Hva fa.. er poenget med Rolex

Gjør som meg, selg Rolexene og kjøp OL-pins for alle pengene!!

Gøyere er det og, og mye festligere gtg's.

Starter i disse dager Pinssonen.no ---> følg med!

Hei hei hei hei. Jeg har for en god stund siden registrert domenet og varemerket: Stingedbypins.no og .com og satser stor på det umettelige pins-markedet. Don`t rip off my rip off idea!

--------
Det mest paradoksale med å gi en Rolex til en mullah er at han skal hate vesten, samtidig som han elsker den vestlige luksus og overdådighet.

Det sagt, hvorfor rette kritikk til merker man ikke liker? Hvorfor ikke fokusere på klokkemodeller og merker man faktisk elsker.

Redigert:
Klart Rolex er hypet. Som så mye annet her i verden. Selv hatt den glede av å jobbe med Fremmedlegionen noen ganger.
Her lå vel også myten flere steg foran virkeligheten. Det var vel ingen som ble imponert..

Men over til sak. Klart Rolex er hypet. De lager gode ur men det gjør mange andre også. Det er helt klart at en kunne klart seg gjennom det meste med nesten hva det skulle vært av ur. Så får man bare gratulere Rolex med å ha bygget en helt vanvittig hype rundt seg selv, godt hjulpet av menigheten.

For meg er denne tråden egentlig ganske interessant. Fordi den for meg gjennom @ hammerfjord og @Tom Henriksen har fått frem det at man egentlig ikke trenger en gigantisk eller dyr kasse for å klare seg.
Jeg samler ikke på ur. Har bare et og slik forblir det. Synes det er litt søtt at mange kjøper dyre Rolexer eller hva det skal være. Klokker som tåler pryl. Men som behandler dem som om de ikke tåler sollys.

Sånn synes jeg ikke det skal være. Et ur er en bruksgjenstand uansett pris ( ja mener ikke at du skal dykke med din Portugese) og derfor fortjener den å brukes. I mitt tilfelle samme hva.

Jeg blir derfor alltid så glad når jeg møter folk med svindyre klokker som er godt slitt.

Så skal det sies at jeg personlig tjener på andres forsiktighet og sikkerhetsskap og silkehanske oppbevaring gjennom å kunne kjøpe dyre ur her innimellom som gjerne er fem seks år gamle men som ikke har sett sollys.

@Hammerfjord du må legge ut bilder av GPen din oftere, nydelig ur. Godt å ha deg tilbake på forumet!

Redigert av en moderator:
Hei hei hei hei. Jeg har for en god stund siden registrert domenet og varemerket: Stingedbypins.no og .com og satser stor på det umettelige pins-markedet. Don`t rip off my rip off idea!

--------
Det mest paradoksale med å gi en Rolex til en mullah er at han skal hate vesten, samtidig som han elsker den vestlige luksus og overdådighet.

Det sagt, hvorfor rette kritikk til merker man ikke liker? Hvorfor ikke fokusere på klokkemodeller og merker man faktisk elsker.

Her er tråden http://www.tidssonen.no/forum/rolex-og-tudor-14/rolex-submariner-appreciation-tr%E5d-9770/
Med 365 svar og 52387 visninger så langt...

...Et ur er en bruksgjenstand uansett pris... og derfor fortjener den å brukes. I mitt tilfelle samme hva.

Det samme gjelder mye. Biler, hus, klær, mat og drikke. Man kunne laget mange f***-tråder m.a.o. Poenget er vel at det er flott man ser ulikt på ting, men kjernen i alle resonnementer er egentlig like uansett "objekt" (e.g. hus, etc). Det finnes overprisede objekter i alle produktsegmenter. De fleste har helt sikkert kjøpt et produkt som er de facto er overpriset - men ikke nødvendigvis et ur. Hvorfor gjortde de det? Svaret er likt uansett; de hadde bare lyst.

Som om jeg skulle sagt det selv! Smaken er som baken. Jeg liker ikke alle ur selv, men da holder jeg det for meg selv. Jeg er oppdratt slik, jeg fikk beskjed fra tidlig alder at hvis jeg ikke hadde noe pent og si, kunne jeg like gjerne ikke si det.
Tidssonen har siden jeg startet alltid hatt en hyggelig tone, der det ble fokusert på det positive. Håper for guds skyld det fortsetter slik.

Er det meg du kaller for troll? Fordi jeg peker på noen alvorlig design feil som aldri var tatt opp av Rolex på sine 3/4(gmt) viser urverk men korrektert på kronograf?

