte.

Beklager at det ble litt mye fram og tilbake..

Hilsen Alem


Heh, han får tydeligvis mye pes. Men godt å se at vi er finn-politi av og til. Så lenge vi sparer EN ulykkelig kar fra å jøpe fake så er i allefall jeg fornøyd. Dette er jo på grensen til solidaritetsarbeid!

Morsomt å høre at ikke bøå skruer = ekte klokke!
 
Jepp, hadde aldri stilt med fullt navn på en sånn svindel.

På rolex bokser av den typen, pleier jeg å se på treværket på innersiden. På originalen har den treolje og er derfor mørkere i fargen.