Klokkespotting

Jeg kjenner mennesker med frimerkesamlinger verdsatt til millioner av kroner, noe som er langt utenfor min fatteevne.

Vet du de har en egen frimerkesonen der de diskuterer ting som "Dagens merke", "Sukk, fake merke på finn igjen", "Frimerkespotting", "Min samling" etc? :p:p:p
 
Spottet en nydelig IWC Portuguese på en herre på 30-bussen fra Frogner kirke i dag. Vedkommende gikk av på Skovveien, ca 08:20. Noen herfra?

Ellers har jeg fått tid til litt diskret klokkespotting på jobben. Noen høydepunkter:

- Rolex Pepsi
- Longines Lindbergh Hour Angle White
- Breitling Avenger Sea Wolf
- Tag Heuer Monaco (vintage)

Samt en rekke Rolex subs, diverse typer Omega, og en råfrekk Seiko Orange Monster. En del pene ur, men dessverre er det bare jeg som har et tilnærmet sykelig forhold til dette på kontoret :D
 
- Tag Heuer Monaco (vintage)

Vintage Heuer Monaco eller TAG Heuer Monaco? :D Hvis det første må du overfalle ham og stjele klokken hans, koste hva det koste vil ;)

Vintage Heuer:

Monaco.jpg


TAG:

TAG%20Heuer-Monaco-9m-A.jpg


Evt i andre farger selvsagt, men er jo finest i "McQueen"-drakt :D
 
Jeg kjenner mennesker med frimerkesamlinger verdsatt til millioner av kroner, noe som er langt utenfor min fatteevne.

Et meget nært, litt eldre familiemedlem av meg har frimerker verdt 6-700 000 kroner. Hver gang jeg møter vedkommende tenker jeg kun på klokkene jeg kunne fått for de latterlige papirbitene:rolleyes:.

Jeg vet i hvertfall hva jeg gjør med den frimerkesamlingen om jeg i fremtiden skulle arve den:D.
 
Du slikker på baksiden av det klister det på et brev adresert til Gaustad og sier at din onkel ikke lenger trenger plassen som var reservert han?

Hva sier egentlig forsikringsselskapet når man ringer og vil ha forsikring på et frimerke? Skulle likt å hørt den samtalen: "Jo, du hørte riktig SYVHUNDRETUSEN"
 
Hva sier egentlig forsikringsselskapet når man ringer og vil ha forsikring på et frimerke? Skulle likt å hørt den samtalen: "Jo, du hørte riktig SYVHUNDRETUSEN"

Vel... Sikkert noe av det samme som mitt forsikringsselskap sa da jeg ringte dem og ba om forsikring på klokkene :p
 
......så nettopp EPT Monaco High Roller finalen på Viasat 4 og selv om jeg var
over halveis ned i en flaske Lagavulin 12 y.o special release klarte jeg og spotte
en Breitling SO Heritage, en Hublot Big Bang rose gold og en ROO helgull blant
finalistene som spillte om førstepremien på 956.000 euro

Ps: Breitling`n vant:D
 
Sett på Shell, Korsegården (Ås) i dag.. pen jente med Rolex Ladies Datejust med diamanter på bezel og på midtleddet i lenken (jubilee).

Mye bling!
 
Spotter daglig rolexer på metroen i Milano. Virker som om de fleste businesskarene har Rolex, gjerne submariner eller sea dweller.

MEN... Så antageligvis noe jeg ikke kommer til å se igjen med det første.

Audemars Piguet Royal Oak Chronograph tourbillon.

perpetuellecom2.jpg


Spottet på en eldre herremann i Milano som drakk kaffe. Så på avstand at det var Audemars, når jeg kom nærmere så jeg at det var chronograph, og tenkte hm, Royal Oak Offshore... Brått oppdaget jeg noe tikkende under chronographen og ble litt forfjamset der jeg gikk forbi saktere og saktere. :D

Edit: skal ikke si med sikkerhet at det var akkurat den klokken som er avbildet. Jeg så at det var Audemars Piguet, Chronograph og Tourbillon på hvit skive med brun rem, men dette bildet var det nærmeste jeg kom.
 
Spotter daglig rolexer på metroen i Milano. Virker som om de fleste businesskarene har Rolex, gjerne submariner eller sea dweller.

MEN... Så antageligvis noe jeg ikke kommer til å se igjen med det første.

Audemars Piguet Royal Oak Chronograph tourbillon.

http://i978.photobucket.com/albums/ae270/flogieboogie/Diverse%20klokker/perpetuellecom2.jpg[IMG]

Spottet på en eldre herremann i Milano som drakk kaffe. Så på avstand at det var Audemars, når jeg kom nærmere så jeg at det var chronograph, og tenkte hm, Royal Oak Offshore... Brått oppdaget jeg noe tikkende under chronographen og ble litt forfjamset der jeg gikk forbi saktere og saktere. :D

Edit: skal ikke si med sikkerhet at det var akkurat den klokken som er avbildet. Jeg så at det var Audemars Piguet, Chronograph og Tourbillon på hvit skive med brun rem, men dette bildet var det nærmeste jeg kom.[/QUOTE]

Det er i sånne situasjoner jeg ikke hadde klart å holde meg tilbake og bare måtte kommet med en kompliment om klokken!! :p
 
Eventuelt slitt den av armen hans å løpt. Fantastisk lekker klokke, hva er listeprisen i norge? Mellom 500.000-1.000.000 vel ?
 
Hadde dugnad i helgen. Ut kommer min nabo for å male og mure litt, rake løv og fikse opp i forhagen - hva har han på armen? Jo, sin "arbeidsklokke" en Patek Philippe:eek: Æhh.. den er jo så gammel at det gjør ingen ting, mente han.. jaja..