Nei, trådstarter.

Jeg kan godt være med på en kritisk tråd mot Rolex, men slik som åpningsposten er formulert så mister jeg motivasjonen til å bidra.

Jeg liker Rolex pga en spennende historie, tidløst design, perfekt størrelse på kassene(bortsett fra YM2), og meget presise!
Før jeg ble klokkenerd synes jeg også Rolex var en smule harry og opphypet, men etter at jeg fikk min første Submariner og begynte å sette meg inn i historien og brandingen til Rolex, var jeg solgt.

Det jeg liker aller mest er hvordan modellene har sett like ut i laaaang tid. Også morsomt at det er endel "mystikk" rundt produksjonstall, variasjoner i skiver, bezelfonter osv.

Det negative er at jeg ofte må forklare diverse bekjente hvorfor jeg liker Rolex, og svare på om klokken er fake..:mad:

Nei, trådstarter.

Jeg kan godt være med på en kritisk tråd mot Rolex, men slik som åpningsposten er formulert så mister jeg motivasjonen til å bidra.

Jeg tror at åpningsposten var noe "mange" hadde lyst til å gjøre her på TS men turte ikke.
Måten var kanskje ikke som alle kunne ønske seg...
Personlig er jeg som mange andre her: Åpen til diskusjon uansett utfallet.

Jeg har sagt en del ganger ganger at selv Rolex nytte mange $ av sin popularitet og "mystisisme" over internett, vet de selv at en ekstrem pris stigning på de vintages er ikke helt for sitt eget best.
Og at mystisisme kan også skape mørke sider på en produkt.
Alt av det der, er ut av Rolex sin kontroll og det er vel mulig at de setter foten ned på noen måte en dag, hvem vet.
Fordi Rolex har aldri påstått noen gang at de produserte den best "beater" evig og har alltid respektert sine konkurrenter som hver enkelt varemerket med integritet burde gjør i en så tett miljø som klokkebransjen i Sveits.
Kanskje noen Rolex ansatt eller CEO leser internett noen ganger og bare rister hodet;) alle her på TS burde tenke på det.

Dere glemmer det aller beste argumentet for Rolex og andre klokker med solid kvalitet; de kan repareres og beholdes, gjerne over generasjoner! Det samme gjelder for så vidt alle saker og ting vi omgir oss med; kjøp kvalitet, kjøp noe som varer, som kan settes i stand og beholdes i lang tid!

Hvorfor? Miljøaspektet, selvsagt. Å kjøpe billige ting som man må kaste etter kort tid fordi det ikke lønner seg å reparere, og fordi elendig kvalitet fort blir utslitt, forbruker ikke bare voldsomt mye ressurser, det skaper også et gigantisk søppelproblem.

Det er ikke verdens Rolex'er som ødelegger miljøet! :)

Miljøforkjemperen

Rolexen vår, du som er på vårt håndledd!
La din horologiske historie holdes hellig.
La din prisstigning komme.
La dine fantastiske modeller spres på Finn som på Tidssonen
Gi oss i dag vårt daglige wristshot
Forlat oss vår horologiske fundamentalisme, som vi forlater de som ikke har forstått oss
Led oss ikke inn mot kritiske internett-artikler
men frels oss fra de onde Rolex-skeptikerne
For klokke-riket er ditt, den horologiske makten og æren i all evighet.
Amen.

:mrgreen:

Forlat oss vår horologiske fundamentalisme, som vi forlater de som ikke har forstått oss
Amen.

Den ble innspilt for deg ;)
[video=youtube_share;AhsxaLXSN64]http://youtu.be/AhsxaLXSN64[/video]

Amen.

AMEN

Ser det er på tide med en disclaimer, jeg startet tråden kun som et forsøk på å være morsom i form av en parodi på @Gin 's Steinhart tråd :p :p

Når det er sagt så hadde jeg akseptert stillingen som yppersteprest i rolex menigheten på sekundet :cool:

Rolex forever !!

AMEN

Ser det er på tide med en disclaimer, jeg startet tråden kun som et forsøk på å være morsom i form av en parodi på @Gin 's Steinhart tråd :p :p

Når det er sagt så hadde jeg akseptert stillingen som yppersteprest i rolex menigheten på sekundet :cool:

Rolex forever !!

Forsiktig nå...

Det går et sylskarpt skille mellom satire og virkelighet... ;)